Όπως σας είχαμε ενημερώσει, η Google σχεδίαζε εδώ και καιρό μια μεταμορφωτική εξέλιξη για το δημοφιλέστερο προϊόν της: την αναζήτηση. Στο πλαίσιο του I/O 2023 event της, λοιπόν, η εταιρία παρουσίασε το επόμενης γενιάς Google Search, το οποίο πέρα από τα αποτελέσματα που έχουμε συνηθίσει να παίρνουμε, όπως εικόνες και links ιστοσελίδων, θα δίνει στους χρήστες και απαντήσεις μέσω AI.
Περνώντας σε λεπτομέρειες, το νέο Google θα μπορεί να απαντάει πλέον σε σύνθετα ερωτήματα, ενσωματώνοντας AI περιλήψεις των σχετικότερων αποτελεσμάτων. Παράλληλα, θα υπάρχει ένα νέο ‘Converse’ κουμπί, το οποίο θα ανοίγει πλαίσιο συζήτησης τύπου chatbot, για να συνεχίσει τη συζήτηση ο χρήστης.
Αυτά τα νέα ‘AI στιγμιότυπα’ θα κάνουν χρήση του ολοκαίνουργιου PaLM2 γλωσσικού μοντέλου της Google και θα παρέχουν στους χρήστες μια σύντομη επισκόπηση του θέματος για το οποίο έκαναν αναζήτηση, μαζί με συνδέσμους προς πηγές.
Αυτές οι περιλήψεις θα εμφανίζονται στο πάνω πάνω μέρος της σελίδας, σπρώχνοντας τα τυπικά αποτελέσματα πιο κάτω στη σελίδα. Αυτό σημαίνει πως η εμπειρία της αναζήτησης θα αλλάξει σημαντικά, ειδικά στα smartphones, αφού το πρώτο πράγμα που θα βλέπει κάποιος πλέον είναι το νέο αυτό AI πλαίσιο.
With our new generative AI experience in Search, you’ll get even more from a single search. You’ll be able to quickly make sense of information with an AI-powered snapshot, pointers to explore more and natural ways to ask. #GoogleIO pic.twitter.com/jgzz97DzEv
— Google (@Google) May 10, 2023
Δείτε πώς θα είναι το νέο Google Search με τα ‘AI στιγμιότυπα’ πάνω από τα αποτελέσματα:
Για την ώρα η νέα έκδοση του Google Search είναι ακόμη σε δοκιμαστικό στάδιο, αλλά τα στελέχη της εταιρία την θεωρούν ως μια μακροπρόθεσμη, θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αναζητούν πληροφορίες. Παρέχοντας στους χρήστες περιεχόμενο που δημιουργείται από τεχνητή νοημοσύνη, η νέα αυτή μηχανή αναζήτησης στοχεύει στο να τους βοηθήσει να θέτουν καλύτερες ερωτήσεις και να εξερευνούν ευκολότερα δύσκολα θέματα. Ωστόσο, τα ‘AI στιγμιότυπα’ δε θα εμφανίζονται σε όλες τις αναζητήσεις. Για παράδειγμα, ευαίσθητα θέματα όπως η υγεία και τα οικονομικά αποκλείονται προς το παρόν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη της Google έχει σχεδιαστεί για να είναι όσο πιο ακριβής γίνεται, δίνοντας προτεραιότητα στις έγκυρες, επιβεβαιωμένες πληροφορίες έναντι του να μοιάζει ότι μιλάει ανθρώπινα. Έτσι, το νέο Google Search δεν προορίζεται να έχει απόψεις ή να χρησιμοποιεί τη λέξη “εγώ” όταν απαντά σε ερωτήσεις. Αυτή η προσέγγιση αποτελεί απάντηση στην αυξανόμενη ανησυχία ότι τα AI μοντέλα μπορεί μερικές φορές να είναι παραπλανητικά, με τους χρήστες να πιστεύουν ενδεχομένως λανθασμένες πληροφορίες που παρουσιάζονται με πειστικότητα.
Generative AI capabilities in Search are especially helpful when deciding what to buy. They tap into Google’s Shopping Graph, the world’s most comprehensive dataset of constantly-changing products, sellers, brands, reviews and inventory. #GoogleIO pic.twitter.com/IM8HLV090N
— Google (@Google) May 10, 2023