20.3 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου 2024

Το Facebook μας αδειάζει επίτηδες την μπαταρία στο κινητό!

Facebook: Έχετε παρατηρήσει πως η μπαταρία του κινητού σας αδειάζει γρήγορα χωρίς να έχετε κάνει κάτι; Για όλα φταίει το Facebook!

Μια φήμη που υπάρχει εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα είναι ότι το Facebook και το Facebook Messenger app εξαντλεί τη μπαταρία στα κινητά στα οποία βρίσκεται εγκατεστημένο.

Αυτό ακριβώς επισημαίνει τώρα και ένας πρώην υπάλληλος του Facebook, ο George Hayward.

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα The New Yoprk Post, αυτό που κάνει το Facebook έχει όνομα και αποκαλείται negative testing, επιτρέποντας στις εταιρείες να εξαντλήσουν την μπαταρία ενός smartphone για να μπορέσουν να δοκιμάσουν χαρακτηριστικά σε μια εφαρμογή, ή να δουν πως μια εικόνα φορτώνει για παράδειγμα.

Ο Hayward απολύθηκε από την μητρική εταιρεία του Facebook, την Meta, επειδή αρνήθηκε να συμμετάσχει στο negative testing.

Και ας δούμε τα λόγια του επακριβώς:

«Είπα στη manager μου ότι κάτι τέτοιο θα ζημιώσει θα θέσει σε κίνδυνο κάποιους, με εκείνη να απαντά ότι ζημιώνοντας μερικούς μπορούμε να βοηθήσουμε τους περισσότερους».

Ο Heyward απολύθηκε από την Meta τον περασμένο Νοέμβριο και πήρε το δρόμο της δικαιοσύνης υποβάλλοντας μήνυση κατά της εταιρείας στο Manhattan Federal Court.

Ο 33χρονος εργαζόταν στο Facebook Messenger app της Meta, με τον δικηγόρο του να αναφέρει ότι η εξάντληση της μπαταρίας στην οποία προβαίνει η Meta βάζει τους ανθρώπους σε κίνδυνο ειδικά σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης όπου δεν θα μπορούν να επικοινωνήσουν με την αστυνομία ή άλλες υπηρεσίες.

Facebook: Ετοιμαστείτε για πρόστιμο αν βρίζετε δημόσια

Μάλλον θα πρέπει να το σκεφτείτε δυο και τρεις φορές πριν αναρτήσετε κάτι στο Facebook!

Το Facebook είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία των κοινωνικών δικτύων.

Με μία απλή διαδικασία, ο χρήστης του διαδικτύου δημιουργεί δικό του λογαριασμό στο facebook και μπορεί να διαμορφώσει τη δική του προσωπική ιστοσελίδα («προφίλ»), εντάσσοντας σ’ αυτήν οποιεσδήποτε πληροφορίες επιθυμεί, όπως π.χ. το όνομα και το επώνυμό του, την ημερομηνία γέννησής του, τη διεύθυνση κατοικίας, τον τόπο διαμονής του, τα στοιχεία επικοινωνίας και τα ενδιαφέροντά του.

Με βάση τα παραπάνω, το facebook παρέχει ένα δημόσιο διαδικτυακό χώρο, στον οποίο οι χρήστες κατά κανόνα αποκαλύπτουν πληθώρα στοιχείων της ζωής τους και της προσωπικότητάς τους.

Μάλιστα, κατά την επίσημη ιστοσελίδα αυτού (facebook), θεσπίζεται τεκμήριο ότι ο χρήστης επιθυμεί τη διάδοση των πληροφοριών του και όχι την προστασία τους.

Σύμφωνα με την πολιτική προστασίας της ιδιωτικότητας του facebook, αλλά και τις ρυθμίσεις που προσφέρει, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τον βαθμό δημοσιότητας του προφίλ τους.

Ειδικότερα, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα και μάλιστα, ανά πάσα στιγμή και όχι μόνο κατά τη δημιουργία του λογαριασμού του, να προβεί σε ρυθμίσεις ιδιωτικότητας στο «προφίλ» του, εάν επιθυμεί να περιορίσει τον κύκλο των προσώπων που έχουν πρόσβαση σε αυτό, στις φωτογραφίες του και γενικότερα στις αναρτήσεις του, δηλαδή να προβεί σε ρυθμίσεις περιορισμού πρόσβασης στις πληροφορίες του – «κλειστό προφίλ», που είναι προσβάσιμο μόνο σε καταχωρημένους «φίλους»).

Επίσης, έχει τη δυνατότητα να καταστήσει δημόσια κι ελεύθερα πρσβάσιμα σε όλους (ακόμη και σε χρήστες τού διαδικτύου που δεν έχουν λογαριασμό στο «facebook») τα στοιχεία αυτά, με την καταχώρησή τους στον εν λόγω ιστότοπο χωρίς ρυθμίσεις ασφαλείας – «ανοιχτόπροφίλ».

Χιλιάδες είναι βέβαια οι περιπτώσεις κατά τις οποίες πολλοί χρήστες προχωρούν σε προσβλητικά και ανήθικα σχόλια σε βάρος άλλων προσώπων.

Σύμφωνα με ΤΑ ΝΕΑ οι δικαστές του Εφετείου Πειραιά, σε υπόθεση που αφορούσε αναρτήσεις στο Facebook από το περιεχόμενο των οποίων παρουσιαζόταν ένας χρήστης ανέντιμος και αναρτήθηκαν προσβλητικά σχόλια προς το πρόσωπό του, υποχρέωσαν χρήστη να πληρώσει αντίτιμο ύψους 6000 ευρώ.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο σκεπτικό της συγκεκριμένης απόφασης, «Το Facebook παρέχει έναν δημόσιο διαδικτυακό χώρο, στον οποίο οι χρήστες κατά κανόνα αποκαλύπτουν στοιχεία της ζωής τους».

Οι δικαστές επικαλούμενοι την επίσημη σελίδα του συγκεκριμένου μέσου δικτύωσης με βάση την οποία «θεσπίζεται τεκμήριο ότι ο χρήστης επιθυμεί τη διάδοση προσωπικών του πληροφοριών και όχι την προστασία τους».

Για λόγους πολιτικής προστασίας της ιδιωτικότητας του Facebook, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις που προσφέρει, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τον βαθμό δημοσιότητας του προφίλ τους.

Συγκεκριμένα, αναφέρουν οι δικαστές ότι ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να προβεί σε ιδιωτικότητα του προφίλ τους ανα πάσα ώρα και στιγμή ούτως ώστε να περιορίσει τον αριθμό των χρηστών που θα έχουν πρόσβαση σε αυτό.

Ωστόσο στην υπόθεση που ήρθε ενώπιόν τους, οι αναρτήσεις και τα σχόλια έκριναν ότι έβλαψαν την τιμή και την υπόληψη του προσώπου όπου αναφερόταν ο χρήστης, αφού τα παρακολούθησε και πολύ μεγάλος αριθμός προσώπων που ακολουθούσαν τον χρήστη.

Οι δικαστικοί λειτουργοί κρίνοντας ορθά την συγκεκριμένη υπόθεση, του είδους, της βλάβης αλλά και του ψυχικού άλγους που προκλήθηκε στο πρόσωπο που αφορούσαν τα σχόλια, υποχρεώνει τον χρήστη του Facebook να αποζημιώσει τον αντίδικό του με 6000 ευρώ.

Facebook: Συναγερμός – Πώς έχασε δισεκατομμύρια δολάρια

Φαίνεται πως ο ανταγωνισμός που αντιμετωπίζει το Facebook ή… Meta, θα είναι σκληρός και οικονομικά επίπονος.

Με τη διαφημιστική δαπάνη να μειώνεται και τον ανταγωνισμό του TikTok να εντείνεται, η Meta Platforms, ιδιοκτήτρια του Facebook και του Instagram, είδε για πρώτη φορά τα έσοδά της να μειώνονται το δεύτερο τρίμηνο του 2022.

Τα συνολικά έσοδα, τα οποία προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από τις online διαφημίσεις, υποχώρησαν κατά 1% στα 28,8 δισ. δολάρια, κάτω από τις προσδοκίες της Ουόλ Στριτ για 28,9 δισ., σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv που επικαλείται το Reuters.

Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 6,69 δισ. δολάρια, ή 2,46 δολάρια ανά μετοχή, στο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, ποσό μειωμένο κατά 36% κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Όσον αφορά το επόμενο τρίμηνο, η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ παρουσίασε μια δυσοίωνη πρόβλεψη για μείωση των εσόδων στα 26-28,5 δισ. δολάρια, πολύ κάτω από τα 30,52 δισ. που περίμεναν οι επενδυτές σύμφωνα με την Refinitiv.

Παράλληλα, το Facebook, η μεγαλύτερη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης παγκοσμίως, ανέφερε ότι οι μηνιαίοι χρήστες του ανήλθαν στα 2,93 δισεκατομμύρια άτομα, αριθμός αυξημένος κατά 1% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ ο αριθμός των ενεργών ημερήσιων χρηστών έφτασε τα 1,97 δισεκατομμύρια και ξεπέρασε τις προσδοκίες.

Όπως πολλές άλλες εταιρείες με παγκόσμια παρουσία, η Meta βλέπει τα έσοδα να πιέζονται λόγω του ισχυρού δολαρίου, καθώς οι πωλήσεις διαφημίσεων σε άλλα νομίσματα αντιστοιχούν πλέον σε λιγότερα δολάρια.

Τα αποτελέσματα της Meta υποδηλώνουν ωστόσο ότι η πτώση της διαφημιστικής δαπάνης είναι μεγαλύτερη στα κοινωνικά δίκτυα από ό,τι σε άλλες υπηρεσίες.

Η Alphabet, η μεγαλύτερη πλατφόρμα ψηφιακών διαφημίσεων, ανέφερε αυτή την εβδομάδα αύξηση των εσόδων, με τα έσοδα της μηχανής αναζήτησης Google να ξεπερνούν τις προβλέψεις των επενδυτών.

Η Meta αντιμετωπίζει εξάλλου αυξημένο ανταγωνισμό από το κινεζικό TikTοk, το οποίο προσπαθεί τώρα να μιμηθεί με την υπηρεσία σύντομων βίντεο Reel.

Facebook: Κόβεται στην Ευρώπη;

Μπροστά σε μια απόφαση-βόμβα βρίσκονται οι χρήστες του Facebook και του Instagram στην Ευρώπη καθώς πιθανότατα σύντομα δεν θα έχουν πρόσβαση στις δημοφιλείς πλατφόρμες!

Οι Ευρωπαίοι κινδυνεύουν να δουν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης Facebook και Instagram να κλείνουν αυτό το καλοκαίρι, καθώς η ρυθμιστική αρχή προστασίας των προσωπικών δεδομένων της Ιρλανδίας επιμένει στην απόφασή της να σταματήσει τη ροή δεδομένων της εταιρείας προς τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Όπως αναφέρει το Politico, η ιρλανδική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων ενημέρωσε την Πέμπτη τους ομολόγους της στην Ευρώπη ότι θα μπλοκάρει τη δυνατότητα της Μeta να μεταφέρει δεδομένα χρηστών από την Ευρώπη προς τις ΗΠΑ.

Η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται έπειτα από χρόνια σκληρών δικαστικών μαχών μεταξύ του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού και Ευρωπαίων ακτιβιστών για την προστασία της προσωπικών δεδομένων.

Σημειώνεται πως το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ακύρωσε το 2020 ένα σύμφωνο ΕΕ-ΗΠΑ για τη ροή δεδομένων με την ονομασία Privacy Shield, εν μέσω φόβων για τις αμερικανικές πρακτικές παρακολούθησης.

Με την απόφαση αυτή, κατέστηκε δυσκολότερη τη χρήση ενός άλλου νομικού εργαλείου που χρησιμοποιούν η Meta και πολλές άλλες αμερικανικές εταιρείες για τη μεταφορά προσωπικών δεδομένων στις ΗΠΑ, που ονομάζεται τυποποιημένες συμβατικές ρήτρες (SCC). Η απόφαση αυτής της εβδομάδας από την Ιρλανδία σημαίνει ότι και το Facebook είναι αναγκασμένο να σταματήσει να βασίζεται στις SCCs.

Η Meta έχει επανειλημμένα προειδοποιήσει ότι μια τέτοια απόφαση θα έκλεινε πολλές από τις υπηρεσίες της στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων του Facebook και του Instagram.

Εάν δεν υιοθετηθεί ένα νέο διατλαντικό πλαίσιο μεταφοράς δεδομένων και δεν είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε να βασιζόμαστε στα SCC ή να στηριζόμαστε σε άλλα εναλλακτικά μέσα μεταφοράς δεδομένων από την Ευρώπη στις Ηνωμένες Πολιτείες, πιθανότατα δεν θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε ορισμένα από τα πιο σημαντικά προϊόντα και υπηρεσίες μας, συμπεριλαμβανομένων των Facebook και Instagram στην Ευρώπη, ανέφερε η Meta σε μια κατάθεση στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους.

Η ιρλανδική εντολή αποκλεισμού – εάν επιβεβαιωθεί από την ομάδα των ευρωπαϊκών εθνικών ρυθμιστικών αρχών προστασίας δεδομένων – είναι πιθανό να φέρει μεγάλη αναστάτωση και στην ευρύτερη επιχειρηματική κοινότητα, η οποία ψάχνει να βρει εναλλακτικούς τρόπους για το πώς θα συνεχίσει να στέλνει δεδομένα από την Ευρώπη στις ΗΠΑ μετά την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου της ΕΕ το 2020.

Η ΕΕ και οι ΗΠΑ βρίσκονται εν μέσω διαπραγματεύσεων για ένα νέο πλαίσιο μεταφοράς δεδομένων που θα επιτρέπει σε εταιρείες όπως η Meta να συνεχίσουν να στέλνουν δεδομένα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ανεξάρτητα από την ιρλανδική απόφαση.

Οι Βρυξέλλες και η Ουάσινγκτον συμφώνησαν τον Μάρτιο σε μια προκαταρκτική συμφωνία σε πολιτικό επίπεδο, αλλά οι διαπραγματεύσεις σχετικά με τα «ψιλά γράμματα» έχουν κολλήσει και είναι απίθανο να επιτευχθεί τελική συμφωνία πριν από το τέλος του έτους.

Facebook: Νέο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης

Η εταιρεία μάλιστα ισχυρίζεται ότι το σύστημα με την χαρακτηριστική ονομασία “No Language Left Behind – NLLB 200” όχι μόνο μεταφράζει περισσότερες γλώσσες από αντίστοιχα συστήματα ανταγωνιστών της (το Google Translate μεταφράζει 133 γλώσσες και το Microsoft Translator 110), αλλά επίσης τα καταφέρνει καλύτερα στις μεταφράσεις έχοντας 44% καλύτερη μέση ποιότητα.

Για μερικές αφρικανικές και ινδικές γλώσσες ισχυρίζεται ότι η βελτίωση της μεταφραστικής ποιότητας ξεπερνά το 70% σε σχέση με το παρελθόν.

Σε ανακοίνωση της η Meta επισημαίνει ότι “επειδή δεν υπάρχουν μεταφραστικά εργαλεία υψηλής ποιότητας για εκατοντάδες γλώσσες, δισεκατομμύρια άνθρωποι σήμερα δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο ή να συμμετάσχουν πλήρως σε συζητήσεις και διαδικτυακές κοινότητες στην προτιμώμενη ή εθνική γλώσσα τους.

Αυτό αποτελεί ιδίως πρόβλημα για εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους που μιλάνε πολλές γλώσσες της Αφρικής και της Ασίας”.

Γι’ αυτό τον λόγο, η Meta αναφέρει ότι “με στόχο να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να διασυνδεθούν καλύτερα σήμερα και να γίνουν μέρος του αυριανού metaverse, οι ερευνητές μας στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης δημιούργησαν το NLLB, μια προσπάθεια να αναπτυχθούν ικανότητες μηχανικής μετάφρασης υψηλής ποιότητας για τις περισσότερες γλώσσες του κόσμου”.

Σήμερα το διαδίκτυο κυριαρχείται από λίγες γλώσσες (αγγλικά, ισπανικά, μανδαρινικά κινεζικά, αραβικά κ.α.), αλλά αρκετές άλλες γλώσσες βιώνουν έναν ψηφιακό αποκλεισμό λόγω της έλλειψης κατάλληλων μεταφράσεων.

Η δημιουργία του metaverse, στην οποία προσβλέπει το Facebook και ο επικεφαλής του Μαρκ Ζάκερμπεργκ, θα διευκολυνθεί σημαντικά από την ύπαρξη αξιόπιστων μεταφράσεων ανάμεσα σε διαφορετικές γλώσσες, κοινές και σπάνιες, έτσι ώστε, σύμφωνα με τη Meta, “να εκδημοκρατιστεί η πρόσβαση στις εμβυθιστικές εμπειρίες στους ψηφιακούς κόσμους”.

Το σύστημα έχει κυκλοφορήσει με ανοικτό πηγαίο κώδικα, έτσι ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να μπορεί να χρησιμοποιήσει ή να βελτιώσει το “έξυπνο” λογισμικό του. Μπορεί κανείς να πάρει μια ιδέα του NLLB-200 στη διεύθυνση: https://nllb.metademolab.com/

Facebook: Τέλος εποχής

Η Σέριλ Σάντμπεργκ, το Νο 2 (Chief Operating Officer) του Facebook και στη συνέχεια της μητρικής Meta, η οποία υπήρξε επί 14 χρόνια το «δεξί χέρι» του διευθύνοντος συμβούλου Μαρκ Ζάκερμπεργκ, καθώς και μία από τις πλέον προβεβλημένες γυναίκες μάνατζερ στον κόσμο της τεχνολογίας παγκοσμίως, ανακοίνωσε ότι φεύγει από την εταιρεία και όπως δήλωσε σε ανάρτηση της στο Facebook, θέλει να εστιάσει στο ίδρυμα και στο φιλανθρωπικό έργο της.

«Όταν πήρα αυτή τη θέση το 2008, έλπιζα ότι θα ήμουν σε αυτόν τον ρόλο για πέντε χρόνια. Μετά από 14 χρόνια, είναι καιρός για μένα να γράψω το επόμενο κεφάλαιο της ζωής μου», ανέφερε, ενώ διευκρίνισε ότι θα παραμείνει στο διοικητικό συμβούλιο της Meta μετά την αναχώρηση της.

Ο Χαβιέ Όλιβαν, υπεύθυνος ανάπτυξης (chief growth officer) της Meta, θα πάρει τη θέση της Σάντμπεργκ, η ανακοίνωση της οποίας μάλλον ανησύχησε αρχικά τους επενδυτές, με συνέπεια η μετοχή της εταιρείας να υποχωρήσει κατά 4%, αλλά στη συνέχεια κάλυψε σχεδόν τις αρχικές απώλειες.

Η Σάντμπεργκ, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, η οποία παντρεύεται ξανά το καλοκαίρι, είχε προϋπηρεσία στη Google και στις ψηφιακές διαφημίσεις. Έπιασε δουλειά στο Facebook, όταν αυτό ήταν μια μικρή εταιρεία με ζημιά 56 εκατ. δολ. και με επικεφαλής τον μόλις 23 ετών τότε Ζάκερμπεργκ, ο οποίος είχε παρατήσει το Χάρβαρντ.

Η Σάντμπεργκ είχε σημαντική συμβολή στη ραγδαία μεγέθυνση και παγκόσμια επιτυχία του μεγαλύτερου σήμερα μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Το 2021 η Meta εμφάνισε έσοδα 118 δισεκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη 39,4 δισ. δολ.

Η συγγραφή αρκετών βιβλίων για το μάνατζμεντ προσέδωσε μεγαλύτερη φήμη στη Σάντμπεργκ. Από την άλλη, οι επικρίσεις κατά του Facebook από πολλές πλευρές είχαν αρνητικό αντίκτυπο και στο πρόσωπο της.

Σε δική του ανάρτηση, ο Ζάκερμπεργκ χαρακτήρισε την αναχώρηση της Σάντμπεργκ «το τέλος μιας εποχής», σημειώνοντας ότι η εταιρική σχέση τους υπήρξε ασυνήθιστα μακρόχρονη.

«Η Σέριλ οργάνωσε τον τομέα των διαφημίσεων μας, προσέλαβε σπουδαίους ανθρώπους, διαμόρφωσε την εταιρική μας κουλτούρα και με δίδαξε πως να ‘τρέχω’ μια εταιρεία. Δημιούργησε ευκαιρίες για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και αξίζει τα εύσημα σε μεγάλο βαθμό γι’ αυτό που είναι σήμερα η Meta», πρόσθεσε, σύμφωνα με το BBC, το Reuters και τους «Times της Νέας Υόρκης».

Πηγή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο