Το νέο αξεσουάρ αυξάνει την ασφάλεια σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ενώ παράλληλα μειώνει και τον χρόνο αναμονής της βοήθειας χάρη στην χρήση GPS.
Ένα αυτοκίνητο που φέρει όλα τα προβλεπόμενα από το νόμο αντικείμενα και στοιχεία μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό του να αντιμετωπίσει εύκολα και έγκαιρα μια δύσκολη στιγμή, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορούν να τον βοηθήσουν να αντιμετωπίσει μια εξαιρετικά επικίνδυνη κατάσταση.
Ο νόμος είναι σαφής για το ποια αντικείμενα πρέπει να έχουμε μαζί μας στο αυτοκίνητο. Και αυτά δεν είναι άλλα από το τρίγωνο, τον πυροσβεστήρα, το φαρμακείο, το ανακλαστικό γιλέκο και εφεδρικό ζευγάρι γυαλιά οράσεως.
Η συγκεκριμένη λίστα όμως αναμένεται να εμπλουτιστεί σύντομα από ένα ακόμα αξεσουάρ ασφάλειας. Αυτό είναι ένας φωτεινός φάρος μικρών διαστάσεων που θα φέρει και σύστημα εντοπισμού μέσω GPS, αντικαθιστώντας ουσιαστικά το προειδοποιητικό τρίγωνο.
Το συγκεκριμένο αξεσουάρ θα γίνει άμεσα υποχρεωτικό σε ορισμένες χώρες της Ε.Ε. και σύντομα θα ακολουθήσουν όλες. Η απόφαση από τις Αρχές των χωρών πάρθηκε επειδή θεωρητικά είναι μια ασφαλέστερη λύση για να σηματοδοτήσουμε το αυτοκίνητό μας σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος που, σε αντίθεση με το προειδοποιητικό τρίγωνο, δεν απαιτεί να βγούμε από το αυτοκίνητο και να περπατήσουμε κατά μήκος του δρόμου για να σηματοδοτήσουμε το αυτοκίνητο και να ενημερώσουμε τους υπόλοιπους οδηγούς.
Ο συγκεκριμένος προειδοποιητικός φάρος προδιαγραφών V16 διαθέτει μαγνήτη για να τοποθετηθεί πάνω στο αυτοκίνητο, έντονο πορτοκαλί φωτισμό και φυσικά εντοπισμό μέσω GPS.
Το νέο αξεσουάρ ενημέρωσης και ειδοποίησης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης συνδέεται με τις τοπικές αρχές όταν ενεργοποιηθεί και για αυτό τον λόγο πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για τον λόγο που κατασκευάστηκε. Όχι και για φακό δηλαδή.
Ο φάρος με το σύστημα γεωεντοπισμού θα πιστοποιείται από τις αρμόδιες αρχές και ως εκ τούτου θα πρέπει να διαθέτει συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές ώστε να εναρμονίζεται την κείμενη νομοθεσία.
Σε χώρες όπως η Ισπανία, ο φάρος με το σύστημα γεωεντοπισμού αποτελεί ήδη μέρος του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και η χρήση του καθίσταται υποχρεωτική από την 1η Ιανουαρίου του 2026.