19.6 C
Athens
Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2024

Wall Street: Εθιστικό όπως το κρακ κοκαΐνης το.. TikTok

Το TikTok έχει αποδειχθεί τόσο δημοφιλές και εθιστικό που κορυφαίοι αναλυτές της Wall Street το συγκρίνουν με το κρακ κοκαΐνης, ενώ σε σχετικό ερευνητικό σημείωμά τους αναρωτιούνται: «Το TikTok έχει καταστρέψει το Διαδίκτυο;».

Σύμφωνα με το businessinsider, σε 5 χρόνια αυξήθηκαν σε πάνω από 1 δισεκατομμύριο οι μηνιαίοι χρήστες της εφαρμογής, που έχει αντικαταστήσει «την τριβή της απόφασης για το τι θα παρακολουθήσετε και τις “βαρετές” εικόνες status update με μια συρροή από βίντεο μικρού μεγέθους που τροφοδοτούνται από έναν κινεζικής ιδιοκτησίας black-box αλγόριθμο», έγραψαν αναλυτές της Bernstein Research.

«Ο αλγόριθμος ώθησε το πιο viral περιεχόμενο απευθείας στον χρήστη, παρέχοντας τη μια δόση ενδορφίνης μετά την άλλη με κάθε swipe», είπαν οι αναλυτές. «Τα αποτελέσματα της κοκαΐνης χρειάζονται χρόνο για να εμφανιστούν, ενώ η επίδραση του κρακ είναι στιγμιαία, αλλά εξαφανίζεται γρήγορα οδηγώντας τον χρήστη να αναζητήσει μία νέα “δόση”. Το κρακ είναι απίστευτα εθιστικό».

Οι άλλες μεγάλες τεχνολογικές πλατφόρμες, με επικεφαλής το Facebook έσπευσαν να ανταγωνιστούν την εφαρμογή που κάνει θραύση, δημιουργώντας μια «επιδημία ψηφιακού κρακ», αναφέρουν οι αναλυτές.

Μεταξύ των πιο αξιοσημείωτων «κλώνων» είναι το Reels, το οποίο κυκλοφόρησε στο Instagram το 2020. Το Snapchat Spotlight ήρθε την ίδια χρονιά, ακολουθούμενο από το YouTube Shorts, τους λογαριασμούς βίντεο WeChat, το Pinterest’s Idea Pins και το Fast Laughs του Netflix. Η Amazon μπαίνει επίσης στο παιχνίδι, με κάτι που ονομάζεται «Inspire», το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες δοκιμάζεται.

Πρόκειται για μια ακραία σύγκριση, δεδομένου ότι το κρακ έχει καταστρέψει κοινότητες και έχει σκοτώσει πολλούς ανθρώπους.
Ωστόσο, οι αναλυτές του Bernstein δεν υπονοούν ότι το TikTok θα σκοτώσει κανέναν. Το ερευνητικό τους σημείωμα και η αυστηρή περιγραφή της εθιστικότητας του TikTok, απεικονίζουν την επιτυχία της πλατφόρμας και τον πιθανό αντίκτυπο στην ψηφιακή οικονομία.

Μόνο το TikTok είναι έτοιμο να αναλάβει το 16% των παγκόσμιων δαπανών για ψηφιακές διαφημίσεις φέτος. Το Facebook τονίζει ότι το Reels αντιπροσωπεύει πλέον το 25% του συνολικού χρόνου που αφιερώνεται στο Instagram και το YouTube αναφέρει ότι 1,5 δισ. άνθρωποι παρακολουθούν 30 δισ. Shorts κάθε μήνα.

Ωστόσο, οι αναλυτές βλέπουν πιθανά μειονεκτήματα για τους χρήστες, τους επαγγελματίες δημιουργούς και τους διαφημιστές. Οι πλατφόρμες, οι δημιουργοί και οι διαφημιστές θα δουν την επιχείρησή τους να υποτιμάται, καθώς το σύντομο βίντεο μπορεί να «αδυνατίσει δομικά τη δημιουργία εσόδων από τον χρόνο που σπαταλούν οι χρήστες στις ψηφιακές διαφημίσεις».

Ένα από τα κεντρικά ζητήματα για τις πλατφόρμες και τους διαφημιστές αυτή τη στιγμή είναι η περιορισμένη και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ανύπαρκτη δυνατότητα δημιουργίας διαφημίσεων άμεσης απόκρισης σε βίντεο σύντομης μορφής. Μια διαφήμιση άμεσης απόκρισης είναι εκείνη όπου ένας χρήστης καλείται να κάνει κάτι, όπως να κάνει κλικ, να εγγραφεί ή να πραγματοποιήσει μια αγορά, δίνοντας στους διαφημιζόμενους μια καλύτερη αίσθηση για το εάν οι διαφημίσεις τους λειτουργούν και πόσο θα πρέπει να πληρώσουν για αυτές.

Πηγή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο