Ίσως να μην έχετε ακούσει ξανά για την γερμανική FutureBridge, όπως και για πολλές άλλες εταιρίες που ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια με την δραστηριότητα τους να έχει άμεση ή έμμεση εμπλοκή. Ωστόσο, εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια εταιρία που συμμετέχει με κάποιο τρόπο στην κατασκευών των μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά με μία ομάδα που παρακολουθεί τις ηλεκτρικές εξελίξεις και προχωρά σε σχετικές αναλύσεις.
Και τι μας λέει; Δίχως να μπούμε σε πολλές λεπτομέρειες, η ανάλυση αναφέρει πως οι μπαταρίες solid-state (στερεού τύπου) θα είναι τόσο «φτηνές» όσο οι λιθίου-ιόντων. Κάτι που αν ισχύσει θα σημάνει μία σταδιακή αντικατάσταση των μπαταριών λιθίου με τις νέες SSB (ας τις λέμε έτσι συντομογραφικά από το Solid-State Battery). Προσωπικά, θεωρώ πως κάτι τέτοιο παραείναι πρόωρο αφού ακόμη δεν έχουμε δει καν τέτοιου τύπου σε φορητές συσκευές, όπως είναι τα laptops, τα smartphones κ.α.
Σε τι διαφέρει όμως μια μπαταρία λιθίου από μια SSB; Δίχως να μπούμε σε πολλές λεπτομέρειες και χημικές αναφορές, η βασική διαφορά εντοπίζεται στον ηλεκτρολύτη που βρίσκονται «βουτηγμένα» τόσο το καθόδιο, όσο και το ανόδιο. Στις λιθίου αυτός ο ηλεκτρολύτης είναι υγρός σαν τζελ, ενώ στις SSB είναι στέρεος.
Γιατί οι SSB έχουν αργήσει να μπουν στην αγορά; Επειδή υπάρχουν διάφορα θεματάκια σχετικά με την αξιοπιστία και την σταθερότητα γύρω από την λειτουργία τους ώστε αυτή να είναι ικανοποιητική για χιλιάδες κύκλους φόρτισης. Επιπλέον, πολύ απλά είναι ακριβές.
Γιατί οι SSB θεωρούνται το επόμενο next big thing της ηλεκτροκίνησης; Πρώτον, θα είναι απόλυτα ασφαλείς αφού ακόμη και σε περίπτωση βίαιης σύγκρουσης ο στέρεος καταλύτης αποκλείει κάθε ενδεχόμενο εκδήλωσης φωτιάς. Δεύτερον, οι SSB έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, δηλ. στον ίδιο όγκο χωρούν περισσότερη ενέργεια. Κάτι που σημαίνει σε περισσότερες διαθέσιμες kWh και κατ’ επέκταση χιλιόμετρα αυτονομίας.
Κάπως έτσι, πολλά είναι αυτά που ακούμε και που γράφονται/ γράφουμε για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για την εξέλιξη τους, για την πρόοδο στην ενεργειακή της χωρητικότητα… Ακόμη και για το πότε θα δούμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που να έχουν αυτονομία 1.000 χιλιόμετρα. Ωστόσο, μία πρώτη εκτίμηση είναι πως οι μπαταρίες SSB δεν θα προσφέρονται σε ευρείας παραγωγής μοντέλα πριν από το 2030.
Αλλά όταν αυτό γίνει θα είναι ένα σημαντικό ορόσημο για την ηλεκτροκίνηση. Και προφανώς μια μεγάλη απογοήτευση για τα EV με μπαταρία λιθίου που λογικά θα απωλέσουν μεγάλο μέρος της μεταπωλητικής τους αξίας.
[signoff]
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας και ακόμη περισσότερες στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.
Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.
Unpackman