Ο Έλον Μασκ πήρε τον έλεγχο του Twitter και απέλυσε τον διευθύνοντα σύμβουλο, τον οικονομικό διευθυντή και τον κορυφαίο δικηγόρο της εταιρείας, δήλωσαν δύο άτομα που γνωρίζουν τη συμφωνία την Πέμπτη το βράδυ.
Οι άνθρωποι δεν θα έλεγαν εάν όλα τα έγγραφα για τη συμφωνία, η αρχική αξία των 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είχαν υπογραφεί ή εάν η συμφωνία έχει κλείσει. Ωστόσο, είπαν ότι ο Musk είναι υπεύθυνος για την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και απέλυσε τον διευθύνοντα σύμβουλο Parag Agrawal, τον CFO Ned Segal και τον Chief Legal Counsel Vijaya Gadde. Κανένα άτομο δεν ήθελε να κατονομαστεί λόγω της ευαίσθητης φύσης της συμφωνίας.
Λίγες ώρες αργότερα, ο Musk έγραψε στο Twitter, «το πουλί ελευθερώθηκε», μια αναφορά στο λογότυπο του Twitter.
the bird is freed
— Elon Musk (@elonmusk) October 28, 2022
Οι ανακοινώσεις έγιναν λίγες ώρες πριν από την προθεσμία που όρισε ένας δικαστής του Ντέλαγουερ για να οριστικοποιήσει τη συμφωνία την Παρασκευή. Απείλησε να προγραμματίσει μια δίκη εάν δεν επιτευχθεί συμφωνία.
Αν και ήρθαν γρήγορα, οι μεγάλες μετακινήσεις προσωπικού ήταν ευρέως αναμενόμενες και σχεδόν σίγουρα είναι οι πρώτες από τις πολλές σημαντικές αλλαγές που θα κάνει ο Mercurial CEO της Tesla.
Ο Μασκ συγκρούστηκε ιδιωτικά με την Agrawal τον Απρίλιο, αμέσως πριν αποφασίσει να υποβάλει προσφορά για την εταιρεία, σύμφωνα με μηνύματα κειμένου που αποκαλύφθηκαν αργότερα σε δικαστικές καταθέσεις.
Την ίδια περίπου εποχή, χρησιμοποίησε το Twitter για να επικρίνει τον Gadde, τον κορυφαίο δικηγόρο της εταιρείας. Τα tweets του ακολουθήθηκαν από ένα κύμα παρενόχλησης του Gadde από άλλους λογαριασμούς Twitter. Για την Gadde, μια υπάλληλο του Twitter για 11 χρόνια, που διευθύνει επίσης τη δημόσια πολιτική και την ασφάλεια, η παρενόχληση περιελάμβανε ρατσιστικές και μισογυνιστικές επιθέσεις, εκτός από τις εκκλήσεις προς τον Musk να την απολύσει. Την Πέμπτη, μετά την απόλυσή της, τα ενοχλητικά tweets άναψαν για άλλη μια φορά.
Οι αλλαγές του Μασκ θα στοχεύουν στην αύξηση της βάσης συνδρομητών και των εσόδων του Twitter.
Στην πρώτη του μεγάλη κίνηση νωρίτερα την Πέμπτη, ο Μασκ προσπάθησε να καθησυχάσει τους θορυβώδεις διαφημιστές του Twitter λέγοντας ότι αγοράζει την πλατφόρμα για να βοηθήσει την ανθρωπότητα και δεν θέλει να γίνει ένα «δωρεάν για όλους».
Το μήνυμα φαινόταν να στοχεύει στην αντιμετώπιση των ανησυχιών μεταξύ των διαφημιστών – της κύριας πηγής εσόδων του Twitter – ότι τα σχέδια του Μασκ να προωθήσει την ελευθερία του λόγου περιορίζοντας το περιεχόμενο εποπτείας θα ανοίξει τις πύλες σε περισσότερη διαδικτυακή τοξικότητα και θα διώξει τους χρήστες.
