Η δημιουργία ενός λογισμικού υψηλής ποιότητας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Είτε θέλετε να δημιουργήσετε ένα application για την εταιρεία σας είτε να λανσάρετε ένα νέο λογισμικό στην αγορά, υπάρχουν αρκετά πράγματα που μπορεί να φέρουν πίσω τις προγραμματιστικές σας προσπάθειες. Στο συγκεκριμένο άρθρο, θα εξετάσουμε όλους τους προβληματισμούς που μπορούν να προκύψουν κατά τη διάρκεια της δημιουργίας ενός λογισμικού. Ο στόχος είναι, μέχρι το τέλος της ανάγνωσης, να γνωρίζετε τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να λύσετε τα πιθανά προβλήματα.
Τα Βασικά Χαρακτηριστικά Ενός Λογισμικού Υψηλής Ποιότητας
Για να αναγνωρίσουμε αυτούς τους βασικούς προβληματισμούς που μπορεί να προκύψουν, αλλά και για να τους λύσουμε, θα πρέπει αρχικά να ορίσουμε τί ακριβώς είναι ένα λογισμικό υψηλής ποιότητας. Στη βάση του, ένα άψογο λογισμικό βασίζεται σε έναν ξεκάθαρο κώδικα, έχει ελάχιστα bugs, και φυσικά προσφέρει βέλτιστη εμπειρία για τον χρήστη (UX).
Αν θέλετε το λογισμικό σας να έχει τα παραπάνω χαρακτηριστικά, καλό θα είναι να ανακαλύψετε οτιδήποτε μπορεί να πάει λάθος κατά τη δημιουργία του. Αφού γίνει αυτό, θα είστε ένα βήμα πιο κοντά στο να βρείτε τις σωστές λύσεις στο πρόβλημα.
Τα Συχνότερα Προβλήματα Που Βλάπτουν την Ποιότητα Ενός Λογισμικού
Η δημιουργία ενός custom λογισμικού απαιτεί μεγάλη προσοχή. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως πολλά προγραμματιστικά projects καταλήγουν να μην ολοκληρώνονται, ή να ολοκληρώνονται με την ανάγκη για ένα πολύ μεγαλύτερο budget από αυτό το οποίο είχε αρχικά τεθεί.
Αυτό, στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν αφορά την ίδια την κατασκευαστική πορεία, αλλά τη συνεννόηση και τις ανάγκες της εκάστοτε εταιρείας. Ας δούμε τα πιο συχνά προβλήματα που βλάπτουν την ποιότητα ενός λογισμικού, πριν καν αυτό κυκλοφορήσει για το ευρύ κοινό:
-
- Συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες και προτιμήσεις: Πολλές φορές, οι στόχοι των εταιρειών δεν είναι ξεκάθαροι. Για αυτόν τον λόγο θα πρέπει να θέτονται ξεκάθαροι στόχοι για το λογισμικό πριν ξεκινήσει η κατασκευή του.
- Ελλιπής επικοινωνία μεταξύ προγραμματιστών και πελάτη/εργοδότη: Η επικοινωνία παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία κάθε project. Αν δεν τεθούν ξεκάθαρες οδηγίες εξαρχής το τελικό προϊόν ενδέχεται να μην απαντά στις ανάγκες της εταιρείας. Το ίδιο ισχύει και όσον αφορά την επικοινωνία κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του λογισμικού.
- Κρυφά κόστη/ Αύξηση του αρχικού budget: Αυτό αφορά κυρίως την εταιρεία, αλλά και την ποιότητα της δουλειάς από μέρους του προγραμματιστή. Αυτό μπορεί εύκολα να λυθεί αν εμπιστευθείτε μία έγκριτη εταιρεία για τον προγραμματισμό του λογισμικού σας. Όλες οι μεγάλες εταιρείες θα σας προσφέρουν μία εκτενή ανάλυση των πιθανών εξόδων και του ολιστικού budget που απαιτείται.
- Προβλήματα σε σχέση με το λογισμικό (bugs, κακό UX, κλπ): Όσο καλή και να είναι η ομάδα προγραμματιστών σας, οι πιθανότητες να δημιουργήσουν ένα άψογο λογισμικό είναι, δυστυχώς, ελάχιστες. Για αυτό και, πριν βγάλετε το προϊόν στην αγορά ή αρχίσετε να το χρησιμοποιείτε in-house, θα πρέπει να τρέξετε μία σειρά από τεστ.
Πώς να Περιορίσετε ή και να Λύσετε τα Παραπάνω Προβλήματα;
Όπως είπαμε παραπάνω, η επικοινωνία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην επιτυχία ενός project. Ειδικά αν αυτό αφορά την δημιουργία ενός λογισμικού. Το πρώτο που θα πρέπει να κάνετε λοιπόν, είναι να θέσετε εξαρχής τους στόχους σας και να ενημερώσετε τους προγραμματιστές σας για αυτούς.
Από την αρχή της δημιουργίας του λογισμικού, καλό θα είναι να κάνετε και συνεχείς ελέγχους όσον αφορά την ποιότητα και τα ρίσκα που κρύβονται πίσω από την προσπάθειά σας. Αυτό μπορεί να γίνει φυσικά και από την δική σας ομάδα. Όμως, καλό θα είναι να εμπιστευθείτε μία εξωτερική έμπιστη εταιρεία. Με αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσετε να δείτε το ίδιο σας το λογισμικό μέσα από μια τρίτη, αντικειμενική και φυσικά επαγγελματική ματιά.
Έτσι, μέσα από μία αναφορά που εμπεριέχει τεστ για τα software quality and risk solutions, είναι σίγουρο πως το λογισμικό σας θα έχει εξεταστεί από επαγγελματίες με στόχο φυσικά να απαντά στις ανάγκες σας. Αυτό είναι ένα από τα πλέον βασικά βήματα που αφορούν τον αυτοματισμό στα τεστ που θα κάνετε κατά την κατασκευή του λογισμικού σας.
Συμπερασματικά
Μην ξεχνάτε πως η ποιότητα του λογισμικού αφορά σε μεγάλο βαθμό τα ρίσκα που αφορούν το management. Αντίστοιχα, πάντα είναι προτιμότερο να βλέπουμε το λογισμικό που δημιουργούμε μέσα από τα μάτια ενός αντικειμενικό χρήστη.
Θέτωντας την προσοχή που πρέπει στα παραπάνω ζητήματα, είναι σίγουρο πως θα τα λύσετε πριν καν θέσουν το project σας υπό αμφισβήτηση. Οι συνεχείς έλεγχοι, οι ξεκάθαροι στόχοι και η βέλτιστη επικοινωνία είναι οι 3 πυλώνες πίσω από την επιτυχία κάθε γνωστού λογισμικού.