Μετάβαση στο περιεχόμενο
17.4 C
Athens
Τετάρτη, 2 Απριλίου 2025

Ταράζει την Ελλάδα η απόφαση της Coca – Cola!

Coca – Cola: Έχασε τη φορολογική μάχη στο ΣτΕ και καλείται να πληρώσει 2,6 εκατ. ευρώ συν προσαυξήσεις.

Κεραυνός το ΣτΕ που με 5 αποφάσεις του απέρριψε τις αναιρέσεις της εταιρείας ως αβάσιμες και αλυσιτελείς.

Η Coca-Cola Ηοldings BV έχασε τη φορολογική μάχη της στο Συμβούλιο της Επικρατείας και καλείται να καταβάλλει περίπου 2,6 εκατ. ευρώ για διαφορές φόρων, πρόσθετων φόρων και προστίμων, παρελθόντων ετών (2008, 2009, κ.λπ.), λόγω ανακριβών δηλώσεων (πλέον των προστίμων, προσαυξήσεων, κλ.π.).

Ο προϊστάμενος του Διαπεριφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου αμφισβήτησε τον τρόπο φορολόγησης των αλλοδαπής προέλευσης(Κύπρος) μερισμάτων της Coca-Cola και εξέδωσε φύλλα ελέγχου φόρου εισοδήματος καταλογίζοντας διαφορές κύριου φόρου εισοδήματος, πρόσθετο φόρο και πρόστιμα, λόγω ανακριβών φορολογικών δηλώσεων.

Οι φορολογικές αρχές αμφισβήτησαν τον τρόπο φορολόγησης των μερισμάτων της αλλοδαπής που προκύπτει από την σχετική διημερή σύμβαση φορολόγησης με μειωμένο συντελεστή και σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις είχαν ζητήσει την επιστροφή ποσών ως αχρεωστήτως καταβληθέντων.

Τα ποσά που καταλογίστηκαν στην Coca-Cola είναι περίπου 2,6 εκατ. ευρώ, χωρίς να μπορούν να υπολογιστούν με ακρίβεια, καθώς έχουν επιβληθεί πρόσθετη φόροι (200%), πρόστιμα (30%), κ.λπ. επί της διαφοράς του κύριου φόρου που καταλογίστηκε στην εν λόγω εταιρεία από τις φορολογικές αρχές.

Αρχικά η Coca-Cola έχασε τις δικαστικές μάχες στο Διοικητικό Πρωτοδικείο και Εφετείο Αθηνών και στην συνέχεια άσκησε αναιρέσεις στο ΣτΕ κατά των εφετειακών αποφάσεων. Όμως, το Β΄ Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με 5 αποφάσεις του απέρριψε τις αναιρέσεις της εταιρείας ως αβάσιμες και αλυσιτελείς.

Coca-Cola: Πώς οι Έλληνες τη έσυραν στα δικαστήρια

Για αθέμιτο ανταγωνισμό κατηγορείται ο παγκόσμιος κολοσσός. Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που την οδηγεί να λογοδοτήσει στα δικαστήρια. Πόσο πρόστιμο κινδυνεύει να πληρώσει.

Η Coca-Cola απειλείται με πρόστιμο έως και 10% του τζίρου της μετά από καταγγελία της «ΒΑΠ Π. Κουγιός ΑΒΕΕ» για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά αναψυκτικών

Την επιβολή προστίμου στην «Coca-Cola 3Ε Ελλάδος» θα εξετάσει στις 15 Σεπτεμβρίου η Επιτροπή Ανταγωνισμού μετά από σχετική καταγγελία που υπέβαλε η «ΒΑΠ Π. Κουγιός ΑΒΕΕ»για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης της γνωστής εταιρείας στην αγορά αναψυκτικών.


Η ΒΑΠ κατηγορεί την «Coca-Cola 3Ε Ελλάδος» ότι παραβιάζει τη νομοθεσία περί ανταγωνισμού και συγκεκριμένα το άρθρο 102 του ν. 3959/2011, το οποίο απαγορεύει την χάραξη στρατηγικής που εκτοπίζει τους ανταγωνιστές σε εταιρείες που μονοπωλούν μια συγκεκριμένη αγορά.

Συγκεκριμένα, η ΒΑΠ καταγγέλλει ότι η Coca-Cola, την πενταετία 2015-2020, προέβη σε ποικίλες αθέμιτες πρακτικές με στόχονα εξαλείψει τους ανταγωνιστές της, εκμεταλλευόμενη της φήμης και της δύναμης του ονόματός της στην αγορά.

Coca-Cola: Καταγγελία για στρατηγική εκτοπισμού των ανταγωνιστών

Σύμφωνα με την καταγγελία, η «Coca-Cola 3Ε Ελλάδος» για μεγάλο χρονικό διάστημα παρείχε οικονομική αμοιβή και άλλες παροχές σε τελικά σημεία πώλησης αναψυκτικών με αντάλλαγμα την προφορική δέσμευση για αποκλειστικότητα ή απαγόρευση συνεργασίας με συγκεκριμένους ανταγωνιστές.

Η εταιρεία επέβαλε, αναλυτικότερα, σε σημεία πώλησης αναψυκτικών τον εκτοπισμό προϊόντων ή/ και ψυγείων ή/ και σημάτων ανταγωνιστών της, με την απειλή απομάκρυνσης των προϊόντων της σε περίπτωσή παραβίασης της προφορικής τους συμφωνίας.

Οι όροι αποκλειστικότητας απαγορεύονται ρητά από την νομοθεσία ανταγωνισμού σε επιχειρήσεις με δεσπόζουσα θέση στην αγορά, καθώς τοποθετούν ένα σημαντικό «φράγμα» στην ανάπτυξη και ενίσχυση της παρουσίας μικρότερων ανταγωνιστών στην αγορά, ενώ παράλληλα στερούν από τους καταναλωτές τη δυνατότητα ευρείας γκάμας επιλογών για τη εξυπηρέτηση των αναγκών τους.

Σύμφωνα με την Εισήγηση της Επιτροπής, οι πρακτικές αυτές έχουν ως αποτέλεσμα την περαιτέρω ενίσχυση της κυριαρχίας της Coca Cola 3Ε στην αγορά με παράνομα μέσα και την εξάλειψη υφιστάμενων ανταγωνιστών, αλλά και μελλοντικών που ευελπιστούν να εισέλθουν στην αγορά αναψυκτικών τύπου cola και non-cola, αλλά τους δεν τους δίνεταιπρόσβαση.

Η Εισήγηση αναφέρει ότι από τοσύνολο των εμπορικών πρακτικών που εφαρμόζει η Coca Cola 3Ε, προκύπτει σαφώς σχέδιο εξόντωσης των ανταγωνιστών της, προκειμένου να επιτύχει την αποκλειστικότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία λιανικής διάθεσης επιτόπιας κατανάλωσης.

Η στρατηγική εκτοπισμού, σύμφωνα με την Επιτροπή, ενδεχομένως να έχει ως αποτέλεσμα τoν αποκλεισμό των ανταγωνιστών και την περαιτέρω διείσδυση της εταιρείας στα τελικά σημεία της κρύας αγοράς και την πρόθεση της να εξαλείψει τον ανταγωνισμό από τα σημεία.

Σε περίπτωση που η Επιτροπή δικαιώσει το Σεπτέμβριο την ΒΑΠ και καταδικάσει την Coca-Cola 3Ε, η τελευταία θα έρθει αντιμέτωπη με πρόστιμο που μπορεί να ανέλθει κατ’ ανώτατο όριο στο 10% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών του ομίλου επιχειρήσεων στον οποίο ανήκει η εταιρεία, ανάλογα με τη σοβαρότητα και τη διάρκεια της παράβασης.

Coca-Cola: Η ροδίτικη εταιρεία κόντρα στο βασιλιά των αναψυκτικών

Η εταιρεία αναψυκτικών ‘ΒΑΠ Π. Κουγιός ΑΒΕΕ’ «γεννήθηκε» το 1967 στο νησί της Ρόδου από τον Παντελή Κούγιο, ο οποίος λόγω της τυχαίας πρόσληψής του σε εταιρεία αναψυκτικών στην Αφρική, αποφάσισε να γυρίσει στη γενέτειρά του για να κάνει το επιχειρηματικό του ντεμπούτο,ιδρύοντας τη δική του εταιρεία, σε ένα τομέα που το νησί υστερούσε.

Η πορεία της δικαίωσε τον ιδρυτή της, καθώς σχεδόν 50 χρόνια μετά αποτελεί από τις κυρίαρχες εταιρείες στην αγορά ροφημάτων, με δικά της εμπορικά σήματα σε αναψυκτικά (ΒΑΠ Fresh), χυμούς, παγωμένο τσάι, εμφιαλωμένο νερό (Απολλώνιο) και μπίρα (Ζύθος ΒΑΠ) και με την εμβληματική συνεργασία με έναν εκ των γιγάντων της αγοράς, την Pepsico.

Η εξέλιξη της είναι ραγδαία με την ανάπτυξη της να πολλαπλασιάζεται ανά τα χρόνια. Το 1980 ξεκινά τη συνεργασία της, με την κυρίαρχη τότε, Pepsico για την εμφιάλωση και πώληση των δημοφιλέστατων ανά τον κόσμο αναψυκτικών Pepsi& 7UP, ενώ λίγα χρόνια μετά αναδεικνύεται ως η πρώτη μη πολυεθνική εταιρεία που εμφιαλώνει αναψυκτικά σε φιάλη P.E.T.

Το συμβόλαιο με την Pepsico αναδεικνύει τη ροδίτικη εταιρεία ως τον αποκλειστικό δικαιοχρήστη (franchisor) της Pepsico στην περιοχή των Δωδεκανήσων, κίνηση που αποτελεί ορόσημο για την μετέπειτα πορεία της.

Το 1996 η εταιρεία…. ταράζει τα «νερά» εγκαινιάζοντας την παραγωγή του εμφιαλωμένου της νερού, το Απολλώνιο, το οποίο αποτελεί σήμα κατατεθέντης Ρόδου, αλλά και ευρύτερα των Δωδεκανήσων. Με τα χρόνια η εταιρεία αναπτύσσει τις μεθόδους παραγωγής της και κάνει χρήση της τελευταίας τεχνολογίας και επιστημονικών μεθόδων για την βελτιστοποίηση των προϊόντων της, καταφέρνοντας να ξεχωρίσει.

Έχοντας κατακτήσει την περιοχή των Δωδεκανήσων, η εταιρεία βάζει, πλέον, πλώρη για Αθήνα. Μέσα σε μια πενταετία, από το 2007 μέχρι το 2012 κάνει το ντεμπούτο της στις αγορές φυσικών χυμών, μέσω των χυμών «VAPFRESH», εισέρχεται δυναμικά στην παραγωγή μπίρας, με το σήμα «Ζυθος ΒΑΠ», και λίγο αργότερα συστήνει το παγωμένο της τσάι, «VAPFreshTea».

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Η εταιρεία, θέλοντας να εδραιώσει τη θέση της και στον τομέα της ζυθοποιίας προχωρά στη δημιουργία, ιδιόκτητου ζυθοποιείου στο Τσαΐρι της Ρόδου, έκτασης περίπου 20.000 τ.μ., ενώ εφαρμόζει το σύστημα διαχείρισης ποιότητας κατά το πρότυπο ISO 9001/2000 καθώς επίσης και μελέτη HACCP. Πλέον, η Ζυθος ΒΑΠ βρίσκεται στα ράφια των περισσότερων σούπερ-μάρκετ σε πανελλαδικό επίπεδο, και αποτελεί επιλογή των καταναλωτών σε πολλούς χώρους εστίασης.

Το 2015, η ΒΑΠ κάνει ένα ακόμα άνοιγμα, αυτή τη φορά στην αγορά γάλακτος. Το νέο εγχείρημα φρέσκου γάλατος, με την επωνυμία «ΛΙΜΠΕΡ», αποτελείται από μία λιτή διάφανη συσκευασία, και παράγεται τοπικά σε αγελαδοτροφικές μονάδες της Ρόδου. Το νέο φιλόδοξο έργο, σύμφωνα με πληροφορίες, κόστισε στην εταιρεία 3 εκατομμύρια ευρώκαι αποτελεί από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στον κλάδο τα τελευταία χρόνια.

Η ανοδική πορεία της επιχείρησηςγίνεται γρήγορα αντιληπτή από επενδυτές που της δίνουν την ώθηση που χρειάζεται για να επεκταθεί. Την περίοδο 2010 – 2017,η ΒΑΠ καταφέρνει να συγκεντρώσει το ποσό των 14 εκατομμυρίων ευρώ, παρακολουθώντας τα κέρδη της να διαμορφώνονται σε 1,43 εκατομμύρια ευρώ το 2017.

Πλέον, η εταιρεία κατατάσσεται 4η στην κατάταξητης βιομηχανίας αναψυκτικών και είναι αλματωδώς αναπτυσσόμενη στον χώρο της Ελληνικής Μικροζυθοποιίας, ενώ όπως φαίνεται από την πρόσφατη νομική της ενέργεια, διεκδικεί το ζωτικό της χώρο απέναντι σε πιο ισχυρούς παίκτες της αγοράς, όπως η «Coca-Cola 3Ε Ελλάδος».

