Μετάβαση στο περιεχόμενο
30.2 C
Athens
Παρασκευή, 11 Ιουλίου 2025

To 65% των Ελλήνων αγοράζει online λόγω κόστους

Η εξοικονόμηση χρημάτων είναι ο βασικότερος λόγος που ωθεί το 65% των Ελλήνων να πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου όπως αποδεικνύει πρόσφατη έρευνα της GFK για την εικόνα του σύγχρονου shopper, την ώρα που ανασταλτικός παράγοντας κρίνεται η ασφάλεια των διαδικτυακών καταστημάτων.

Όπως αναφέρει η έρευνα για τους καταναλωτές που προτίμησαν την αγορά προϊόντων online, η «Εξοικονόμηση χρημάτων» είναι μακράν ο πιο κοινά αναφερόμενος παράγοντας, καθώς επιλέγεται σε ποσοστό 65% από τους Έλληνες καταναλωτές. Την ίδια στιγμή η πρώτη σκέψη, που κάνουν οι Έλληνες Shoppers και αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στις online αγορές/πληρωμές, είναι η «Ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων σε ποσοστό 63%, και κατ επέκταση τα «Έξοδα αποστολής» (59%).

Παρά την διείσδυση του διαδικτυακού shopping ωστόσο τόσο το παγκόσμιο καταναλωτικό κοινό όσο και οι Έλληνες εξακολουθούν να θεωρούν σημαντικά τα φυσικά καταστήματα. Σχεδόν οι μισοί Έλληνες (47%) Shoppers ανέφεραν ότι αρχικά έψαξαν τα προϊόντα online και αργότερα επισκέφτηκαν το κατάστημα για την αγορά («Webrooming»). Το δε ποσοστό εκείνων, που έψαξαν για ένα προϊόν σε κατάστημα και έπειτα το αγόρασαν online («Showrooming») ανέρχεται σε 16% στην Ελλάδα.

Όσο για τρεις βασικούς παράγοντες, που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών είναι: οι online κριτικές από άλλους αγοραστές, χρήστες και ειδικούς της κατηγορίας», οι «ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών/Ιστοσελίδες με προσφορές» και η «Εξυπηρέτηση/Ενημέρωση από τον πωλητή στο κατάστημα».

Όπως δείχνει μάλιστα η μελέτη οι σημερινοί αγοραστές είναι «οπλισμένοι με περισσότερες πληροφορίες από ποτέ, έχοντας ουσιαστικά ισοπεδώσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των retailers, brands and marketers». «Εμπλέκοντας περισσότερη τεχνολογία, εργαλεία, πόρους και πληροφορίες στην αγοραστική τους διαδικασία από ποτέ άλλοτε, αυτή η νέα γενιά Shopper είναι αποφασισμένη να διατηρήσει τον έλεγχο και να “κερδίσει” το παιχνίδι της εύρεσης της καλύτερης εναλλακτικής» τονίζουν οι συντάκτες της μελέτης.

Όπως διαπιστώνει η έρευνα, οι Shoppers, σήμερα, αλληλοεπιδρούν τόσο σε σημεία – touchpoints – Λιανικής, όσο και Ηλεκτρονικής πώλησης ή ακόμα και άλλης Προϊοντικής Κατηγορίας, όταν αποφασίζουν πώς, πότε και πού θα συλλέξουν τις πληροφορίες για να αξιολογήσουν ένα προϊόν ή υπηρεσία πριν τελικά πραγματοποιήσουν την αγορά. Οι Millennials Leading Edge Consumers (LEC) δήλωσαν ότι «Οι retailers, οι διαφημίσεις και οι μάρκες έχουν μικρότερη επιρροή στην διαδικασία αγοράς μου σε σχέση με παλαιότερα» (75%).

Στο μεταξύ, ένα άλλο στοιχείο του σημερινού σύγχρονου Shopper είναι η εξοικείωσή του με τη χρήση των φορητών συσκευών για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών. Οι 8 από τους 10 ερωτηθέντες της ομάδας των LEC δήλωσαν ότι: “Η φορητή μου συσκευή (smartphone και/ή tablet) τείνει να γίνει το πιο σημαντικό εργαλείο για τις οnline αγορές μου”.

Προσφορές και κουπόνια από το Banggood μόνο για τους αναγνώστες του iTechNews.gr

Να υπενθυμίσουμε ότι το GfK FutureBuy παρέχει τη βάση για την ανάπτυξη στρατηγικών Marketing, καθώς σχεδιάστηκε από ομάδα έμπειρων ερευνητών της GfK, προκειμένου να συγκεντρώσει ποιοτικά δεδομένα, μέσω μιας οnline ποσοτικής έρευνας σε δείγμα 1.000 Ελλήνων Shoppers. Η πρωτογενής έρευνα εμπλουτίστηκε, επίσης, με στοιχεία που προέκυψαν από την παρακολούθηση της συμπεριφοράς των Shoppers σε φυσικά και online καταστήματα, καθώς και από την έρευνα των καταναλωτικών τάσεων, για να προσφέρει την πλήρη κατανόηση των συνηθειών, των κινήτρων και της διαδικασίας λήψης αποφάσεων του Shopper της επόμενης γενιάς. Η έρευνα αποκαλύπτει το πώς διαμορφώνεται και διαφοροποιείται η συμπεριφορά των Shopper ανά κατηγορία και περίσταση, προκειμένου να αναγνωριστούν οι εκατοντάδες ευκαιρίες για πρόσβαση σε κατηγορίες, προϊόντα και brand. Το FutureBuy καλύπτει 35 χώρες και 18 κατηγορίες προϊόντων.

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι ή να κάνετε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook. Μπορείτε επίσης να γραφτείτε και στο κανάλι μας στο  Youtube, όπου μπορείτε να βρείτε πάρα πολλές παρουσιάσεις που έχουμε κάνει!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Η Ελλάδα στη Gamescom 2025!

Η Gamescom 2025 πλησιάζει και μόλις έγινε γνωστό ότι Έλληνες developers πρόκειται να παρευρεθούν εκεί, στη μεγαλύτερη gaming έκθεση της χρονιάς! ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στη διεθνή...

Η Samsung επιβεβαιώνει ποια μέρη του Galaxy AI θα παραμείνουν δωρεάν

Εδώ και ενάμισι χρόνο, η Samsung απόφευγε να μας πει ποια χαρακτηριστικά του Galaxy AI θα αρχίσει να χρεώνει και ποια θα παραμείνουν δωρεάν....

WhatsApp: Η νέα λειτουργία που προστατεύει από παρενόχληση – Δεν θα βλέπουν τον αριθμό σου

Η WhatsApp ετοιμάζεται να φέρει μια πολυαναμενόμενη δυνατότητα που αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο που προστατεύεται η ιδιωτικότητα των χρηστών: την επιλογή χρήσης...

To Gemini μπορεί πλέον να μετατρέπει εικόνες σε βίντεο – Η νέα AI λειτουργία (video)

Η Google προχώρησε στη προσθήκη μιας νέας λειτουργίας στο Veo 3, το τμήμα δημιουργίας βίντεο με τεχνητή νοημοσύνη της Gemini. Πιο συγκεκριμένα οι χρήστες της...

Apple Vision Pro: Πότε έρχεται και τι θα φέρει το ανανεωμένο μοντέλο

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Apple ετοιμάζει μια μικρή ενημέρωση για το Vision Pro headset, η οποία θα είναι διαθέσιμη «ήδη από φέτος». Αν και δεν...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Νέο “TREND”!? Open Ear… “Σκουλαρικο-ακουστικά” Recci W66 στα 19€ από Ελλάδα και Giveaway

Trend ξε Trend προσωπικά δεν μου αφήσαν τα καλύτερα συναισθήματα, αλλά ως Open Ear ακουστικά για κάποιες "ειδικές" ομάδες ίσως και να είναι λύση......

Η Πιο Cool, Μικρή, Όμορφη και “ΤΣΑΜΠΑ” Εσπρεσιέρα που έχω φέρει… Στα 57€ ΚΟΜΠΛΕ!!! BLITZHOME® C180

Είναι κάποια προϊόντα που με αφήνουν πραγματικά έκπληκτο από την ποιότητα τους τις καινοτομίες τους, την λειτουργία τους... και κάποια που με αφήνουν "άφωνο"...

Με το “ΚΑΛΥΤΕΡΟ Λόγω Τιμής” ΚΙΤ Αυτόνομης Κατάδυσης στο “Απέραντο Γαλάζιο”!!! Στα 187€ Κομπλέ από Ευρώπη

Ένα από τα πιο μαγευτικά πράγματα που από μικροί θέλουμε να εξερευνήσουμε είναι ο βυθός της θάλασσας. Η ησυχία του, η αίσθηση ελευθερίας και...

Βγαλμένα από “CHALLENGE”… Τα “ΑΠΟΛΥΤΑ” In Ear στο 20άρικο, από Ελλάδα!!! QCY HT15 Buds

Αν θα σου έλεγα πως υπό συνθήκες με 17€ από Ελλάδα θα πάρεις επώνυμα in ear buds με το δικό τους App, με ANC...

“Διάφανη” Ενέργεια… με 10000mah… Tο ομορφότερο Power Bank που έχω φέρει στο κανάλι. Στα 21€ Κομπλέ και Giveaway

Δεν ξέρω αν είναι το καλύτερο, δυνατότερο και ελαφρύτερο... αλλά σίγουρα ξέρω πως είναι το ομορφότερο και πιο ιδιαίτερο power bank που έχω φέρει...