Μετάβαση στο περιεχόμενο
8.8 C
Athens
Τετάρτη, 19 Μαρτίου 2025

Τα προσωπικά δεδομένα είναι το «τίμημα» για πρόσβαση σε υπηρεσίες

Αναπόφευκτη θεωρούν οι Έλληνες την καταγραφή και την αξιοποίηση των προσωπικών τους δεδομένων από τις εταιρείες, καθώς πιστεύουν ότι αντιπροσωπεύει το απαιτούμενο «τίμημα» προκειμένου να έχουν πρόσβαση στις διάφορες υπηρεσίες, όπως ενδεικτικά την αγορά από ένα e-shop, τη συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης, ή ακόμα την πρόσβαση στα social media.

Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από τα στοιχεία πανελλαδικής έρευνας που πραγματοποίησαν η ClientIQ και η Focus Bari, και είχε ως στόχο να χαρτογραφήσει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται και διαχειρίζονται οι Έλληνες καταναλωτές τα προσωπικά τους δεδομένα αλλά και τις προσδοκίες τους από τις επιχειρήσεις που τα λαμβάνουν.

Κατά μέσο όρο λοιπόν, οι Έλληνες καταναλωτές προσκομίζουν περίπου 9 προσωπικά τους στοιχεία όταν τους ζητηθεί, με 8 στους 10 καταναλωτές να δηλώνουν ότι προσκομίζουν προσωπικά στοιχεία που αφορούν στην οικογενειακή και επαγγελματική τους κατάσταση. Όσον αφορά στα στοιχεία επικοινωνίας τους, οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται να προσκομίζουν αβίαστα το email τους, σε ποσοστό που αγγίζει το 90%, ενώ εμφανίζονται σαφώς πιο συγκρατημένοι στο να προσκομίσουν τα υπόλοιπα στοιχεία επικοινωνίας, καθώς 5 στους 10 αναφέρουν ότι παραχωρούν τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους και μόλις 3 στους 10 προσκομίζουν στοιχεία διεύθυνσης και σταθερού τηλεφώνου.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα της έρευνας αναφορικά με στοιχεία που σχετίζονται με τις καταναλωτικές προτιμήσεις των Ελλήνων. 8 στους 10 ερωτηθέντες δηλώνουν ότι προσκομίζουν στις εταιρείες στοιχεία συναλλακτικής συμπεριφοράς, ή και πληροφορίες αναφορικά με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους, επιβεβαιώνοντας την επιθυμία των Ελλήνων καταναλωτών για παροχή εξατομικευμένων προσφορών και υπηρεσιών από τις επιχειρήσεις.

Ειδικότερα, το 83% των καταναλωτών δηλώνει ότι ενοχλείται όταν οι εταιρείες δεν αξιοποιούν τα στοιχεία που έχουν προσκομίσει και συνεχίζουν να αποστέλλουν μηνύματα ή προσφορές τα οποία δεν τους ενδιαφέρουν και το 72% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι αναμένει να λαμβάνει προσωποποιημένη εξυπηρέτηση τη στιγμή που έχει προσκομίσει τα στοιχεία του σε μια εταιρεία.

Οι απαιτήσεις αυτές των καταναλωτών φαίνεται να έρχονται σε αντίθεση με την πρακτική των εταιρειών, καθώς 9 στους 10 Έλληνες καταναλωτές πιστεύουν πως οι εταιρείες δεν κάνουν καθόλου ή κάνουν μερική χρήση των στοιχείων που έχουν στη διάθεσή τους.

Αν και το τι αντιλαμβάνονται οι Έλληνες καταναλωτές ως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα διαφέρει ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα στην οποία ανήκουν, με τις νεότερες γενιές να αναφέρουν ως προσωπικά στοιχεία κυρίως τη δραστηριότητα (φωτογραφίες, επικοινωνία) μέσω των social media, ενώ τις μεγαλύτερες γενιές να εστιάζουν ιδιαίτερα στα στοιχεία παιδιών, τα ιατρικά δεδομένα και τα οικονομικά τους στοιχεία, η ανάγκη της ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων καθώς και η διαφάνεια ως προς τη χρήση τους παραμένει αδιαμφισβήτητη σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Ειδικότερα, 93% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι θέλουν να μπορούν να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τι στοιχεία διαθέτει για εκείνους κάθε εταιρεία και πώς τα διαχειρίζεται, ενώ 7 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι η διαφύλαξη της ασφάλειας δεδομένων αποτελεί το βασικό παράγοντα που επηρεάζει την απόφαση τους να παρέχουν ή όχι, προσωπικά τους στοιχεία σε εταιρείες.

Bazaar προσφορών από την Ευρωπαϊκή αποθήκη του Coolicool για το διάστημα 28-10 Οκτωβρίου!

Παράλληλα περίπου 9 στους 10 καταναλωτές εμφανίζονται ανήσυχοι για το ενδεχόμενο διαρροής των δεδομένων τους, ενώ το 77% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχουν γίνει πιο προσεκτικοί στον τρόπο με τον οποίο διαθέτουν τα προσωπικά τους στοιχεία, μετά το περιστατικό διαχείρισης δεδομένων που προέκυψε στην υπόθεση της Cambridge Analytica.

Ιδιαίτερα υψηλό, στο 86%, είναι και το ποσοστό των ερωτηθέντων που δήλωσαν ενήμεροι για τον νέο κανονισμό περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR), με το 70% να πιστεύει πως ο κανονισμός αυτός θα αποτελέσει την αφορμή προκειμένου οι εταιρείες να αλλάξουν το μοντέλο λειτουργίας τους, υιοθετώντας ασφαλέστερες και πιο διαφανείς πρακτικές στο μέλλον.

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι ή να κάνετε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook. Μπορείτε επίσης να γραφτείτε και στο κανάλι μας στο  Youtube, όπου μπορείτε να βρείτε πάρα πολλές παρουσιάσεις που έχουμε κάνει!

 

Πηγή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Πόσο θα κοστίζει το πρώτο foldable της Apple;

Το ότι η Apple αναπτύσσει το δικό της foldable τηλέφωνο δεν αποτελεί έκπληξη, όπως δεν αποτελεί έκπληξη και το γεγονός πως όταν κυκλοφορήσει θα...

Η Qualcomm παρουσιάζει τη σειρά Snapdragon G Series 2025 για φορητές συσκευές gaming

Η Qualcomm ανακοίνωσε τη νέα σειρά επεξεργαστών Snapdragon G Series Gaming Platforms για το 2025, σχεδιασμένη ειδικά για φορητές συσκευές παιχνιδιών. Η Qualcomm ανακοίνωσε τη...

Η νέα τεχνολογία που επιτρέπει στους ανθρώπους να βιώνουν “γεύσεις” σε ψηφιακό περιβάλλον!

Οι χρήστες μπορούν προσαρμόζοντας πόσο χρόνο αλληλοεπιδρά το χημικό διάλυμα με το στρώμα γέλης της συσκευής, να τροποποιήσουν την ένταση των γεύσεων και ακόμη...

Nothing Phone (3a): Teardown βίντεο δείχνει αναλυτικά το εσωτερικό του

Η Νothing κυκλοφόρησε πρόσφατα το Phone (3a) και το Phone (3a) Pro, με το πρώτο να αποκτά teardown βίντεο στο Youtube από το κανάλι...

Samsung Galaxy S25 Edge: Διέρρευσαν χρώματα, επιλογές RAM/αποθήκευσης και τιμές

Το Galaxy S25 Edge της Samsung έρχεται τον επόμενο μήνα και φέρεται να προσφέρεται σε τρεις χρωματικές επιλογές, σύμφωνα με μια νέα φήμη. Αυτά θα...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Αδιαβροχο Smartwatch στις 10ΑΤΜ, με WR100 για καταδύσεις και Military STD 810H για τα δύσκολα ΣΤΑ 51€ ΚΟΜΠΛΕ!!! Zeblaze Stratos 2 Ultra

Στην Καλύτερη τιμή EVER Μου το ζητήσατε και το έφερα... Έχει το δικό του GPS και μάλιστα με 6 διαφορετικά συστήματα για καλύτερη ακρίβεια, Έχει Us...

To Καλώδιο των 240W φόρτισης που σηκώνει 100 κιλά!!! BlitzWolf® BW-HDC7 4-in-1 στα 9€

Ένα βίντεο λίγο "μάθε παιδί μου γράμματα" κι ένα βίντεο που ήθελα να κάνω με κάτι "ελαφρύ" μετά από την μεγάλη μου απουσία... μπερδεύτηκαν...

O Πιο Τίμιος, Δυνατός και Οικονομικός Long Throw Φακός. Στα 38,9€ Κομπλέ Astrolux FT03 Pro

Ήρθε κατόπιν απαίτησης πολλών από εσάς, το κόστος μικρό (για αυτό που αγοράζεις). Η ποιότητα και η δύναμη, ότι ακριβώς περιμένεις και είναι ίσως...

“ΤΟΥΜΠΑΝΟ” Ασύρματος 10W με GPS και Ο “Απόλυτος ΟΔΗΓΟΣ” με ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ. Στα 34€ ΚΟΜΠΛΕ BAOFENG UV-5RH PRO

Είναι απλά εξαιρετικό για τα χρήματα κι αν είσαι prepper, outdoor τύπος και ψάχνεις για φορητό ασύρματο πομποδέκτη με 10W max ισχύ αλλά και...

Ένα Power Bank μέσα από μια ιδιαίτερη στιγμή. Στα 18,5€ από Ελλάδα Veger MagOn Kick

Μερικές φορές κάποιες καταστάσεις μας θυμίζουν πόσο απαραίτητα και χρήσιμα είναι κάποια πράγματα... και αυτήν την φορά μιλάω για μικρά κι ελαφριά Powerbanks που...