11.7 C
Athens
Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου 2024

Quest: Πώς η Apple βοήθησε στο να σπάσει το φράγμα του 1 δισ.

Ως μια χρονιά-ορόσημο χαρακτήρισε η διοίκηση της Quest Συμμετοχών το 2022. Και αυτό γιατί ο όμιλος, που παρουσιάζει ένα διευρυμένο πεδίο δραστηριοτήτων, κατάφερε να πιάσει έναν στόχο που είχε θέσει τα τελευταία χρόνια. Και η αλήθεια είναι ότι η εισηγμένη με βασικό μέτοχο τον Θεόδωρο Φέσσα τα κατάφερε και με το παραπάνω καθώς όχι απλώς πλησίασε αλλά τελικά έσπασε το φράγμα του ενός δισ. ευρώ σε τζίρο το 2022. Πλέον έχει βάλει πλώρη μέσα στην επόμενη πενταετία να καταρρίψει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο προσεγγίζοντας τα 1,5 με 2 δισ. ευρώ σε επίπεδο εσόδων.

Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Απόστολος Γεωργαντζής, στο πλαίσιο της χθεσινής ενημέρωσης των αναλυτών στο χρηματιστήριο, το πόσο γρήγορα θα επιτευχθεί αυτό εξαρτάται κατά κύριο λόγο από τις γενικότερες συνθήκες που θα επικρατήσουν τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων. Με παρουσία σε 30 αγορές παγκοσμίως, η δραστηριότητα που καταγράφει στο εξωτερικό πλέον συμβάλλει σημαντικά στις επιδόσεις του ομίλου με το ένα τέταρτο των πωλήσεων να προέρχεται από το συγκεκριμένο κομμάτι.

Ο εμπορικός τομέας
Βασικός μοχλός ανάπτυξης του τζίρου υπήρξε ο εμπορικός τομέας, ο οποίος εμφάνισε έσοδα 704 εκατ. ευρώ το 2022, αντιπροσωπεύοντας τα δύο τρίτα των συνολικών πωλήσεων, ωστόσο τη μεγαλύτερη συμβολή στην κερδοφορία είχε ο τομέας της πληροφορικής και ο τομέας των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

“Η αλήθεια είναι ότι ο τομέας που μας εξέπληξε θετικά σε ό,τι αφορά την ισχυρή ζήτηση ήταν όλο το οικοσύστημα της Apple, η οποία σημείωσε εξαιρετικές επιδόσεις τόσο σε επίπεδο χονδρικής με όχημα την isquare όσο και ο βραχίονας της λιανικής με αιχμή του δόρατος τα καταστήματα istorm. Αυτό ήταν κόντρα στη γενικότερη αρνητική τάση που παρουσίασε η αγορά της τεχνολογίας”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Quest Συμμετοχών, Μάρκος Μπιτσάκος.

Να σημειωθεί ότι κάτω από την ομπρέλα του εμπορικού τομέα δραστηριοποιούνται δύο εταιρείες διανομής, η Infoquest και η isquare, οι οποίες από κοινού κατέχουν μερίδιο πάνω από 40% στην εγχώρια αγορά διανομής τεχνολογίας καθώς και δύο εταιρείες λιανικής, η istorm με ένα δίκτυο 14 branded Apple καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο και το online κατάστημα you.gr.

Η ανάπτυξη της isquare
Παρά τις γενικότερες προκλήσεις, η isquare κατάφερε να αντεπεξέλθει με τον καλύτερο τρόπο και συνέχισε τη δυναμική πορεία της με ισχυρά διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες. Πιο συγκεκριμένα, το 2022, η εταιρεία έκλεισε με αύξηση πωλήσεων 37% ξεπερνώντας τα 342 εκατ. ευρώ, κερδίζοντας σημαντικό μερίδιο σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες που δραστηριοποιείται με ηγέτη της ανάπτυξης το iPhone το οποίο και κατέγραψε αύξηση 42% σε ετήσια βάση.

