Πρόσφατα, η Toyota κυκλοφόρησε ένα υβριδικό όχημα δοκιμής Prius, εξοπλισμένο με μια συσκευή μετατροπής της ηλιακής ενέργειας. Το νέο αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί για να ελέγχει εάν η μονάδα μετατροπής της ηλιακής ενέργειας μπορεί να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων κατά την καθημερινή χρήση.
Είναι αυτονόητο ότι αυτή η έρευνα διεξάγεται από κοινού από την Toyota και την Ιαπωνία NEDO και Sharp και θα συλλέξει τα δεδομένα απόδοσης και διάρκεια ζωής της μπαταρίας του δοκιμαστικού οχήματος.
Το νέο αυτοκίνητο ευθυγραμμίζεται με το υβριδικό μοντέλο Prius plug-in. Η μεγαλύτερη διαφορά είναι ότι είναι καλυμμένο με ηλιακό φιλμ στην οροφή, στο καπώ, στο πίσω γυαλί και στην οροφή.
Η ηλιακή μεμβράνη έχει απόδοση μετατροπής της ηλιακής ενέργειας έως και 34% και η ισχύς παραγωγής είναι στα 860W σε ηλιόλουστο περιβάλλον. Θεωρητικά, η ηλιακή μεμβράνη στο αυτοκίνητο δοκιμής Prius είναι αρκετή για να φορτίσει την μπαταρία ισχύος 8,8kWh στο αυτοκίνητο.
Από τα στοιχεία που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής, σε μια ηλιόλουστη μέρα, όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο σε ανοιχτό περιβάλλον, μπορεί να φορτίζει καθημερινά μέχρι και για 44,5 χιλιόμετρα καθαρού ηλεκτρικού πεδίου. Ενώ το όχημα λειτουργεί, η ηλιακή μεμβράνη μπορεί να τροφοδοτήσει ταυτόχρονα το εσωτερικό ηλεκτρικό σύστημα και να βοηθήσει. Ο συνδυασμός μπαταρίας με την ταυτόχρονη φόρτιση ενώ κινείται, με την χρήση μόνο της ενέργειας από τα ηλιακά πάνελ, μπορεί να κάνει συνολική απόσταση έως και 56,3 χλμ.
Στην πραγματικότητα, ήδη από το 2017, το υβριδικό μοντέλο Prius plug-in είχε εξοπλιστεί με ηλιακό σύστημα φόρτισης οροφής. Ωστόσο, η απόδοση φόρτισης ήταν μόλις 180 Watt εκείνη την εποχή και μπορεί να φορτίζει μέχρι και 6,1 km καθαρού ηλεκτρικού εύρους πλεύσης καθημερινά, ενώ στη διαδικασία οδήγησης μπορεί να τροφοδοτήσει μόνο το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος και δεν μπορεί να φορτίσει την μπαταρία.
Η Toyota δεν ανακοίνωσε πότε η τεχνολογία θα παραχθεί μαζικά. Ωστόσο, ο επίσημος εκπρόσωπος της Toyota δήλωσε ότι η τεχνολογία “ηλιακής στέγης” θα συνεχίσει να δοκιμάζεται με την υβριδική έκδοση Prius plug-in και τα δεδομένα δοκιμών θα μοιραστούν με τους εταίρους σε πραγματικό χρόνο, ώστε να μπορούν να παραχθούν μαζικά μόλις είναι δυνατόν.
[signoff]