Μετάβαση στο περιεχόμενο
26.9 C
Athens
Τρίτη, 8 Ιουλίου 2025

Το προϊόν που έσωσε τα σούπερ μάρκετ εν μέσω πανδημίας

«Πόδι» σε μια αγορά που πριν την πανδημία ήταν προνομιακός χώρος όχι μόνο των μικρών, εκτός τροφίμων, παικτών του λιανεμπορίου αλλά και γνωστών brands όπως οι Jumbο, ΙΚΕΑ, Leroy Merlin, H&M, Inditex (ZARA), Jysk κ.λπ., έχουν βάλει οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Πρόκειται για την κατηγορία Bazaar -σε αυτή περιλαμβάνονται προϊόντα ένδυσης, υπόδησης, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κ.λπ.-, η οποία εν μέσω της πανδημίας και σε μεγάλο βαθμό εξαιτίας αυτής, εμφάνισε σημαντική ανάπτυξη, προσθέτοντας έξτρα τζίρο στα ταμεία των σούπερ μάρκετ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τη στιγμή που οι συνολικές πωλήσεις των σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς κινήθηκαν οριακά θετικά στο +1,3%, η κατηγορία Bazaar κατέγραψε διψήφιο ποσοστό αύξησης σε σχέση με το 2020.

Κρυμμένο θησαυρό 550 εκατ. βρήκαν τα σούπερ μάρκετ
Σύμφωνα με τη NielsenIQ, οι πωλήσεις της κατηγορίας αυξήθηκαν πέρυσι 14,9%, ξεπερνώντας σε αξία τα 550,293 εκατ. ευρώ. Ποσό που ισοδυναμεί με το 5,9% του συνολικού τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου, εξαιρουμένων των νησιών και του discount καναλιού.

Όπως δηλώνει στο Euro2day.gr ο Δημήτρης Κόλλιας, Client Business Partner της NielsenIQ, οι πωλήσεις ρούχων και αξεσουάρ εντός των σούπερ μάρκετ (εξαιρούνται τα νησιά και το discount κανάλι) αυξήθηκαν κατά 23% στα 76 εκατ. ευρώ -αντιπροσωπεύουν κοντά στο 14% της κατηγορίας bazaar. Την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τον Δημήτρη Κόλλια, οι πωλήσεις των σκευών και των ειδών κουζίνας -αντιπροσωπεύουν το 15,5% της κατηγορίας Bazaar- ενισχύθηκαν κατά 20,5% στα 85 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα βιβλία, οι πωλήσεις τους υποχώρησαν κατά 21% στα 2,7 εκατ. ευρώ.

Το ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι ότι τα 550 και πλέον εκατομμύρια ευρώ που τζιράρει η συγκεκριμένη κατηγορία στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ισοδυναμούν με τις πωλήσεις που πραγματοποιεί η JumboΜΠΕΛΑ +1,46% σε επίπεδο μητρικής ή με τις πωλήσεις του ισπανικού ομίλου Inditex (ZARA) στην Ελλάδα αθροιστικά με τον τζίρο που κάνουν στη χώρα τα IKEA και η Intersport.

Όμως επί της ουσίας πρόκειται για ένα ποσό το οποίο έχει μεταφερθεί τα τελευταία χρόνια από τη μικρή κυρίως λιανική εκτός τροφίμων στα σούπερ μάρκετ και δη στις μεγάλες σάλες αυτών, καθιστώντας τις αλυσίδες του κλάδου υπολογίσιμο παίκτη, σε μια αγορά που βρίσκεται σε φάση ριζικών αλλαγών.

Για να αντιληφθούμε τη δύναμη που έχουν αποκτήσει τα σούπερ μάρκετ στη συγκεκριμένη αγορά, αρκεί να αναφέρουμε πως τον Νοέμβριο, όπου το λιανεμπόριο εκτός τροφίμων εναπόθεσε τις ελπίδες του, οι οποίες διαψεύστηκαν, στις ενδιάμεσες εκπτώσεις και στην Black Friday, ο τζίρος της κατηγορίας bazaar στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 30% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020. Το παραπάνω στοιχείο καταθέτει στο Euro2day.gr υψηλόβαθμο στέλεχος γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ.

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Καταλύτης αυτής της τάσης είναι η πανδημία, που έβαλε περισσότερους καταναλωτές μέσα στις σάλες των σούπερ μάρκετ, οι οποίοι κατά τη διάρκεια των lockdown, αλλά και των μέτρων περιορισμού μετάδοσης της νόσου, στράφηκαν σε αγορές και άλλων, πέραν των τροφίμων, προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ.

Εν αντιθέσει πάντως με τις πωλήσεις της κατηγορίας bazaar, οι πωλήσεις τροφίμων-ποτών εμφάνισαν πέρυσι οριακή ανάπτυξη +1,6%, ο τζίρος των φρέσκων και επί ζυγίω προϊόντων ενισχύθηκε μόλις κατά +0,3%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης και στα προϊόντα οικιακής χρήσης σημείωσαν μείωση 1,7% και 2,4% αντίστοιχα.

Οι πρώτες εκτιμήσεις στελεχών του κλάδου για τη φετινή χρονιά κάνουν λόγο για υποχώρηση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ κατά 1,7% σε αξία και 5% σε όγκο. Προβλέψεις οι οποίες δεν αποκλείεται να αναθεωρηθούν επί τα χείρω, αναφέρουν στο Euro2day.gr παράγοντες της αγοράς. Η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος του Έλληνα καταναλωτή, λόγω των ανεξέλεγκτων ανατιμήσεων στην ενέργεια και σε βασικά καταναλωτικά αγαθά, αποτελεί άλλωστε τον μεγάλο πονοκέφαλο για προμηθευτές και λιανέμπορους.

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Η Πιο Cool, Μικρή, Όμορφη και “ΤΣΑΜΠΑ” Εσπρεσιέρα που έχω φέρει… Στα 57€ ΚΟΜΠΛΕ!!! BLITZHOME® C180

Είναι κάποια προϊόντα που με αφήνουν πραγματικά έκπληκτο από την ποιότητα τους τις καινοτομίες τους, την λειτουργία τους... και κάποια που με αφήνουν "άφωνο"...

Μια σπάνια ματιά στο εργαστήριο ελέγχου της ανθεκτικότητας των συσκευών της Apple!

Η Apple υποβάλλει τα προϊόντα της σε πολλές δοκιμές κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανάπτυξης τους. Η εταιρεία δοκιμάζει τουλάχιστον 10.000 iPhone πριν από...

Πέντε εκπληκτικές αλήθειες για το πώς λειτουργούν τα AI Chatbots σήμερα

Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης έχουν εδραιωθεί πλέον στη ζωή μας αλλά πόσοι γνωρίζουν πραγματικά πώς λειτουργούν; Μερικές από τις πιο εκπληκτικές πληροφορίες σχετικά με τα...

Η Apple ενώνει τις δυνάμεις της με τη SpaceX, εισάγοντας το Starlink στα iPhones

Σε μια απρόσμενη συνεργασία, η Apple ενώνει τις δυνάμεις της με την SpaceX του Έλον Μασκ και την T-Mobile US, ενσωματώνοντας υποστήριξη για το...

OnePlus 15T και 15s: Οι πρώτες πληροφορίες για τις νέες «compact» ναυαρχίδες της εταιρείας

Τα OnePlus 13T και 13s είναι οι πιο πρόσφατες προσθήκες της OnePlus στην κατηγορία των «compact ναυαρχίδων» αλλά ήδη κυκλοφορούν φήμες για τους διαδόχους...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Η Πιο Cool, Μικρή, Όμορφη και “ΤΣΑΜΠΑ” Εσπρεσιέρα που έχω φέρει… Στα 57€ ΚΟΜΠΛΕ!!! BLITZHOME® C180

Είναι κάποια προϊόντα που με αφήνουν πραγματικά έκπληκτο από την ποιότητα τους τις καινοτομίες τους, την λειτουργία τους... και κάποια που με αφήνουν "άφωνο"...

Με το “ΚΑΛΥΤΕΡΟ Λόγω Τιμής” ΚΙΤ Αυτόνομης Κατάδυσης στο “Απέραντο Γαλάζιο”!!! Στα 187€ Κομπλέ από Ευρώπη

Ένα από τα πιο μαγευτικά πράγματα που από μικροί θέλουμε να εξερευνήσουμε είναι ο βυθός της θάλασσας. Η ησυχία του, η αίσθηση ελευθερίας και...

Βγαλμένα από “CHALLENGE”… Τα “ΑΠΟΛΥΤΑ” In Ear στο 20άρικο, από Ελλάδα!!! QCY HT15 Buds

Αν θα σου έλεγα πως υπό συνθήκες με 17€ από Ελλάδα θα πάρεις επώνυμα in ear buds με το δικό τους App, με ANC...

“Διάφανη” Ενέργεια… με 10000mah… Tο ομορφότερο Power Bank που έχω φέρει στο κανάλι. Στα 21€ Κομπλέ και Giveaway

Δεν ξέρω αν είναι το καλύτερο, δυνατότερο και ελαφρύτερο... αλλά σίγουρα ξέρω πως είναι το ομορφότερο και πιο ιδιαίτερο power bank που έχω φέρει...

O Κύβος που χρειάζονται “ΟΛΟΙ”… 8 σε 1 με 4000W στα 13€ ΚΟΜΠΛΕ!!! BlitzWolf BW-EC2

Είναι μικρό, ποιοτικό, πολτοποιημένο, απόλυτα χρήσιμο για τον καθέναν μας, μπορείς να το αποκτήσεις σε φοβερή τιμή ( σχεδόν στην μισή τιμή Ελλάδας "ακριβώς...