Με νέα απόφασή της η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα εξέτασε καταγγελίες σχετικά με αζήτητες τηλεφωνικές κλήσεις για σκοπό προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών εκ μέρους της WIND και προχώρησε στην επιβολή κυρώσεων.
Σύμφωνα με το ιστορικό της υπόθεσης, οι έξι καταγγελίες είχαν διαφορετική βαρύτητα και υπόβαθρο, με τέσσερις από αυτές να καταλήγουν στην επιβολή επίπληξης και προειδοποίησης προς τη WIND και την Αρχή να ζητά από την εταιρεία να βελτιώσει τις διαδικασίες της ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον παρόμοια περιστατικά.
Ωστόσο, η Αρχή αποφάσισε ότι σε δύο περιστατικά έπρεπε να προχωρήσει στην επιβολή προστίμου.
Συγκεκριμένα, στη μία περίπτωση (καταγγελία 5) ο Ε κατήγγειλε ότι κλήθηκε για προωθητικό σκοπό σε αριθμό που έχει εγγραφεί στο μητρώο του άρθρου 11 του ν. 3471/2006 του παρόχου του (Nova) και παρόλο που έχει τονίσει κατά τις επικοινωνίες ότι είναι εγγεγραμμένος στο άρθρο 11 και ότι δεν επιθυμεί κλήσεις για προώθηση πωλήσεων αλλά και καμιά επαφή µε την Wind.
Η Αρχή έκρινε πως ο ισχυρισμός της Wind ότι η κλήση αφορούσε σε έρευνα αγοράς δεν ευσταθεί, συνεπώς διαπίστωσε ότι η κλήση διενεργήθηκε κατά παράβαση του άρθρου 11 του ν. 3471/2006.
Στην άλλη περίπτωση (καταγγελία 6) ο συνδρομητής Wind ΣΤ κατήγγειλε στην Αρχή ότι κλήθηκε σε τρεις συγκεκριμένες περιπτώσεις σε αριθμό για τον οποίο έχει εκφράσει, σε αρκετές περιπτώσεις, την αντίρρησή του, τόσο στη λήψη προωθητικών κλήσεων, όσο και στη λήψη κλήσεων για σκοπούς έρευνας. Στην περίπτωση αυτή η Wind ουσιαστικά αποδέχθηκε σφάλμα στη διαδικασία της.
Σύμφωνα με την Αρχή, ο χρόνος του σφάλματος, ο οποίος ανάγεται στο Μάιο του 2018 δεν αποτελεί ελαφρυντικό, ιδίως αν συνυπολογισθεί ότι όλα τα ζητήματα σχετικά µε τις δηλώσεις συνδρομητών στο μητρώο είχαν ήδη επισημανθεί στην εταιρεία µε την απόφαση 66/2016. Έγινε, ωστόσο, δεκτό ότι η Wind προχώρησε σε ενέργειες ώστε να αποφευχθεί η εκ νέου εμφάνιση τέτοιου περιστατικού.
Επιβολή προστίμων και κυρώσεων
Η Αρχή έκρινε πως όσον αφορά στην κλήση της περίπτωσης 5, ο υπεύθυνος επεξεργασίας πραγματοποιεί κλήσεις µε προωθητικό σκοπό, αποκρύπτοντας το σκοπό της κλήσης.
Η πρακτική αυτή, όπως προκύπτει από το σενάριο κλήσης και από τις απαντήσεις της Wind και της ΠΛΕΓΜΑ είναι εκτεταμένη, δηλαδή αφορά μεγάλο αριθμό συνδρομητών τηλεφωνίας, δεν περιορίζεται στην κλήση που αφορά η καταγγελία και πραγματοποιείται µε σκοπό να παρακαμφθούν οι δηλώσεις των συνδρομητών που έχουν ενταχθεί στο μητρώο του αρ. 11 του ν. 3471/2006.
Όσον αφορά στην κλήση µε στοιχείο 6, γίνεται δεκτό ότι η πρακτική αφορά μικρότερο αριθμό συνδρομητών της Wind και οφείλεται σε αβλεψία χωρίς δόλο.
Συνεπώς, η Αρχή κρίνει ότι το αποτελεσματικό, αναλογικό και αποτρεπτικό πρόστιμο που αρμόζει στην καταγγελία µε στοιχείο 5 είναι δεκαπέντε χιλιάδες (15.000) ευρώ και στην καταγγελία µε στοιχείο 6 είναι πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ.
Στις υπόλοιπες περιπτώσεις η Αρχή αποφάσισε να:
- Επιβάλλει την κύρωση της επίπληξης, σύμφωνα µε το άρθρο 58 παρ. 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679, για παράβαση του άρθρου 14 του Κανονισμού, σε σχέση µε τις καταγγελίες µε στοιχεία 01 και 02.
- Επιβάλλει στην WIND, ως υπεύθυνη επεξεργασίας, την κύρωση της προειδοποίησης, σύμφωνα µε το άρθρο 21 παρ. 1 α’ του ν. 2472/1997, σε συνδυασμό µε το άρθρο 13 παρ. 4 του ν. 3471/2006 για παράβαση του άρθρου 11 του ν. 3471/2006 σε σχέση µε τις καταγγελίες µε στοιχεία 03 και 04 και για τους λόγους που αναφέρονται στο σκεπτικό της παρούσης. Η εταιρεία οφείλει να βελτιώσει τις διαδικασίες της ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον παρόμοια περιστατικά και να ενημερώσει την Αρχή εντός τριμήνου.
- Επιβάλλει στην ΠΛΕΓΜΑ ΝΕΤ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ, ως εκτελούσα την επεξεργασία, την κύρωση της επίπληξης, σύμφωνα µε το άρθρο 58 παρ. 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679, για παράβαση του άρθρου 32 του Κανονισμού, σε σχέση µε την καταγγελία µε στοιχείο 04.
[signoff]
Καλά …με 20Κ πρόστιμο όχι απλά δεν θα σταματήσει, παίζει να βάλει περισσότερους να καλούν. Από τις συνδέσεις που θα καταφέρει μέχρι να ξαναφάει πρόστιμο θα έχει βγάλει κέρδος όσο να φάμε όλοι οι Έλληνες πιτόγυρα.
20Κ πληρώνει ο κοινός θνητός που έχει τηλεφωνικό κέντρο με 5-10 άτομα και κάνει το λάθος να πάρει σε αριθμό που υπάγεται στο άρθρο 11. Το ίδιο πληρώνει εταιρεία επικοινωνιών που ΠΡΩΤΗ κατά σειρά της γνωστοποιείται η λίστα των αριθμών του άρθρου 11 και μάλιστα ένα ποσοστό αυτών της ανήκει.
Κολοσσοί εταιρείες, σαν τη Wind (μιλώντας για την Ελλάδα πάντα), που πράττουν παραπτώματα και μάλιστα σε τόσο στενή σχέση με το αντικείμενο τους…δεν θα έπρεπε τα πρόστιμα να είναι ποσοστιαία επί του κύκλου εργασιών? (βλέπε GDPR)
Κανονικά ναι, υποθέτω έπρεπε να είναι παραπάνω. Δεν ξέρω γιατί έπεσε τόσο μαλακά…