16.7 C
Athens
Κυριακή, 25 Φεβρουαρίου 2024

Το πολύωρο gaming οδηγεί σε απώλεια ακοής και ίσως ολική κώφωση

Στο καθηλωτικό βασίλειο των παιχνιδιών, όπου κάθε έκρηξη, κραυγή μάχης και soundtrack μεγεθύνεται μέσω ακουστικών, ελλοχεύει ένας κρυμμένος κίνδυνος – ο κίνδυνος απώλειας ακοής ή ολικής κώφωσης. Μια πρόσφατη ανασκόπηση, η οποία συγκεντρώνει δεδομένα από 14 μελέτες με περισσότερους από 50.000 συμμετέχοντες σε εννέα χώρες, ρίχνει φως στη σχέση μεταξύ παιχνιδιών και ακουστικής υγείας.

Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, η απλή μείωση της έντασης δεν είναι αρκετή. Τόσο η ένταση του ήχου όσο και η διάρκεια της έκθεσης αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για τη πιθανή βλάβη των αυτιών. Η έκθεση σε ήχους που ξεπερνούν τα 90dB, κάτι που αντιστοιχεί στην ένταση ενός ατόμου που φωνάζει, θα πρέπει να περιορίζεται σε τέσσερις ώρες την εβδομάδα για να αποφευχθεί η απώλεια ακοής. Είναι σοκαριστικό ότι η μέση ένταση των ακουστικών κατά τη διάρκεια των gaming συνεδριών κυμαίνεται από 88.5 έως 91.2dB, με τους μέγιστους παλλόμενους ήχους να φτάνουν τα 119dB.

Τα gaming center, διαβόητα για την έντονη κακής ποιότητας ατμόσφαιρά τους, εγκυμονούν πρόσθετους κινδύνους, με επίπεδα ήχου που κυμαίνονται από 80 έως 90dB. Ενώ τα παιχνίδια για κινητά καταγράφουν μια ηπιότερη μέση στάθμη ήχου 43.2dB, τα σωρευτικά στοιχεία υπογραμμίζουν το ρόλο του gaming ως δυνητικού καταλύτη για την απώλεια ακοής ή την ολική κώφωση.

Το ζήτημα αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους επαγγελματίες παίκτες, των οποίων η επιτυχία βασίζεται σε αντιδράσεις σε κλάσματα του δευτερολέπτου και σε ακουστικά σήματα. Για τον μετριασμό αυτής της σιωπηλής αλλά σημαντικής απειλής, είναι επιτακτική ανάγκη να γίνουν παρεμβάσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους των παιχνιδιών υψηλής έντασης και την προώθηση ασφαλών πρακτικών ακρόασης.

Οι εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες που απευθύνονται στους παίκτες και στους χώρους διεξαγωγής gaming event θα μπορούσαν να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη διαφύλαξη της ακουστικής υγείας και στη διατήρηση της μακροζωίας των παιχνιδιών στο σύνολό τους. Διαφορετικά, θα μπορούν να τεθούν σοβαρά όρια σχετικά με τη χρήση τους, για να αποτραπεί η πιθανή απώλεια ακοής, ή ακόμα χειρότερα η ολική κώφωση.

ΠΗΓΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο