Η αλήθεια είναι πως τα αυτοκίνητα ήδη μπορούν να διαπιστώσουν αν κινούνται πάνω από τα όρια της ταχύτητας χάρη στο GPS και με τα σήματα που υπάρχουν στους δρόμους. Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά το autoweek, η αυτόματη επιβράδυνση ενός αυτοκινήτου με τη βοήθεια ενός υπολογιστή σε σχέση με τα όρια ταχύτητας δεν ήταν πραγματικά ζήτημα αν είναι τεχνικά εφικτό, αλλά περισσότερο πολιτικής βούλησης.
Πλέον αυτή υπάρχει και όλα τα οχήματα που πωλούνται από στην Ευρώπη από τις 7 Ιουλίου θα πρέπει να διαθέτουν συστήματα intelligent speed assistance (ISA).
Στόχος είναι η προστασία των Ευρωπαίων από τα τροχαία ατυχήματα, την κακή ποιότητα του αέρα και την κλιματική αλλαγή, η ενδυνάμωσή τους με νέες λύσεις κινητικότητας που να ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες τους και η υπεράσπιση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ανακοίνωσή της.
Θα υπάρχουν τέσσερις τρόποι με τους οποίους τα συστήματα ISA θα λειτουργούν για την επιβράδυνση του οχήματος και εναπόκειται στους κατασκευαστές να επιλέξουν ποιον από αυτούς θέλουν να χρησιμοποιήσουν. Οι κανονισμοί της ΕΕ επιτρέπουν συγκεκριμένα ένα σύστημα κλιμακωτής ακουστικής προειδοποίησης, μια κλιμακωτή δονητική προειδοποίηση, ένα πεντάλ γκαζιού με haptic feedback ή μια λειτουργία ελέγχου ταχύτητας κατά την οποία η ταχύτητα του οχήματος θα μειώνεται σταδιακά.