25.9 C
Athens
Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2024

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να βγάλουν τα φώτα από τ’ αμάξια μας! Δείτε πως θα βλέπουμε το βράδυ πια!

Τα φώτα είναι το επόμενο που θα χαιρετήσουμε στα αμάξια!

Πόσα άλλα που θεωρούσαμε μέρος ενός αυτοκινήτου αντικαταστάθηκαν και εξαφανίστηκαν, χάρη στην τεχνολογία; Μας τελείωσε το χειρόφρενο. Μας τελειώνει το κιβώτιο ταχυτήτων, ετοιμάζονται και οι καθρέφτες. Τα φώτα όμως;

Τα φώτα φυσικά δεν πάνε πουθενά. Αυτό που εξαφανίζεται όμως είναι τα φωτιστικά φώτα. Κυρίως τα εμπρός. Δεν το βλέπεις; Για να πάρουμε μερικά μοντέλα.

Από τα πιο πρόσφατα, και πιο εμφανή στους δρόμους, το Hyundai Tucson δες τι έχει κάνει με τα φώτα του. Φυσικά και έχει φώτα, όμως δεν έχει φωτιστικά σώματα. Τουλάχιστον όχι με την έννοια που τα ξέρουμε μέχρι τώρα. Δηλαδή ένα αυτόνομο διαφανές, γυάλινο ή πλαστικό σώμα που έχει μέσα λάμπες ή LED και φέγγει.

Της Hyundai φέγγει, και έχει μέσα λάμπες (LED) όμως δεν είναι γυάλινο, δεν είναι διαφανές και δεν είναι αυτόνομο. Για να το πούμε απλά, δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να συμβεί και να πες «μου έσπασε το εμπρός φανάρι». Δεν υπάρχει.

Το φως βγαίνει από την μάσκα. Άλλος θα πει το φανάρι είναι πίσω από τη μάσκα. Όμως η ουσία είναι πως το Tucson δεν έχει την γνώριμη φάτσα αυτοκινήτου, μάσκα στη μέση, από ένα φανάρι σε κάθε πλευρά. Από ένα φως, ναι, έχει στην κάθε πλευρά, αλλά δεν έχει φανάρι.

Η φάτσα χωρίς φανάρι δεν είναι φυσικά νέα εικόνα. Τόσα χρόνια πριν είχαμε αυτοκίνητα με φανάρια που κρύβονταν, και αναδιπλώνονταν το βράδυ. Όπως το πρώτο MX-5 και τόσα άλλα. Όμως τώρα η φάτσα του αυτοκινήτου αλλάζει αφού το φανάρι δεν αποτελεί σχεδιαστικό της στοιχείο. Ή ακόμη και αν αποτελεί, τόσο το σχήμα, όσο και κυρίως το μέγεθος και η τοποθέτηση, το έχουν «αφαιρέσει» ή το έχουν μειώσει από τη «φάτσα» που λέγαμε.

Δες για παράδειγμα τα φανάρια της Citroen. Θα έλεγε κανείς πως όχι μόνο έχουν φανάρια τα Citroen, αλλά έχουν και πολλά. Ναι αλλά δεν έχουν την ίδια σημασία στη φάτσα. Άλλο για την ημέρα, άλλο για τη νύχτα, άλλο για το φλας, άλλο για τους προβολείς. Σκορπισμένα ως διακοσμητικά στοιχεία και λιγότερο ως το βασικό στοιχείο του εμπρός μέρους.

Η τεχνολογία LED φυσικά είναι η αιτία. Ή μήπως η ευκαιρία. Τόσα χρόνια θέλαμε μαζί με τη λάμπα και ένα κάτοπτρο. Παλιότερα θέλαμε και έναν φακό, το κρύσταλλο, και το μέγεθος μεγάλωνε κι άλλο. Σήμερα ένας προβολέας LED χωράει στο μέγεθος ενός κέρματος των 50 λεπτών. Για τα φώτα θέσης, ή ημέρας, ένα LED σε οποιοδήποτε σχήμα αρκεί. Δες ας πούμε τη νέα C-Class. Το φως ημέρας είναι απλά το περίγραμμα του φαναριού.

Δες και το Nissan Juke. Και η λίστα μεγαλώνει. Τα φανάρια μικραίνουν, αλλά κυρίως χάνονται από τη φάτσα του αυτοκινήτου. Τα δύο «μάτια» του αυτοκινήτου δίνουν τη θέση τους σε άλλα σχεδιαστικά στοιχεία, και έτσι η συνολική σχεδίαση αλλάζει.

Αρέσει όμως; Σου αρέσουν τα φώτα του Tucson; Και αυτό που κάνει η Citroen; Αν τα φωτιστικά δεν χρειάζεται να είναι μεγάλα, μήπως να μικρύνουν; Ή πρέπει να μείνουν τα «μάτια» του αυτοκινήτου;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο