Ως η μεγαλύτερη και πιο δημοφιλής πλατφόρμα ροής στον κόσμο, το Netflix φαίνεται ότι δεν μπορεί να κάνει λάθος.
Η ανάπτυξη της εταιρείας πολυμέσων υπήρξε ραγδαία την τελευταία δεκαετία – τόσο πολύ που το Netflix ανακοίνωσε πρόσφατα σχέδια για να δημιουργήσει βιντεοπαιχνίδια που δεν θα κοστίσουν τίποτα στην παγκόσμια βάση συνδρομητών.
Παρά τη θετική υποδοχή σε αυτήν την ανακοίνωση, με το Netflix να δημοσιεύει έσοδα 7,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2021, δεν είναι όλα ρόδινα στην έδρα του γίγαντα ροής. Γιατί; Επειδή το Netflix έχει χάσει πραγματικά συνδρομητές στο βασικό προπύργιο της Βόρειας Αμερικής.
Αποκαλύφθηκε κατά την έκθεση κερδών του 2ου τριμήνου του 2021 της εταιρείας (σύμφωνα με το The Hollywood Reporter and Variety), το Netflix ανακοίνωσε ότι είχε σημειώσει απώλεια 430.000 συνδρομητών στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Συνολικά, η βάση συνδρομητών του Netflix έχει αυξηθεί κατά 1,5 εκατομμύριο μεταξύ Q1 και Q2 2021 – ο streamer προσγειώθηκε με σχεδόν ένα εκατομμύριο νέοι χρήστες που πληρώνουν μόνο στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού – και επί του παρόντος ηγείται των αντιπάλων ροής με 209 εκατομμύρια παγκόσμια βάση συνδρομητών.
Ωστόσο, το Netflix παρατηρεί επιβράδυνση στην ανάπτυξη της βάσης χρηστών του. Το πρώτο τρίμηνο του 2021, η εταιρεία είχε προβλέψει ότι θα προσθέσει 6 εκατομμύρια νέους χρήστες στη βάση των συνδρομητών της, που κατέληξε να είναι τελικά 4 εκατομμύρια, δηλαδή 33% μικρότερο από το εκτιμώμενο.
Το Netflix ελπίζει να αυξήσει τη βάση χρηστών του κατά 3,5 εκατομμύρια νέους συνδρομητές το τρίτο τρίμηνο του 2021, κάτι που είναι μια πιο μέτρια προοπτική με βάση τα στοιχεία του Q2 2021.
Ανάλυση: γιατί το Netflix παρατήρησε μια πτώση στους χρήστες το 2021;
Από την πλευρά του, το Netflix πιστεύει ότι υπάρχουν δύο κύριοι λόγοι για τη μείωση της βάσης χρηστών στην Βόρεια Αμερική και μια επιβράδυνση της ανάπτυξης συνολικά.
Ο πρώτος λόγος; Covid19. Το Netflix δεν ήταν απρόσβλητο από τις συνέπειες της συνεχιζόμενης πανδημίας, όπως και κάθε άλλη παγκόσμια επιχείρηση, και οι συνδρομητές έπρεπε να αποφασίσουν εάν μπορούν να συνεχίσουν να πληρώνουν το μηνιαίο τέλος συνδρομής που, για μια συνδρομή Premium, μπορεί να κοστίζει 17,99 $ (13,99 £) ) κάθε μήνα.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια της έκθεσης για τα κέρδη του 2ου τριμήνου (μέσω THR), ο CFO του Netflix Spencer Neumann δήλωσε: «Πραγματικά, πηγαίνει στον Covid, ειλικρινά. Για εμάς, τουλάχιστον δημιουργεί κάποια βραχυπρόθεσμη ακαταστασία στις επιχειρηματικές τάσεις».
Ο συν-διευθύνων σύμβουλος της Netflix Reed Hastings πρόσθεσε: “Είχαμε αυτά τα 10 χρόνια που ήταν ομαλά όπως το μετάξι και είμαστε λίγο ασταθής αυτή τη στιγμή.”
Όσον αφορά τη δεύτερη αιτία, το Netflix αποδίδει την αύξηση του ανταγωνισμού από άλλες εφαρμογές που βασίζονται στην ψυχαγωγία κατ ‘απαίτηση, όπως το TikTok και το YouTube, για επιβράδυνση της ανάπτυξης.
Όπως αναφέρθηκε από το Variety, μια επιστολή κερδών του Netflix Q2 2021 αναφέρει: “Στον αγώνα για την ψυχαγωγία των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο, συνεχίζουμε να ανταγωνιζόμαστε για το χρόνο προβολής με ένα ευρύ φάσμα εταιρειών όπως το YouTube, τα Epic Games και το TikTok . Αλλά, ανταγωνιζόμαστε ως επί το πλείστον για να βελτιώσουμε την υπηρεσία μας όσο πιο γρήγορα μπορούμε. Εάν μπορούμε να το κάνουμε αυτό, είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να διατηρήσουμε την ισχυρή μας θέση και να συνεχίσουμε να μεγαλώνουμε όμορφα όπως είχαμε τα τελευταία δύο και επιπλέον δεκαετίες. ”
Ισχύει, ωστόσο, ότι αυτοί οι δύο λόγοι είναι η τάση της Netflix να ακυρώσει τις αγαπημένες εκπομπές των θαυμαστών μια άλλη αιτία πίσω από την επιβράδυνση της πελατειακής της βάσης;
Μόνο το 2021, το Netflix έχει τραβήξει το βύσμα σε 10 τηλεοπτικές σειρές, συμπεριλαμβανομένου του Sherlock Holmes spin-off The Irregulars, μια προσαρμογή ζωντανής δράσης του κωμικού Jupiter’s Legacy και του Jamie Foxx sitcom Dad του Mark Millarο!
Μια γρήγορη αναζήτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για ορισμένες από τις σειρές που το Netflix έχει ακυρώσει φέτος, δείχνει ότι υπήρχε (και εξακολουθεί να υπάρχει) κοινό για αυτούς.
Εάν οι θαυμαστές του Netflix αυξάνονται όλο και περισσότερο, απογοητευμένοι ότι οι αγαπημένες τους εκπομπές ακυρώνονται συνεχώς, γιατί να συνεχίσουν να υποστηρίζουν μια πλατφόρμα ροής που το κάνει;
Σίγουρα, το Netflix είναι μια επιχείρηση και, δεδομένου ότι θα ένιωθε τον οικονομικό αντίκτυπο της πανδημίας Covid-19, θα έπρεπε να κάνει περικοπές στον προϋπολογισμό και να ακυρώσει ορισμένες εκπομπές.
Το γεγονός παραμένει, ωστόσο, ότι ο γίγαντας συνεχούς ροής έχει χάσει συνδρομητές σε μια από τις βασικές περιοχές του – και δεν είναι τυχαίο ότι ορισμένοι χρήστες έχουν τερματίσει τις συνδρομές τους κατά το ίδιο τρίμηνο που το Netflix ακύρωσε τις εκπομπές με ακολούθηση λατρείας.
[signoff]