Μετάβαση στο περιεχόμενο
34.8 C
Athens
Τρίτη, 8 Ιουλίου 2025

Πως ο ερχομός των ρωσικών σουπερμάρκετ MERE επηρεάζει την τσέπη μας!

Αλλαγές στον «χάρτη» του κλάδου που είναι από τους μεγάλους κερδισμένους της πανδημίας, αναμένεται να φέρει η «άφιξη» της μεγαλύτερης εκπτωτικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ της Ρωσίας, στην Ελλάδα.

Τα πρώτα καταστήματα της αλυσίδα SVETOFOR, γνωστή στην ΕΕ ως ΜERE, πρόκειται να λειτουργήσουν σύμφωνα με πληροφορίες, αρχικά σε Λάρισα, Τρίπολη και Λαγκαδά στη Θεσσαλονίκη ενδεχομένως και από τον επόμενο μήνα. Η εταιρεία παράλληλα συνεχίζει να αναζητά, κτίρια προς ενοικίαση σε όλες τις πόλεις της Ελλάδος με πληθυσμό πάνω από 25.000 και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Η MERE δραστηριοποιείται στον χώρο του hard discount, σχεδόν στο σύνολό της με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και «υπόσχεται» τιμές έως και 40% κάτω από τον ανταγωνισμό. Επομένως, οι χαμηλές τιμές το σημείο στο οποίο «ποντάρει» προκειμένου να προσελκύσει τους Έλληνες καταναλωτές, σε έναν κλάδο ωστόσο που παρατηρείται αύξηση συγκέντρωσης τα τελευταία χρόνια, αλλά και συνεχείς επενδύσεις από τις μεγάλες αλυσίδες προκειμένου να ισχυροποιήσουν περαιτέρω τη θέση τους.

Στη χώρα μας όπως επισημαίνει η MERE, συνεργάζεται απευθείας με τους παραγωγούς, μικρούς και μεγάλους προτιμώντας ελληνικά προϊόντα ενώ προσφέρει «αυτόματες πληρωμές κάθε εβδομάδα για ό,τι έχει πωληθεί στην διάρκειά της». Προς το παρόν πάντως δεν θα διαθέτει φρέσκα οπωροκηπευτικά, νωπά κρέατα και ψάρια.

Συνολικά η αλυσίδα λειτουργεί 1.200 καταστήματα στη Ρωσία, διαθέτει καταστήματα σε Γερμανία, Πολωνία, Ρουμανία, Λετονία, Λιθουανία, Εσθονία, Κίνα και άλλες χώρες ενώ πλέον επεκτείνεται εκτός από την Ελλάδα και σε Πορτογαλία, Γαλλία, ΗΠΑ , Ηνωμένο Βασίλειο.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι στην Ελλάδα, η τελευταία άφιξη ξένης αλυσίδας σούπερ μάρκετ ήταν το 2008 και συγκεκριμένα της γερμανικής Aldi η οποία δραστηριοποιείται στην ίδια αγορά με τη ΜΕRE, αυτή του hard discount. Η Aldi δύο χρόνια αργότερα έκλεισε τα 38 καταστήματα της αποχωρώντας από την ελληνική αγορά. Αντίστοιχη ήταν και η πορεία στη χώρα μας της επίσης εκπτωτικής ισπανικής DIA.

Στελέχη της αγοράς, από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η άφιξη της ρωσικής αλυσίδας στην Ελλάδα τον περασμένο Σεπτέμβριο, επισημαίνουν την ιδιαιτερότητα που παρουσιάζει ο εγχώριος κλάδος καθώς και την προηγούμενη εμπειρία που υπάρχει από άλλες μεγάλες ξένες αλυσίδες της κατηγορίας των Discount σούπερ μάρκετ που ήρθαν στην Ελλάδα και με εξαίρεση τα Lidl, δεν κατάφεραν να εδραιωθούν.

Αναφορικά με τον κλάδο, υπενθυμίζεται ότι το 2020 εν μέσω πανδημίας ο τζίρος αυξήθηκε σύμφωνα με στοιχεία της Νielsen, κατά 9,7% και τα σούπερ μάρκετ είχαν πάνω από 1 δισ. επιπλέον έσοδα. Οι μεγάλες αλυσίδες οι οποίες προχώρησαν σε σημαντικές επενδύσεις με επίκεντρο το ψηφιακό τους κανάλι λόγω και της ραγδαίας ανόδου του ηλεκτρονικών πωλήσεων, αναμένεται να συνεχίσουν και μέσα στο 2021 το επενδυτικό τους πρόγραμμα, διευρύνοντας το δίκτυο τους και αναβαθμίζοντας τις ηλεκτρονικές τους υπηρεσίες.

 

[signoff]

 

Πηγή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Παγκόσμια διακοπή πωλήσεων του Sony Xperia 1 VII μετά από αναφορές για τυχαίες επανεκκινήσεις

Η Sony αναστέλλει τις πωλήσεις της τελευταίας της ναυαρχίδας, του Xperia 1 VII, αρχικά στην Ιαπωνία και πλέον σε περισσότερες αγορές παγκοσμίως, λόγω τεχνικών...

Κατάργηση Cosmote Family Safety

Ανακοινώνεται ότι από 01/07/2025 καταργείται η υπηρεσία «COSMOTE Family Safety» η οποία παρέχεται δωρεάν από την COSMOTE σε προγράμματα συμβολαίου. Οι συνδρομητές που έχουν...

Έρχονται οι πρώτες κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους με φάρμακα που έχουν αναπτυχθεί με AI!

Η θυγατρική της DeepMind, Isomorphic Labs, ανακοίνωσε τις πρώτες κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους με φάρμακα που έχουν αναπτυχθεί με τεχνητή νοημοσύνη και βασίζονται στο...

Xiaomi 16: Πήρε πιστοποίηση πριν την πιθανή κυκλοφορία τον Σεπτέμβριο

Οι φήμες θέλουν το Xiaomi 16 να κυκλοφορεί στην Κίνα μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, αμέσως μετά την αποκάλυψη του chipset της Qualcomm που θα...

OnePlus Nord 5 με κορυφαίες προδιαγραφές – Nord CE5 με τη μεγαλύτερη μπαταρία ever σε smartphone OnePlus

Η σειρά OnePlus Nord συνεχίζει να αποτελεί βασικό πυλώνα για την επιτυχία της εταιρείας και περνά πλέον στην πέμπτη γενιά της, με την επίσημη...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Η Πιο Cool, Μικρή, Όμορφη και “ΤΣΑΜΠΑ” Εσπρεσιέρα που έχω φέρει… Στα 57€ ΚΟΜΠΛΕ!!! BLITZHOME® C180

Είναι κάποια προϊόντα που με αφήνουν πραγματικά έκπληκτο από την ποιότητα τους τις καινοτομίες τους, την λειτουργία τους... και κάποια που με αφήνουν "άφωνο"...

Με το “ΚΑΛΥΤΕΡΟ Λόγω Τιμής” ΚΙΤ Αυτόνομης Κατάδυσης στο “Απέραντο Γαλάζιο”!!! Στα 187€ Κομπλέ από Ευρώπη

Ένα από τα πιο μαγευτικά πράγματα που από μικροί θέλουμε να εξερευνήσουμε είναι ο βυθός της θάλασσας. Η ησυχία του, η αίσθηση ελευθερίας και...

Βγαλμένα από “CHALLENGE”… Τα “ΑΠΟΛΥΤΑ” In Ear στο 20άρικο, από Ελλάδα!!! QCY HT15 Buds

Αν θα σου έλεγα πως υπό συνθήκες με 17€ από Ελλάδα θα πάρεις επώνυμα in ear buds με το δικό τους App, με ANC...

“Διάφανη” Ενέργεια… με 10000mah… Tο ομορφότερο Power Bank που έχω φέρει στο κανάλι. Στα 21€ Κομπλέ και Giveaway

Δεν ξέρω αν είναι το καλύτερο, δυνατότερο και ελαφρύτερο... αλλά σίγουρα ξέρω πως είναι το ομορφότερο και πιο ιδιαίτερο power bank που έχω φέρει...

O Κύβος που χρειάζονται “ΟΛΟΙ”… 8 σε 1 με 4000W στα 13€ ΚΟΜΠΛΕ!!! BlitzWolf BW-EC2

Είναι μικρό, ποιοτικό, πολτοποιημένο, απόλυτα χρήσιμο για τον καθέναν μας, μπορείς να το αποκτήσεις σε φοβερή τιμή ( σχεδόν στην μισή τιμή Ελλάδας "ακριβώς...