WhatsApp: Τέλος τα ψέματα! Η δημοφιλής εφαρμογή καλείται να δώσει εξηγήσεις για τις αλλαγές στην πολιτική απορρήτου και εάν αυτή συμμορφώνεται με τους νόμους της ΕΕ.
Το WhatsApp έχει λάβει προθεσμία μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου για να εξηγήσει τις αλλαγές στην πολιτική απορρήτου και εάν αυτή συμμορφώνεται με τους νόμους της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών μετά από καταγγελίες από ομάδες καταναλωτών, ανακοίνωσε την Πέμπτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC) και οκτώ από τα μέλη της κατέθεσαν τα παράπονά τους στην εκτελεστική εξουσία της ΕΕ και στο ευρωπαϊκό δίκτυο αρχών καταναλωτών.
Λένε ότι η WhatsApp πίεζε άδικα τους χρήστες να αποδεχτούν τη νέα της πολιτική απορρήτου που της επιτρέπει να μοιράζεται ορισμένα δεδομένα με το Facebook και άλλες εταιρείες του ομίλου.
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης της ΕΕ Ντιντιέ Ρέιντερς δήλωσε ότι συμμερίζεται τις ανησυχίες και ζήτησε από τη WhatsApp να διευκρινίσει την πολιτική και εάν συμμορφώνεται με τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών.
“Η WhatsApp έχει μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου για να επιστρέψει με συγκεκριμένες δεσμεύσεις για το πώς θα αντιμετωπίσει τις ανησυχίες μας”, ανέφερε σε δήλωσή του.
Οι τομείς ανησυχίας περιλαμβάνουν το εάν η εταιρεία παρέχει επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τους νέους όρους παροχής υπηρεσιών της και εάν οι ειδοποιήσεις της που παρακινούν τους χρήστες να αποδεχτούν τους νέους όρους και την πολιτική απορρήτου είναι δίκαιες.
Η Επιτροπή δήλωσε επίσης ότι ανησυχεί για την ανταλλαγή προσωπικών δεδομένων των χρηστών μεταξύ WhatsApp και τρίτων ή άλλων εταιρειών της Facebook/Meta.
“Ανυπομονούμε να εξηγήσουμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή πώς προστατεύουμε το απόρρητο των χρηστών μας σε συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις μας βάσει της νομοθεσίας της ΕΕ”, δήλωσε εκπρόσωπος της WhatsApp.
Τέλος το WhatsApp για χιλιάδες συσκευές – Εκτακτη ανακοινωση
WhatsApp: Τέλος το WhatsApp για χιλιάδες συσκευές, τι θα συμβεί από 1η Νοεμβρίου.
Το WhatsApp θα πάψει σύντομα να λειτουργεί σε εκατομμύρια παλαιότερα smartphone.
40 διαφορετικά μοντέλα αναμένεται να επηρεαστούν από την 1η Νοεμβρίου.
Αυτό συμβαίνει επειδή κυκλοφόρησαν στο iOS 9, ενώ προβλέπεται ότι το Whatsapp θα λειτουργεί μόνο σε iOS 10 ή νεότερη έκδοση.
Πολλά δημοφιλή τηλέφωνα Android θα χάσουν την πρόσβαση, συμπεριλαμβανομένου του Samsung Galaxy S3 και του Huawei Ascend Mate. Για την Apple, επηρεάζεται το iPhone 4 ή παλαιότερο.
Η πρόσβαση επίσης θα κλειδωθεί για το iPhone 6S, το iPhone 6S Plus ή το iPhone SE (2016), μέχρι να γίνει ενημέρωση στο iOS 15 – την πιο πρόσφατη έκδοση – και να διατηρηθεί η πρόσβαση στο WhatsApp.
Οι εταιρείες τεχνολογίας σταματούν τακτικά να υποστηρίζουν παλαιότερες συσκευές.
Η Google έκανε ακριβώς αυτό με παλιά τηλέφωνα Android για το Gmail, το YouTube και τους Χάρτες Google .
Επόμενα κορυφαία μοντέλα
Για χρήστες Android, θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί Android 4.1 ή μεταγενέστερη έκδοση.
Και για χρήστες iPhone, το iOS 10 ή νεότερη έκδοση.
Αν το τηλέφωνο είναι συμβατό με αναβαθμίσεις Android που δεν έχουν γίνει:
Μεταβείτε στο μενού Ρυθμίσεις και ελέγξτε για να δείτε ποια έκδοση Android εκτελείται. Εάν υπάρχει διαθέσιμη επιλογή ενημέρωσης, πατήστε για να συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε το Whatsapp.
«Μερικές φορές οφείλεται δεν είναι οικονομικά αποδοτικό να διατηρούμε τις εφαρμογές να λειτουργούν σε πολύ παλιές εκδόσεις λογισμικού iOS ή Android», αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.
Η χρήση ξεπερασμένου λογισμικού μπορεί επίσης να αποτελεί τεράστιο κίνδυνο ασφάλειας – επομένως η ενημέρωση ή και αναβάθμιση τελικά επιβάλλεται.
Σάλος με το WhatsApp και πρόστιμο μαμούθ: Ανησυχία στους χρήστες – Δείτε τι συνέβη
WhatsApp: Πρόστιμο μαμούθ επιβλήθηκε στο WhatsApp από την αρχή προστασίας δεδομένων της Ιρλανδίας.
Ο λόγος αφορά παραβίαση κανόνων ιδιωτικότητας/ προστασίας προσωπικών δεδομένων με τους χρήστες να
H αρχή προστασίας δεδομένων της Ιρλανδίας επέβαλε στο WhatsApp το δεύτερο μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί λόγω GDPR.
Πρόστιμο ύψους 225 εκατ. ευρώ επέβαλε η αρχή προστασίας δεδομένων της Ιρλανδίας για παραβίαση κανόνων ιδιωτικότητας/ προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Όπως υπογραμμίζεται σε σχετικό δημοσίευμα του BBC, πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβάλει η Irish Data Protection Commission και το δεύτερο υψηλότερο στο πλαίσιο των κανόνων GDPR.
Σημειώνεται πως το Facebook – όπου ανήκει το Whats App – έχει τα ευρωπαϊκά κεντρικά του στην Ιρλανδία, και η αρμόδια ιρλανδική αρχή είναι αυτή που είναι επιφορτισμένη με την επίβλεψη των δραστηριοτήτων του τεχνολογικού κολοσσού στην Ευρώπη.
[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]
WhatsApp: Θα ασκήσει έφεση
Το Whats App εξέφρασε τη διαφωνία του ως προς την απόφαση και την αυστηρότητα του προστίμου, και σχεδιάζει να ασκήσει έφεση.
Το πρόστιμο αφορά σε μια έρευνα που είχε αρχίσει το 2018 σχετικά με το εάν το WhatsApp έχει επαρκή διαφάνεια ως προς το πώς διαχειρίζεται τα δεδομένα και πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του.
Όπως σημειώνει το BBC, η υπόθεση αφορούσε σε ζητήματα πολύ τεχνικού χαρακτήρα, μεταξύ των οποίων και το αν το WhatsApp παρέχει επαρκείς πληροφορίες σε χρήστες σχετικά με το πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα τους και εάν οι πολιτικές/ κανόνες ιδιωτικότητάς του ήταν επαρκώς σαφείς.
Οι κανόνες αυτοί έχουν επικαιροποιηθεί πολλές φορές. Εκπρόσωπος της εταιρείας διαβεβαίωσε ότι το WhatsApp δεσμεύεται να παρέχει μια ασφαλείς υπηρεσίες.
Έλληνες καταναλωτές κατά WhatsΑpp
Στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης προσέφυγαν με καταγγελία τους ενώσεις Ελλήνων καταναλωτών υποστηρίζοντας ότι η πλατφόρμα WhatsApp προχωρά σε μη σύννομες, επιθετικές και παραπλανητικές πρακτικές παραβιάζοντας πολλαπλώς τη νομοθεσία.
Η καταγγελία υποβλήθηκε σε συνεργασία με άλλες οκτώ Ευρωπαϊκές Οργανώσεις Καταναλωτών.
Η καταγγελία αφορά πρόσφατη έρευνα, με τον τίτλο “Τι συμβαίνει με το Whats Αpp;” (What’s up with WhatsApp?), της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καταναλωτών (BEUC), στην οποία η ΕΚΠΟΙΖΩ, η μια από τις ενώσεις των Ελλήνων καταναλωτών, είναι μέλος, όπως κατατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω του Δικτύου για τη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε. στον τομέα της προστασίας καταναλωτών (Consumer Protection Cooperation Network-CPC Network).
Γιατί καταγγέλλεται η WhatsApp
Η καταγγελία βασίζεται στις συνεχείς και ενοχλητικές ειδοποιήσεις, μέσω των οποίων η εν λόγω εφαρμογή βομβαρδίζει καθημερινά τους χρήστες εδώ και κάποιο διάστημα, ώστε να αποδεχτούν τους νέους όρους και την πολιτική απορρήτου, δίνοντάς τους την εντύπωση ότι, εάν δεν το κάνουν, θα έχουν περιορισμένη πρόσβαση στις λειτουργίες του συστήματος.
Οι συγκεκριμένες εμπορικές πρακτικές και ιδιαίτερα το περιεχόμενό τους, ως προς τη φύση, τον χρόνο και την επανάληψή τους, ασκούν αδικαιολόγητη ψυχολογική πίεση στους χρήστες, είναι παραπλανητικές, επιθετικές και επηρεάζουν εν ολίγοις την ελευθερία επιλογής τους, κατά παράβαση της Ευρωπαϊκής Οδηγίας για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.
Επιπλέον, η καταγγελία αναφέρει διεξοδικά την έλλειψη διαφάνειας στους νέους όρους, την περίπλοκη και μη κατανοητή γλώσσα ως προς τις τροποποιήσεις που το WhatsApp έχει προβεί.
Οι καταναλωτές/χρήστες είναι αδύνατο να κατανοήσουν με ακρίβεια και σαφήνεια τις συνέπειες που θα έχουν οι εν λόγω τροποποιήσεις στην προστασία της ιδιωτικότητάς τους, ιδίως σε σχέση με τη διαβίβαση των προσωπικών τους δεδομένων στο Facebook και σε τρίτους.
Δεδομένης αυτής της ασάφειας συνίσταται παραβίαση της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας της προστασίας του καταναλωτή, η οποία υποχρεώνει τις εταιρείες να παρέχουν σαφείς, ακριβείς και μη παραπλανητικούς όρους στις συμβάσεις και στις εμπορικές επικοινωνίες τους.
Μη σύννομη πρακτική
Η μη σύννομη πρακτική της αποδοχής των νέων όρων ενισχύεται και από το γεγονός ότι, το WhatsApp συνεχίζει να πιέζει τους χρήστες να αποδεχθούν τη νέα πολιτική απορρήτου, για την οποία διεξάγεται σχετική έρευνα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB) για παράβαση των διατάξεων του Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ).
Η εν λόγω έρευνα γίνεται στα πλαίσια θέσπισης προσωρινών μέτρων με τη διαδικασία του επείγοντος από τον Επίτροπο του Αμβούργου για την Προστασία Δεδομένων και την Ελευθερία της Πληροφορίας (HmbBfDI), στα πλαίσια εφαρμογής του Κανονισμού.
Συγκεκριμένα, η Γερμανική Αρχή απαγόρευσε στην “Facebook Ireland Ltd” την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από τους χρήστες της εφαρμογής WhatsApp στη Γερμανία, με το σκεπτικό ότι η νέα ενημέρωση της πολιτικής απορρήτου είναι μη σύννομη και καταστρατηγεί τα δικαιώματα των χρηστών.
Η Γερμανική Αρχή θα επιδιώξει μέσω του ελέγχου που διεξάγεται από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB) μια δεσμευτική απόφαση σε εθνικό αλλά και Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Για τον λόγο αυτό Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. και οι Ε.Κ. μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” καλούν τη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, να ξεκινήσει έρευνα σχετικά με τις πρακτικές του Whats App και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB) και τις Ευρωπαϊκές Αρχές στον τομέα της προστασίας καταναλωτών, να συνεργαστούν στενά στα εν λόγω επείγοντα και ιδιαίτερα ευαίσθητα, ως προς την προστασία του καταναλωτή/ χρήστη, ζητήματα.
Αντιπρόπεδρος Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ.: Ζητάμε άμεσα μέτρα για την προστασία των καταναλωτών
Η Παναγιώτα Καλαποθαράκου, Αντιπρόεδρος της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. δήλωσε: «Το WhatsApp βομβαρδίζει τους χρήστες εδώ και μήνες με τη μορφή ιδιαίτερα επιθετικών και επαναλαμβανόμενων αναδυόμενων μηνυμάτων, ώστε να τους αναγκάσει να αποδεχτούν τους νέους όρους χρήσης και την πολιτική απορρήτου. Αναφέρει δε στους χρήστες ότι, θα προβεί σε διακοπή της πρόσβασής τους στη συγκεκριμένη εφαρμογή και στις λειτουργίες της, εάν δεν αποδεχτούν τους νέους όρους. Ωστόσο, οι χρήστες δεν γνωρίζουν τι πραγματικά αποδέχονται. Το WhatsApp συνεχίζει να μην δίνει σαφείς εξηγήσεις στους χρήστες ως προς το αποτέλεσμα της αποδοχής και οι ίδιοι να βρίσκονται εκτεθειμένοι σε μία άνευ προηγουμένου εκτεταμένη και καθ’ όλα νόμιμη επεξεργασία δεδομένων χωρίς τη ρητή συγκατάθεσή τους. Καλούμε τις αρμόδιες Αρχές, και λόγω του μεγάλου αριθμού των χρηστών που η εν λόγω εφαρμογή αφορά, να λάβουν άμεσα μέτρα κατά του WhatsApp, έτσι ώστε να προστατευτούν τα δικαιώματα των χρηστών».
[signoff]
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας και ακόμη περισσότερες στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.
Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.
Unpackman