18.2 C
Athens
Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2024

Πάρκινγκ: Αλλάζουν οι χρεώσεις στην Αθήνα

Πάρκινγκ στην Αθήνα: Αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στην πρωτεύουσα προωθεί ο Δήμος Αθηναίων. Η σχετική Κανονιστική πράξη έχει ήδη λάβει την έγκριση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του δήμου και οδεύει προς το δημοτικό συμβούλιο Αθηναίων όπου θα προωθηθεί προς τελική έγκριση.

Συνολικά σε όλη την Αθήνα αυτή τη στιγμή υπάρχουν 11.244 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, εκ των οποίων οι 5.177 είναι θέσεις κατοίκων (μπλε διαγράμμιση) και οι 3.463 είναι θέσεις επισκεπτών (λευκή διαγράμμιση) και μπορεί να παρκάρει κάποιος επί πληρωμή (στο συνολικό αριθμό περιλαμβάνονται και άλλες ειδικές θέσεις, δικύκλων κ.ά.). Το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης απλώνεται σήμερα σε 12 ζώνες στην Αθήνα και αναμένεται να προστεθούν άλλες δύο (σε Ιλίσσια και περιοχή Μακρυγιάννη), καθώς η δημοτική αρχή έχει δεσμευθεί ότι δεν θα επεκταθεί το μέτρο στη γειτονιά του Μετς. Με την επέκταση στις δύο νέες ζώνες οι συνολικές θέσεις του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης αναμένεται να προσεγγίσουν τις 13.800.

Οι νέες χρεώσεις

Ο Δήμος Αθηναίων προτίθεται να αλλάξει συνολικά την τιμολογιακή πολιτική στο πάρκινγκ στις επί πληρωμή θέσεις. Ειδικότερα, εισηγείται την κατάργηση της ξυστής κάρτας του 0,5 ευρώ, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι καταργείται η δυνατότητα στάθμευσης για μισή ή μιάμιση ώρα με χρήση ξυστής κάρτας (δυνατότητα που διατηρείται μόνο για όσους πληρώνουν μέσω «MyAthensPass» και POS) και τη μείωση του κόστους 3ωρης στάθμευσης σε 5 (από 6) ευρώ.

Αυτό σημαίνει ότι η νέα τιμολογιακή πολιτική θα διαμορφωθεί ως εξής:

Α. Αγορά χρόνου με ξυστές κάρτες

  • 1 ώρα – 1 ευρώ
  • 2 ώρες – 2 ευρώ
  • 3 ώρες – 5 ευρώ

Β. Αγορά χρόνου με «MyAthensPass» και POS

  • 30 λεπτά – 0,5 ευρώ
  • 1 ώρα – 1 ευρώ
  • 1,5 ώρα – 1,5 ευρώ
  • 2 ώρες – 2 ευρώ
  • 2,5 ώρες – 3,5 ευρώ
  • 3 ώρες – 5 ευρώ

Με τις νέες χρεώσεις φαίνεται να «ανακουφίζονται» ελαφρώς οι οδηγοί που επέλεγαν να παρκάρουν το Ι.Χ τους σε θέσεις εξαντλώντας το 3ωρο, ωστόσο αυτή η αλλαγή επελέγη προκειμένου να εξυπηρέτηση και στόχους του Δήμου για καλύτερη εισπραξιμότητα. Σύμφωνα με τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες, η στρογγυλοποίηση της ξυστής κάρτας τριών ωρών γίνεται λόγω ελάχιστης ζήτησης, αλλά και λανθασμένης ενημέρωσης λιανοπωλητών καρτών ελεγχόμενης στάθμευσης, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να προμηθεύουν οδηγούς με τρεις κάρτες του 1 ευρώ (δηλαδή συνολικής αξίας 3 ευρώ) αντί για 6 ευρώ συνολικά.

Μάλιστα, αρμόδια στελέχη του Δήμου Αθηναίων αναφέρουν ότι η έκδοση ξυστής κάρτας των 5 ευρώ, αποτέλεσε αίτημα των ίδιων των οδηγών – χρηστών του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης προς την δημοτική αστυνομία.

Σύμφωνα με σχετικά στοιχεία των δημοτικών υπηρεσιών ο Δήμος Αθηναίων αναμένει έσοδα 13,748 εκατ. ευρώ κατ’ έτος από την εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένων των δύο νέων ζωνών. Ένα μεγάλο μέρος αυτού του ποσού, υπολογίζεται να εισπραχθεί από κλήσεις για παραβάσεις της ελεγχόμενης στάθμευσης.

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Οι σημερινές 12 ζώνες της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι στις εξής περιοχές:

  1. Ρηγίλλης
  2. Ευαγγελισμός
  3. Κολωνάκι
  4. Εξάρχεια
  5. Εμπορικό Τρίγωνο
  6. Ψυρρή / Γεράνι
  7. Πλάκα
  8. Μέγαρο Μουσικής
  9. Γήπεδο Παναθηναϊκού
  10. Γουδή
  11. Ιλίσια
  12. Θησείο

Οι δύο νέες ζώνες είναι στις περιοχές:

  • Ιλίσια (μεταξύ των οδών Μιχαλακοπούλου, Αλκμάνος, Δημητρέσσα, Ι. Δραγούμη, Διοχάρους, Στενών Πόρτας, Μπιγλίστας, Ευφρονίου και Βασ. Αλεξάνδρου = 135 θέσεις επί πληρωμή, 940 μόνιμων κατοίκων)
  • Μακρυγιάννη (μεταξύ των οδών) Δ. Αρεοπαγίτου, λ. Συγγρού, Μπότσαρη Τούσα, Βεΐκου, Δράκου, Γαριβάλδη και Ροβ. Γκάλι = 434 θέσεις επί πληρωμή, 646 μόνιμων κατοίκων).

Μέχρι σήμερα, το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στην Αθήνα έχει εφαρμοστεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2006 στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας, στο Κολωνάκι, στα Εξάρχεια, στην Πλάκα και στου Ψυρρή και περιλάμβανε αρχικά 2.538 θέσεις για μόνιμους κατοίκους, 1.956 θέσεις για τους επισκέπτες και 1.000 θέσεις για ειδικές και επαγγελματικές χρήσεις.

Η δεύτερη φάση εφαρμόστηκε τον Μάρτιο του 2010 και αφορούσε τις περιοχές Μέγαρο Μουσικής, Γήπεδο Παναθηναϊκού, Γουδή, Ιλίσια και Θησείο, δημιουργώντας 2.931 θέσεις για μόνιμους κατοίκους, 1.864 θέσεις επισκεπτών και 161 θέσεις για ειδικές χρήσεις. Επίσης, το 2013 εγκρίθηκε η ένταξη στο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης του χώρου μπροστά από το Α’ Κοιμητήριο με χωροθέτηση 78 θέσεων επί πληρωμή και 3 θέσεων ΑΜΕΑ.

Η τρίτη φάση είχε προβλεφθεί από την δημοτική αρχή του Γιώργου Καμίνη, «πάγωσε» κατόπιν αντιδράσεων και επανέρχεται επί δημοτικής αρχής Κώστα Μπακογιάννη, με την δέσμευση ότι θα εφαρμοστεί σε δύο (από τις τρεις αρχικά) προβλεπόμενες ζώνες.

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο