Την ευρωπαϊκή τάση που θέλει τον ανταγωνισμό να περιορίζεται σε έναν μικρό αριθμό κατασκευαστών δείχνει ότι ακολουθεί πλέον και η ελληνική αγορά των smartphones, τουλάχιστον σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν για τις πωλήσεις στο πρώτο δίμηνο του έτους όπου το 85% των πωλήσεων αφορούν τα μοντέλα 5 κατασκευαστών.
Και οι λοιπές τάσεις βέβαια στην αγορά των έξυπνων κινητών παραμένουν σταθερές τους δύο πρώτους μήνες του, παρά το γεγονός πως και η ελληνική αγορά ακολουθεί την παγκόσμια τάση οριακής μείωσης των πωλήσεων smartphones από άποψη τεμαχίων. Ειδικότερα, το συνολικό ποσό που διαθέτουν οι Έλληνες για αγορά κινητών κινείται αντιστρόφως ανάλογα με τα τεμάχια των smartphone που πωλούνται – τα οποία μειώνονται – κι αυτό λόγω των όλο και πιο ακριβών συσκευών που κυκλοφορούν στην αγορά.
Ταυτόχρονα βέβαια και οι ίδιοι οι καταναλωτές, η πλειονότητα των οποίων μέχρι χθες προτιμούσε συσκευές έως 200 ευρώ, δείχνουν να ξεπερνούν αυτό το ορόσημο επιλέγοντας ακριβότερες συσκευές που προτίθενται να κρατήσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Smart Wireless WiFi Security DoorBell – Δείτε ένα κουδούνι ασφαλείας με κάμερα σε απίστευτα χαμηλή τιμή λόγο Flash Sales από το Cafago(vid) |
Ειδικότερα, το μερίδιο των συσκευών με κόστος έως 150 ευρώ έχει μειωθεί στο 31,3% τον Ιανουάριο – Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους από το 35,6% που ήταν τους αντίστοιχους μήνες του προηγούμενου έτους. Αντίθετα αυξήθηκε από το 43,6% στο 48,9% το μερίδιο των συσκευών με τιμή 150 έως 300 ευρώ και από 7,6% σε 8,1% το ποσοστό των συσκευών που κινούνται μεταξύ 300 και 400 ευρώ. Μικρή άνοδο σημειώνει και η κατηγορία των συσκευών με εύρος τιμής μεταξύ 400-600 ευρώ με το μερίδιό της το πρώτο δίμηνο του 2019 να φτάνει το 4,3% από 4,1% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Επιπλέον οι πωλήσεις των smartphones αντιπροσωπεύουν πλέον μεγαλύτερο μερίδιο στις πωλήσεις ηλεκτρονικών συσκευών γενικότερα.
Η χρυσή «δεκάδα» των κατασκευαστών
Ποια είναι όμως η χρυσή δεκάδα των κατασκευαστών. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της GFK τον πρώτο μήνα του έτους η Samsung ξαναπέρασε στην 1η θέση, αυξάνοντας το μερίδιό της σε 31,7% εν συγκρίσει με τον προηγούμενο μήνα που ήταν 27,7%. Η θετική πορεία συνεχίστηκε και τον δεύτερο μήνα του έτους με το μερίδιό της να ανέρχεται στο 33,2%.
Αντιθέτως, πτωτική πορεία ακολούθησε η Huawei, η οποία έχασε την πρωτιά και πέρασε και πάλι στην 2η θέση τον Ιανουάριο του 2019. Ειδικότερα το μερίδιό της να διαμορφώθηκε στο 28,5% από το 29,9% που ήταν τον Δεκέμβριο του προηγούμενου έτους – κυρίως λόγω της προσφοράς ένα+ένα που έτρεχε το συγκεκριμένο διάστημα – ενώ έπεσε ακόμα περισσότερο τον Φεβρουάριο φτάνοντας το 24,8%.
Στην 3η θέση, διατηρώντας την ανοδική της πορεία, παρέμεινε η Xiaomi συγκεντρώνοντας το 11,3% της αγοράς τον Ιανουάριο και φτάνοντας το 13,7% τον Φεβρουάριο εν συγκρίσει με το 11,1% που είχε τον Δεκέμβριο του 2018.