Ταυτόχρονα, συνέχισε το επενδυτικό της πλάνο στο δίκτυο λιανικής των συνεργατών της με νέα σημεία και χώρους Apple στα καταστήματα των μεγάλων retailers τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο. Έτσι, στην περσινή οικονομική χρήση πρόσθεσε ακόμα 12 νέα σημεία Apple Programs, με το σύνολο πλέον των Apple Programs σημείων να ανέρχεται σε 95 χώρους υψηλής αισθητικής, λειτουργικότητας και εμπειρίας.

Το δίκτυο istorm
Σε ό,τι αφορά τον βραχίονα λιανικής και πιο συγκεκριμένα την istorm, το 2022 ήταν έτος εκρηκτικής ανάπτυξης τόσο σε νέα καταστήματα όσο και σε πωλήσεις.

Πέτυχε εξαιρετικά υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης με αύξηση πωλήσεων κατά 45% ξεπερνώντας τα 74 εκατ. ευρώ. Η επέκταση του δικτύου της με νέα καταστήματα, ήταν ο βασικός μοχλός της ανάπτυξης. Μέσα στο 2022 προστέθηκαν 4 νέα καταστήματα εκ των οποίων 3 στην Ελλάδα (Πάτρα, Ηράκλειο, Λάρισα) και ένα στην Κύπρο (Πάφος).

Αυτή η επέκταση ενίσχυσε σημαντικά τις πωλήσεις άλλα και τη διάδοση του brand istorm σε περισσότερες πόλεις ενώ όλες σχεδόν οι προϊοντικές κατηγορίες είχαν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη.

Σε σχέση με τις προοπτικές του 2023, η εταιρεία είναι συγκρατημένα αισιόδοξη και εκτιμάται ότι θα είναι μια ακόμα θετική χρονιά με περαιτέρω ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα. Παράλληλα, προβλέπει ότι το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, θα υπάρξει μια βελτίωση του οικονομικού και καταναλωτικού κλίματος, λόγω της θετικής πορείας του τουρισμού που αναμένεται να βοηθήσει σημαντικά στην ανάπτυξη και ανάταση της αγοράς γενικότερα.

Επιπλέον, στοχεύει σε περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων της με την προσθήκη 2-3 νέων καταστημάτων στην Ελλάδα ώστε να επιτύχει καλύτερη κάλυψη νέων περιοχών και να ενισχύσει ακόμα περισσότερο το δίκτυο και το brand iStorm σε Ελλάδα και Κύπρο.

Ταυτόχρονα η iStorm σκοπεύει να συνεχίσει τις επενδύσεις και στο ηλεκτρονικό της κατάστημα όπως και σε νέες υπηρεσίες που σχεδιάζει να λανσάρει τους επόμενους μήνες, οι οποίες θα βελτιώσουν περαιτέρω την εμπειρία του πελάτη. Έχει ήδη ξεκινήσει και ολοκληρώνεται η μεγάλη επένδυση στην εγκατάσταση και λειτουργία του κεντρικού CRM της εταιρείας κάτι το οποίο θα βοηθήσει σημαντικά εμπορικά και θα βελτιώσει την εξυπηρέτηση και παρακολούθηση των πελατών.

Σε γενικές γραμμές, κατά το τρέχον έτος, ο όμιλος σχεδιάζει να υλοποιήσει ένα πρόγραμμα επενδύσεων της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ, τα οποία θα κατευθυνθούν ως εξής:

-Το ένα τρίτο αναμένεται να αξιοποιηθεί κυρίως για εξαγορές μεσαίων επιχειρήσεων στον τομέα της πληροφορικής ανάλογα με τις ευκαιρίες.

-Το ένα τρίτο θα επενδυθεί για την αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη και στο last mile για τον τομέα των ταχυμεταφορών.

-Το ένα τρίτο θα διοχετευτεί στον τομέα της ενέργειας.

ΠΗΓΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο