Σε διαδικασία διαβούλευσης φτάνει μέσα στις επόμενες ημέρες το σχέδιο νόμου για τα «Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» και τη «Μικροκινητικότητα».
Στο σκέλος των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας, πρακτικά καταργείται το άρθρο 22 του ν.4599/2019 (ΦΕΚ 40 Α’ /2019) και αντικαθίσταται από 14 διακριτά άρθρα, θεσπίζοντας τους νέους κανόνες που οφείλει να ακολουθεί η Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υλοποίηση έργων σε δημόσιες μεταφορές, μη μηχανοκίνητα μέσα (πεζή μετακίνηση, ποδήλατο), συνδυασμένες μεταφορές, οδική ασφάλεια, διαχείριση κυκλοφορίας και στάθμευσης, αστική εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση κινητικότητας και ευφυή συστήματα μεταφορών -αλλά και δυνατότητες δημιουργίας φορέων αξιοποίησης σημαντικών κοινοτικών πόρων.
Σε ό,τι αφορά τη «Μικροκινητικότητα», ενσωματώνονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτροκίνητα οχήματα (ΕΠΗΟ), δηλαδή τα πατίνια (e-scooters), τα τροχοπέδιλα (rollers) και οι τροχοσανίδες (skate boards), τα αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (όπως Segway) αλλά και κάθε είδους ΕΠΗΟ που δεν υπάγεται σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες, δημιουργώντας κανόνες και προδιαγραφές για την κυκλοφορίας τους.
Πρακτικά, όπου εφαρμόζεται ο ΚΟΚ, τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτροκίνητα οχήματα κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί εάν έχουν δυνατότητα μέγιστης ταχύτητας έως 6 χλμ./ώρα (παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα ενός πεζού). Οσα όμως αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες (π.χ. έως 25 χλμ./ώρα) λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα. Επιπλέον, όλα αυτά τα οχήματα απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας να κυκλοφορούν σε δρόμους όπου αναπτύσσονται μεγαλύτερες ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα).
Μισά πρόστιμα
Επίσης καθορίζονται πρόστιμα για παράνομη στάθμευση των ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών (το μισό πρόστιμο από το ισχύον για αυτοκίνητα) και δίνεται δυνατότητα στους δήμους να ρυθμίζουν ή να περιορίζουν την κυκλοφορία των ελαφρών προσωπικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων και να καθορίζουν χώρους για την οργανωμένη στάθμευσή τους.
Με το σχέδιο νόμου θα ρυθμιστούν και θέματα που αφορούν τον υποχρεωτικό εξοπλισμό αυτών των ελαφρών οχημάτων, κατ’ αντιστοιχία με τα ποδήλατα (φρένα, φώτα, ηχητική προειδοποίηση), καθώς και τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας που πρέπει να φέρει ο χρήστης για την επιβολή διοικητικού προστίμου, όπως και θέματα που αφορούν την κατασκευή, διάθεση στην αγορά και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση, την εποπτεία της αγοράς και τις υποχρεώσεις των παρόχων προς χρήση των οχημάτων αυτών.
[signoff]
Πηγή: https://www.efsyn.gr/