Στην 4η θέση αλλά με μεγάλη πτώση βρέθηκε και πάλι η MLS συγκεντρώνοντας το 6,4% της αγοράς εν συγκρίσει με το 9,4% που είχε τον Δεκέμβριο του 2018. Ωστόσο το δεύτερο μήνα του έτους κατάφερε να περιορίσει μερικώς της απώλειες της, διευρύνοντας το μερίδιό της στο 7,3%.
Οριακές μεταβολές κατέγραψε το μερίδιο της Apple, η οποία παρέμεινε στην 5η θέση, από άποψη τεμαχίων. Τον πρώτο μήνα του έτους το μερίδιο της έπεσε στο 6,4%, έναντι του 7,1% που είχε το Δεκέμβριο του περασμένου έτους για να φτάσει και πάλι στο 7,1% τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους.
Εξαιρετικά θετικές ήταν οι επιδόσεις της Honor, η οποία από το φθινόπωρο του 2016 όπου και πρωτοδραστηριοποιήθηκε στην ελληνική αγορά κινείται συνεχώς ανοδικά συγκεντρώνοντας τον Ιανουάριο του 2019 μερίδιο της τάξης του 3,9% και διευρύνοντας το στο 4,1% τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, μετά και την κυκλοφορία του επιτυχημένου Honor V20.
Την κατηφόρα, παρά τον αρχικό ενθουσιασμό και τις θετικές πρώτες ενδείξεις, φαίνεται να έχει πάρει η Nokia το μερίδιο της οποίας έχει πέσει κάτω από 2% τους τελευταίους τέσσερις μήνες από το 3,8% που ήταν τον Φεβρουάριο του προηγούμενου έτους.
Η δεκάδα κλείνει με την Alcatel, την Vodafone και την Meizu το μερίδιο των οποίων είναι μη μετρήσιμο αφού κινείται κάτω τoυ 2% ενώ σε ακόμα χαμηλότερες θέσεις βρίσκονται οι ZTE, Turbo X, Sony και Lenovo.
Οι πέντε κορυφαίοι κατασκευαστές με βάση τα τεμάχια των πωλήσεων (Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2019)
- Samsung: 31,7% – 33,2%
- Huawei: 28,5% – 24,8%
- Xiaomi: 11,3% -13,7%
- MLS: 6,4% – 7,3%
- Apple: 6,4% – 7,1%
Βέβαια η κατάταξη αλλάζει αν η κατηγοριοποίηση γίνει με βάση την αξία πωλήσεων. Σε αυτή την περίπτωση και σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της G, την πρώτη θέση καταλαμβάνει και πάλι η Samsung, με το μερίδιο της διαμορφώνεται στο 35% – να παραμένει δηλαδή σταθερό εν συγκρίσει με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενο έτους και ανεβασμένο κατά 4% εν συγκρίσει με τον Δεκέμβριο του 2018. Ωστόσο τη 2η θέση ανεβαίνει η Apple με το μερίδιό της να κινείται μεταξύ 21%-22% ελαφρώς χαμηλότερα από το 24-25% που ήταν το αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους και τον Δεκέμβριο του 2018. Κατά πόδας ακολουθεί η Huawei με το μερίδιό της να διαμορφώνεται περίπου στο 22% ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Xiaomi η οποία έπεσε στο 9% από το 10%-12% που κινήθηκε για κάποιους μήνες το προηγούμενο έτος. Στην πέμπτη θέση, με μεγάλη όμως διαφορά βρίσκεται η MLS με το μερίδιό της να κινείται στο 3,5%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τέσσερις μεγαλύτεροι κατασκευαστές έχουν περίπου το 90% της αγοράς με βάση τις πωλήσεις.
Οι πέντε κορυφαίοι κατασκευαστές με βάση την αξία των πωλήσεων
- Samsung: 35%
- Apple: 22%
- Huawei: 22%
- Xiaomi: 9%
- MLS: 3,5%
[signoff]