12 C
Athens
Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου 2024

Jumbo: Δύσκολες ώρες για τον Απόστολο Βακάκη!

jumbo: Μεγάλες φουρτούνες για τη μεγάλη αλυσίδα. Ποια η αντίδραση του Αποστόλου Βακάκη μετά τα νέα που δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστα!

Jumbo: Δύσκολες ώρες για τον Απόστολο Βακάκη - Πώς θα αντιδράσει μετά την είδηση αυτή

Συγκεκριμένα, χωρίς ιδιαίτερους ανταγωνιστές έπαιζαν μπάλα τα Jumbo στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια.

Το μεγαλύτερο μέρος του καταναλωτικού κοινού κατέληγε σε αυτά και στους «ήπιους» ανταγωνιστές του, καθώς από καιρό είχαν εδραιώσει την κυριαρχία τους στο γαλανόλευκο αγοραστικό χώρο.

Ουδείς θα μπορούσε να πει πως πρόκειται για λεκτική υπερβολή αν τα χαρακτήριζε κανείς «Ο κυρίαρχος του παιχνιδιού».

Ναι, τα τελευταία αρκετά χρόνια τα Jumbo αποτελούν, ενδεχομένως, τη νούμερο 1 αναγνωρίσιμη εταιρία στη χώρα μας, καθώς σε καθημερινή βάση μυριάδες (και ήταν ακόμα πιο… μυριάδες προ πανδημίας) πολίτες περνάνε την πόρτα των καταστημάτων τους.

Αυτό ισχύει σε παρεμφερή, εξωφρενικό βαθμό και σε καταστήματα όπως τα Zara, τα Bershka και τα H & M- μαγαζιά, δηλαδή, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης χαμηλού κόστους.

 

Jumbo: Τα… τελειώνει το Primark

Οι ισορροπίες, ωστόσο, ενδέχεται σύντομα ν’ αλλάξουν, κι αυτό γιατί στο παιχνίδι αναμένεται να μπει ο αγγλικός γίγαντας που ακούει στο όνομα “Primark”.

Τα Primark- έχοντας πρωτοεμφανιστεί και… ντεμπουτάρει στην Ιρλανδία- κάνουν χρυσές δουλειές στο Ηνωμένο Βασίλειο, πουλώντας ευρεία ποικιλία προϊόντων, από βρεφικά και παιδικά είδη, γυναικεία και ανδρικά είδη ένδυσης και υπόδησης, καλλυντικά, αξεσουάρ, είδη σπιτιού, διακοσμητικά, ακόμη και κάποια γλυκά σνακ σε πολύ χαμηλές τιμές, κάτω του κόστους σε αρκετές περιπτώσεις.

H Primark είναι μία από τις μεγαλύτερες λιανεμπορικές επιχειρήσεις ένδυσης στη Γηραιά Ήπειρο και ο μεγαλύτερος λιανέμπορος ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Πρόκειται για θυγατρική του βρετανικού ομίλου ABF (Associated British Foods), εισηγμένου στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, γνωστού κυρίως από τη δραστηριότητά του στην παραγωγή ζάχαρης.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η Primark έχει εκφράσει εδώ και περισσότερους από έξι μήνες το ενδιαφέρον της να χτίσει ένα τεραστίων διαστάσεων κατάστημα (οι φήμες λένε πως ζήτησε χώρο πάνω από 10.000 τετραγωνικά μέτρα!) στο Ελληνικό.

 

Η αλυσίδα-γίγαντας με τις τιμές κάτω του κόστους που έρχεται Ελλάδα να συντρίψει τον ανταγωνισμό

Πιο συγκεκριμένα, ο βρετανικός κολοσσός επιθυμεί να κάνει δικό του ένα εκ των δύο εμπορικών κέντρων που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί εκεί ή στον περιβάλλοντα χώρο, σε αυτό που θα βρίσκεται επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Για να γίνει λίγο καλύτερα κατανοητό το μέγεθος της εταιρίας, αρκεί να πούμε πως διατηρεί 384 καταστήματα παγκοσμίως σε 13 διαφορετικές χώρες (Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Αυστρία, Γαλλία, Ιταλία, Σλοβενία, Πολωνία και ΗΠΑ), ενώ οι πωλήσεις της εν μέσω «σκληρής» πανδημίας και συνεχόμενων lockdowns το 2020 άγγιξαν τις 5,89 δισεκατομμύρια στερλίνες.

Την προηγούμενη «καθαρή» από κορωνοϊό σεζόν, το 2019 δηλαδή, οι πωλήσεις της έφτασαν τις 7,79 δισεκατομμύρια στερλίνες- ένα νούμερο που, φυσικά, προκαλεί παρατεταμένη ζάλη ακόμα και στον μεγαλύτερο και πιο ψύχραιμο λάτρη των αριθμών.

Καταλαβαίνει λοιπόν πολύ εύκολα κανείς ότι αν ευοδωθούν οι προσπάθειες της Primark και καταφέρει τελικά να πάρει τον χώρο στο Ελληνικό κάνοντας γερό μπάσιμο στην εγχώρια αγορά, τότε τα πράγματα αναμένεται ν’ αλλάξουν άρδην.

Κι αυτός ο ανταγωνισμός, τις περισσότερες φορές, είναι προς όφελος των καταναλωτών.

Καθόλου άσχημα επομένως, έτσι δεν είναι;

 

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

 

«Δεν τρώμε, για να νικήσουμε το τέρας»

Μέσα στο lockdown, η εταιρεία Jumbo διατήρησε σε ένα αρκετά υψηλό επίπεδο, τηρουμένων των αναλογιών, τον κύκλο εργασιών της, με το e-shop της να καλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι των αναγκών της καταναλωτικής αγοράς.

Αυτό προφανώς δε σημαίνει πως δεν υπήρξαν απώλειες. Θα φανταζόταν κανείς πως αυτές οι απώλειες θα μετριάζονταν κι άλλο στην προοπτική να μην υπάρξει άλλο τέτοιο lockdown, τουλάχιστον ως προς το λιανικό εμπόριο.

Όμως αυτή η αίσθηση θα ταίριαζε μόνο σε εμάς που δεν έχουμε επαφή με όλα τα στάδια της λειτουργίας ενός τέτοιου ομίλου που δραστηριοποιείται και σε Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία.

Κι αυτό γιατί μπορεί το άνοιγμα των καταστημάτων να φέρνει μεγαλύτερο τζίρο, όμως την ίδια στιγμή συγκεκριμένα κομμάτια της αλυσίδας που αφορούν στην τροφοδοσία της εταιρείας με υλικά και προϊόντα, έχουν παρουσιάσει αύξηση στα όρια του δυσβάσταχτου.

Είναι σίγουρα μια αύξηση που αποτρέπει οποιοδήποτε πλάνο έχει ο κ. Απόστολος Βακάκης και ο όμιλος Jumbo συνολικά για επέκταση.

Όπως αναφέρθηκε από τον επιχειρηματία, η εφοδιαστική αλυσίδα έχει διαταραχθεί αρκετά, με το κόστος για τις πρώτες ύλες και τα μεταφορικά να έχει παρουσιάσει σε αρκετές περιπτώσεις αύξηση ως και δέκα φορές.

Στην ετήσια γενική συνέλευση της εταιρείας που έχει χρηματιστηριακή αξία άνω των 2,14 δισ. ευρώ, ο κ. Βακάκης εστίασε σε αυτό το τεράστιο πρόβλημα που ανατρέπει τις φιλοδοξίες για το 2021 και το 2022, σε βαθμό να τις χαρακτηρίσει ως χαμένες χρονιές κι αυτές.

«Δεν θα αποκαλύψω τη στρατηγική μου ούτε θα τη χαρίσω στους ανταγωνιστές μου. Η τροφοδοτική αλυσίδα είναι σε διάλυση, με αποτέλεσμα να έχουμε σοβαρότατες παρενέργειες. Ακολουθούμε την πολιτική του Γκάντι. Δεν τρώμε, ελπίζοντας ότι θα νικήσουμε το τέρας».

 

Jumbo: Θέλουν να ανοίξουν κι άλλο κατάστημα

Στο πλάνο της Jumbo για το τρέχον έτος ήταν το άνοιγμα ενός ακόμα καταστήματος, αλλά αυτές οι ανατιμήσεις στο εφοδιαστικό πεδίο, ανάγκασαν αλλαγή πλάνου, με την εταιρεία να μην έχει προβεί σε αγορές πρώτων υλών, ενώ τα franchise καταστήματα του ομίλου τροφοδοτούνται με τα απολύτως απαραίτητα μέχρι νεωτέρας.

Οι εκτιμήσεις του κ. Βακάκη κάνουν λόγο για μια σταθεροποίηση των τιμών στο επόμενο εξάμηνο, αλλά προς τα πάνω, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα να δει σύντομα και ο καταναλωτής το μεγάλο πρόβλημα, αφού προϊόντα που μπορεί να κόστιζαν 39.99, βρίσκονται να κοστίζουν 150 ευρώ ή από 50 έχουν πάει στα 200 ευρώ. Προϊόντα μεγάλου όγκου, αλλά μικρής αξίας, έχουν υποστεί ανατίμηση ως και 300% προς τα πάνω και αυτό τα θέτει αυτομάτως εκτός χαρτοφυλακίου της Jumbo.

Οι τιμές των ραφιών που χρησιμοποιούνται στα καταστήματα έχουν δεκαπλασιαστεί, ενώ το σίδηρο που θα χρειαζόταν για την κατασκευή των νέων καταστημάτων, έχει ανοδική τάση, έχοντας φτάσει σε τιμή 60% πιο πάνω απ΄ αυτή που είχε στις αρχές του 2020.

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο