Η Xiaomi όπως σίγουρα θα έχετε καταλάβει, προσπαθεί να μπει και να κυριαρχήσει σε Ευρωπαϊκές αγορές που αυτή την στιγμή κυρίαρχοι είναι η Samsung και η Apple. Στην Κίνα και στην Ινδία τα πάει πολύ καλά, ενώ ετοιμάζεται να μπει στην IPO στο HK, που θα της αποφέρει έως και 100 δις δολάρια. Την περασμένη εβδομάδα, η Xiaomi άνοιξε το πρώτο επίσημο κατάστημα στο Παρίσι, ενώ άνοιξε άλλο ένα και στο Μιλάνο της Ιταλίας. Η εταιρεία έχει ήδη άλλο ένα επίσημο κατάστημα στην Ισπανία.
Πριν αρχίσετε να ρωτάτε, η Xiaomi ΔΕΝ έχει επίσημο κατάστημα στην Ελλάδα. Η InfoQuest είναι απλώς διανομέας των προϊόντων της Xiaomi και έχει ανοίξει το Mi Store στο Golden Hall. Δεν ξέρω τι συμφωνία μπορεί να έχει με την Xiaomi, αλλά δεν θεωρείται επίσημο κατάστημα όπως αυτά που άνοιξε σε Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία.
Το κατάστημα του Παρισιού απέχει μόνο πέντε λεπτά με τα πόδια από το κέντρο Pompidou, το πολύ γνωστό πολιτιστικό κέντρο όπου έχει δώσει βραβεία για το Mi Mix. Στο κατάστημα θα βρείτε πολλά προϊόντα της Xiaomi.
Η επέλαση της Xiaomi ξεκίνησε από πέρυσι για την Ευρωπαϊκή αγορά. Πρώτο κατάστημα που άνοιξε η εταιρεία ήταν στην Ισπανία. Σήμερα άνοιξε άλλα δύο επίσημα καταστήματα, στην Γαλλία και στην Ιταλία. Ο Wang Xiang, ανώτερος αντιπρόεδρος της Xiaomi, υπεύθυνος για τη στρατηγική της παγκοσμιοποίησης, δήλωσε ότι η Xiaomi σχεδιάζει επίσης ν’ ανοίξει καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γερμανία και στις Κάτω Χώρες. Δυστυχώς για την Ελλάδα μας δεν υπάρχει επίσημη αναφορά πουθενά.
Ο Wang Xiang δήλωσε: «Βλέπουμε μια μεγάλη ευκαιρία.» Εξήγησε ότι ο ανταγωνισμός στην ευρωπαϊκή αγορά smartphone «δεν είναι πολύ έντονος.»
Για την αγορά των ΗΠΑ, ο Wang Xiang είπε ότι το μέλλον θα δείξει, αν και δεν αγχώνεται προς το παρόν. Είπε: «Πρέπει πρώτα να επιτύχουμε σ’ έναν τομέα πριν επεκταθούμε και στις άλλες αγορές».
Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς IDC, η Xiaomi πέτυχε καλές πωλήσεις στην Ευρώπη.
Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, οι αποστολές κινητών τηλεφώνων της Xiaomi στη Δυτική Ευρώπη ανήλθαν σε 621.000 συσκευές, καθιστώντας τη την έκτη μεγαλύτερη εταιρεία κινητών στη Δυτική Ευρώπη. Μεταξύ αυτών, το μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα έφθασε το 24%, ξεπερνώντας την Apple και τη Samsung, κατατάσσοντας την στην πρώτη θέση στην τοπική αγορά, ενώ το μερίδιο αγοράς της Xiaomi στην Ισπανία ήταν 12% και κατέλαβε την τέταρτη θέση.
Ο Wang Xiang είπε ότι εκτός από τη πολύ καλή φήμη που έχει αποκτήσει η εταιρεία με τα προϊόντα της, προσπάθειες προώθησης γίνεται και μέσω των παρόχων κινητής τηλεφωνίας, συμπεριλαμβανομένου και της Orange SA για την πώληση.
Πριν από λίγες εβδομάδες, ο όμιλος CK Hutchison του Χονγκ Κονγκ δήλωσε ότι θα πωλούν κινητά τηλέφωνα της Xiaomi σε φυσικά καταστήματα σε επτά ευρωπαϊκές χώρες.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Canalys, η σειρά Redmi αντιπροσωπεύει το 92% των συνολικών πωλήσεων κινητών τηλεφώνων.
Ωστόσο, η εταιρεία έχει αρχίσει να προσελκύει περισσότερους καταναλωτές υψηλών προδιαγραφών μέσω των ναυαρχίδων που έχει βγάλει και κυρίως του Mix 2s, ενώ περιμένουμε να δούμε και το Mi 8 σε 2 ημέρες, οπότε αναμένετε περαιτέρω άνοδο των πωλήσεων στην κατηγορία αυτή. Η τιμή του Mi Mix 2S στο Παρίσι, είναι στα 500 ευρώ, ενώ η τιμή του ανταγωνιστή της iPhoneΧ είναι πολύ πιο υψηλές, στα 1159 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, η Xiaomi, η οποία ιδρύθηκε από το Lei Jun το 2010, έχει πλέον γίνει ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής smartphone παγκοσμίως, ενώ τις πρώτες τρεις θέσεις θα βρείτε τις Samsung, Apple και Huawei. Η απόδοση της Xiaomi στην ινδική αγορά την κατέταξε στην πρώτη θέση, αφήνοντας πίσω της την Samsung.
Η Xiaomi εξαρτάται περισσότερο από τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και τις στρατηγικές μάρκετινγκ τύπου στόμα-με-στόμα. Η εταιρεία χρησιμοποιεί λιγότερη διαφήμιση από τις άλλες μάρκες κινητών τηλεφώνων. Αυτή η στρατηγική είναι πολύ χρήσιμη στην Κίνα, επειδή η Κίνα έχει έναν πιστό κόσμο σε αυτή, ενώ και ο ίδιος ο Lei Jun έχει γίνει πολύ διάσημος στην χώρα.
Ο Xiang Wang παραδέχθηκε ότι η Xiaomi μπορεί να σχεδιάζει να κινηθεί προς την ευρωπαϊκή αγορά, αλλά να είναι ένας πολύ δύσκολος δρόμος και λόγο της έλλειψης προσωπικής επιρροής του Lei Jun στην Ευρώπη. Ωστόσο, η εταιρεία σίγουρα έχει ένα μεγάλο κοινό τουλάχιστον εδώ στην Ελλάδα, ενώ και στην Γαλλία όταν άνοιξε το κατάστημα της, υπήρχε μία τεράστια ουρά απ’ έξω από κόσμο που περίμεναν με τις ώρες να μπούνε και να δούνε τα προϊόντα της Xiaomi από κοντά.
Ο Wang Xiang δήλωσε τελειώνοντας: “Για τους καταναλωτές που δεν γνωρίζουν τι εστί Xiaomi, πιστεύουν ότι επειδή είναι με χαμηλή τιμή και έρχεται από την Κίνα, είναι και χαμηλής ποιότητας. Για να αλλάξει αυτή η άποψη, πιστεύει ότι “χρειάζεται χρόνος”. Αλήθεια, εσείς πιστεύετε κάτι τέτοιο!?
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι ή να κάνετε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook. Μπορείτε επίσης να γραφτείτε και στο κανάλι μας στο Youtube, όπου μπορείτε να βρείτε πάρα πολλές παρουσιάσεις που έχουμε κάνει!