«Ο λόγος που απέκτησα το Twitter είναι επειδή είναι σημαντικό για το μέλλον του πολιτισμού να έχουμε μια κοινή ψηφιακή πλατεία της πόλης, όπου ένα ευρύ φάσμα πεποιθήσεων μπορεί να συζητηθεί με υγιή τρόπο, χωρίς να καταφεύγουμε στη βία», έγραψε ο Μασκ σε μια αχαρακτήριστα μεγάλη. μήνυμα για τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Tesla, ο οποίος συνήθως προβάλλει τις σκέψεις του σε tweets μιας γραμμής.
Και συνέχισε: «Υπάρχει επί του παρόντος μεγάλος κίνδυνος να διασπαστούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ακροδεξιούς και ακροαριστερούς θαλάμους ηχούς που δημιουργούν περισσότερο μίσος και διχάζουν την κοινωνία μας».
Ο Μασκ έχει εκφράσει προηγουμένως αποστροφή για τη διαφήμιση και την εξάρτηση του Twitter από αυτήν, υποδεικνύοντας μεγαλύτερη έμφαση σε άλλα επιχειρηματικά μοντέλα, όπως οι συνδρομές επί πληρωμή που δεν θα επιτρέψουν στις μεγάλες εταιρείες να υπαγορεύουν την πολιτική για τον τρόπο λειτουργίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, την Πέμπτη, διαβεβαίωσε τους διαφημιστές ότι θέλει το Twitter να είναι «η πιο σεβαστή διαφημιστική πλατφόρμα στον κόσμο».
Η σημείωση είναι μια μετατόπιση από τη θέση του Μασκ ότι το Twitter παραβιάζει άδικα τα δικαιώματα της ελευθερίας του λόγου εμποδίζοντας την παραπληροφόρηση ή το παραστατικό περιεχόμενο, δήλωσε η Pinar Yildirim, αναπληρώτρια καθηγήτρια μάρκετινγκ στο Wharton School του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια.
Αλλά είναι επίσης μια συνειδητοποίηση ότι η απουσία εποπτείας περιεχομένου είναι κακό για τις επιχειρήσεις, θέτοντας το Twitter σε κίνδυνο να χάσει διαφημιστές και συνδρομητές, είπε.
«Δεν θέλετε ένα μέρος όπου οι καταναλωτές απλώς βομβαρδίζονται με πράγματα για τα οποία δεν θέλουν να ακούσουν και η πλατφόρμα δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη», είπε ο Γιλντιρίμ.
Ο Μασκ είπε ότι το Twitter πρέπει να είναι «ζεστό και φιλόξενο προς όλους» και να επιτρέπει στους χρήστες να επιλέξουν την εμπειρία που θέλουν να έχουν.
Η προθεσμία της Παρασκευής για το κλείσιμο της συμφωνίας διατάχθηκε από το Πρωτοδικείο του Ντέλαγουερ στις αρχές Οκτωβρίου. Είναι το πιο πρόσφατο βήμα σε μια μάχη που ξεκίνησε τον Απρίλιο με τον Μασκ να υπογράφει συμφωνία για την απόκτηση του Twitter και στη συνέχεια προσπάθησε να αποχωρήσει από αυτό, με αποτέλεσμα το Twitter να μηνύσει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Tesla για να τον αναγκάσει να προχωρήσει στην εξαγορά. Εάν οι δύο πλευρές δεν τηρήσουν την προθεσμία της Παρασκευής, το επόμενο βήμα θα μπορούσε να είναι μια δίκη του Νοεμβρίου που θα μπορούσε να οδηγήσει σε έναν δικαστή να αναγκάσει τον Μασκ να ολοκληρώσει τη συμφωνία.
Αλλά ο Μασκ σηματοδοτεί ότι η συμφωνία ολοκληρώνεται. Πήγε μια βόλτα στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Σαν Φρανσίσκο την Τετάρτη κουβαλώντας έναν πορσελάνινο νεροχύτη, άλλαξε το προφίλ του στο Twitter σε “Chief Twit” και έγραψε στο Twitter “Είσοδος στα κεντρικά γραφεία του Twitter – αφήστε το να βυθιστεί!”
Και κατά τη διάρκεια της νύχτας το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ενημέρωσε τους επενδυτές ότι θα αναστείλει τις συναλλαγές σε μετοχές του Twitter πριν από το άνοιγμα της Παρασκευής, εν αναμονή της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας υπό τον Μασκ.
Ο Μασκ αναμένεται να μιλήσει με τους υπαλλήλους του Twitter απευθείας την Παρασκευή εάν οριστικοποιηθεί η συμφωνία, σύμφωνα με εσωτερικό σημείωμα που αναφέρεται σε πολλά μέσα ενημέρωσης. Παρά την εσωτερική σύγχυση και το χαμηλό ηθικό που συνδέονται με τους φόβους για απολύσεις ή διάλυση της κουλτούρας και των λειτουργιών της εταιρείας, οι ηγέτες του Twitter αυτή την εβδομάδα χαιρέτησαν τουλάχιστον εξωτερικά την άφιξη και τα μηνύματα του Μασκ.
Η επικεφαλής πωλήσεων Sarah Personette, η διευθύντρια πελατών της εταιρείας, είπε ότι είχε μια «μεγάλη συζήτηση» με τον Musk την Τετάρτη και φάνηκε να υποστηρίζει το μήνυμά του την Πέμπτη προς τους διαφημιστές.
«Η συνεχιζόμενη δέσμευσή μας για την ασφάλεια της επωνυμίας για τους διαφημιστές παραμένει αμετάβλητη», έγραψε η Personette στο Twitter την Πέμπτη. “Ανυπομονούμε για το μέλλον!”
Ο προφανής ενθουσιασμός του Μασκ για την επίσκεψη στα κεντρικά γραφεία του Twitter αυτή την εβδομάδα βρισκόταν σε έντονη αντίθεση με μια από τις προηγούμενες προτάσεις του: Το κτίριο θα έπρεπε να μετατραπεί σε καταφύγιο αστέγων επειδή τόσο λίγοι υπάλληλοι εργάζονταν πραγματικά εκεί.
Η Washington Post ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι ο Μασκ είπε σε υποψήφιους επενδυτές ότι σχεδιάζει να περικόψει τα τρία τέταρτα των 7.500 εργαζομένων του Twitter όταν γίνει ιδιοκτήτης της εταιρείας. Η εφημερίδα επικαλέστηκε έγγραφα και ανώνυμες πηγές που γνωρίζουν τη συζήτηση.
Ο Μασκ έχει περάσει μήνες χλευάζοντας τα «spam bots» του Twitter και κάνει μερικές φορές αντιφατικές δηλώσεις σχετικά με τα προβλήματα του Twitter και τον τρόπο επίλυσής τους. Αλλά έχει μοιραστεί λίγες συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με τα σχέδιά του για την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Το σημείωμα της Πέμπτης προς τους διαφημιζόμενους δείχνει μια νέα έμφαση στα έσοδα από διαφημίσεις, ιδιαίτερα την ανάγκη για το Twitter να παρέχει πιο «σχετικές διαφημίσεις» — που συνήθως σημαίνει στοχευμένες διαφημίσεις που βασίζονται στη συλλογή και ανάλυση των προσωπικών πληροφοριών των χρηστών.
Ο Yildirim είπε ότι, σε αντίθεση με το Facebook, το Twitter δεν ήταν καλό στο να στοχεύει τη διαφήμιση σε αυτό που θέλουν να δουν οι χρήστες. Το μήνυμα του Μασκ υποδηλώνει ότι θέλει να το διορθώσει, είπε.
Η κύρια αναλύτρια της Insider Intelligence, Jasmine Enberg, δήλωσε ότι ο Μασκ έχει καλούς λόγους να αποφύγει μια μαζική αναδιάρθρωση της διαφημιστικής επιχείρησης του Twitter, επειδή τα έσοδα του Twitter έχουν χτυπηθεί από την αποδυνάμωση της οικονομίας, μήνες αβεβαιότητας γύρω από την προτεινόμενη εξαγορά του Μασκ, αλλαγή συμπεριφοράς των καταναλωτών και το γεγονός ότι «δεν υπάρχει άλλη πηγή εσόδων που περιμένει στα φτερά».
«Ακόμη και η ελαφρά χαλάρωση της εποπτείας περιεχομένου στην πλατφόρμα είναι βέβαιο ότι θα τρομάξει τους διαφημιστές, πολλοί από τους οποίους ήδη βρίσκουν ότι τα εργαλεία ασφάλειας επωνυμίας του Twitter λείπουν σε σύγκριση με άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης», είπε ο Enberg.