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

PS Plus: Διαθέσιμα τα παιχνίδια του Απριλίου για PS4 και PS5

Όσοι είναι συνδρομητές στο PlayStation Plus, μπορούν από σήμερα να κατεβάσουν τρία παιχνίδια στην κονσόλα τους. Πρόκειται για τρεις τίτλους που μπορούν από τώρα να...

watchOS 11.4: Διαθέσιμο στo Apple Watch με ενημέρωση στο ξυπνητήρι

Η Apple κυκλοφόρησε το watchOS 11.4, την τέταρτη σημαντική ενημέρωση του λειτουργικού συστήματος που τρέχει στο Apple Watch. Το watchOS 11.4 είναι συμβατό με το...

To tri-fold smartphone της Samsung θα γίνει διαθέσιμο σε μόλις δύο χώρες

Το πρώτο tri-fold smartphone της Samsung, το οποίο μπορεί να έρθει με το όνομα Galaxy G Fold, φαίνεται ότι θα κυκλοφορήσει αργότερα το 2025...

Πηγαίντε την Τύχη σας σε Άλλο Επίπεδο: Το Καζίνο ως ένα Φαντασιακός Παράδεισος Βιντεοπαιχνιδιών – Από Κουλοχέρηδες μέχρι RPGs Υψηλού Πονταρίσματος

Έχετε χαθεί ποτέ στον λαβύρινθο ενός καζίνο με φώτα νέον, με τους ήχους των κουλοχέρηδων να αντηχούν στα αυτιά σας; Αναρωτιέστε τι θα γινόταν...

vivo Y300 Pro+ και Y300t: Ανακοινώθηκαν με τεράστιες μπαταρίες

Η vivo παρουσίασε επίσημα στην Κίνα τα vivo Y300 Pro+ και Y300t, τα οποία φέρνουν τεράστιες μπαταρίες, με το Pro+ να έρχεται με 7.300...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Σκαρφαλώνει ΑΝΕΤΑ στην “ΚΟΡΥΦΗ” της κατηγορίας του… Το ΑΠΑΙΧΤΟ Angwatt F1 Στα 450€ κομπλέ από Ευρώπη

Είναι ευέλικτο, Στιβαρό, δυνατό, όμορφο και με χαρακτηριστικά μεγαλύτερης κατηγορίας ηλεκτρικών πατινιών και από που να ξεκινήσω... NFC, υδραυλικά αμορτισέρ εμπρός, το καλύτερο 1000άρι...

Παρμπρίζ Αυτοκινήτου, ή Gaming Monitor? Το Τεράστιο 49άρι Titan Army είναι εδώ. Στα 590€ Κομπλέ από Ευρώπη

Όταν ψάχνεις κάτι με συγκεκριμένες προδιαγραφές και στην Ελληνική Αγορά το βρίσκεις ~850€ και τελικά το αγοράζεις με περισσότερα από αυτά που ζητούσες σε...

Αδιαβροχο Smartwatch στις 10ΑΤΜ, με WR100 για καταδύσεις και Military STD 810H για τα δύσκολα ΣΤΑ 51€ ΚΟΜΠΛΕ!!! Zeblaze Stratos 2 Ultra

Στην Καλύτερη τιμή EVER Μου το ζητήσατε και το έφερα... Έχει το δικό του GPS και μάλιστα με 6 διαφορετικά συστήματα για καλύτερη ακρίβεια, Έχει Us...

To Καλώδιο των 240W φόρτισης που σηκώνει 100 κιλά!!! BlitzWolf® BW-HDC7 4-in-1 στα 9€

Ένα βίντεο λίγο "μάθε παιδί μου γράμματα" κι ένα βίντεο που ήθελα να κάνω με κάτι "ελαφρύ" μετά από την μεγάλη μου απουσία... μπερδεύτηκαν...

O Πιο Τίμιος, Δυνατός και Οικονομικός Long Throw Φακός. Στα 38,9€ Κομπλέ Astrolux FT03 Pro

Ήρθε κατόπιν απαίτησης πολλών από εσάς, το κόστος μικρό (για αυτό που αγοράζεις). Η ποιότητα και η δύναμη, ότι ακριβώς περιμένεις και είναι ίσως...