Είναι αργά το απόγευμα, βρίσκεστε σε ερημικό σημείο, ανάβει το λαμπάκι χαμηλής πίεσης των ελαστικών και εσείς δεν έχετε ρεζέρβα αλλά κιτ επισκευής. Εκεί αρχίζουν τα προβλήματα.
Τον τελευταίο καιρό γινόμαστε μάρτυρες μιας σιωπηλής αλλαγής που οι περισσότεροι καταναλωτές δεν δίνουν και μεγάλη σημασία, μπροστά στην χαρά της αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου.
Τα περισσότερα νέα μοντέλα έχουν καταργήσει την κανονική (έστω και ανάγκης) ρεζέρβα και έχουν υιοθετήσει τα κιτ επισκευής ελαστικών. Μία λύση που έχει κάποια πλεονεκτήματα αλλά και σημαντικά μειονεκτήματα, τα οποία όταν θα τα ανακαλύψεις, θα είναι μάλλον πολύ αργά.
[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]
Η επιλογή του κιτ κατασκευής είναι πλέον μία εύκολη λύση για να εξασφαλιστεί χώρος για το πορτμπαγκάζ. Ιδίως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία και λόγω μπαταριών χρειάζονται το παραμικρό κυβικό εκατοστό που θα είναι διαθέσιμο.
Οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι με το κιτ δεν χρειάζεται να μπει κάποιος στον κόπο να αλλάξει ελαστικό, ενώ αποκρύπτουν το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να εφοδιάσουν το αυτοκίνητο με 5 τροχούς, κάτι που έχει μεγάλο κόστος, ιδίως όταν μιλάμε για μεγάλα και ακριβά ελαστικά και ζάντες.
Υπάρχει επίσης η ανάγκη για προσθήκη στο αυτοκίνητο όλων των εργαλείων για την αλλαγή του ελαστικού. Ενώ ήταν απαραίτητο για τους σχεδιαστές να ξεκινούν την σχεδίαση ενός αυτοκινήτου με ένα επιπλέον πρόβλημα, για το που θα βολέψουν την ρεζέρβα.
Οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι η απουσία όλων αυτών των πραγμάτων αποφέρει και μία σημαντική εξοικονόμηση βάρους, άρα και χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερους ρύπους. Όλα αυτά βέβαια μοιάζουν προφάσεις, όταν τα αυτοκίνητα -και δη τα ηλεκτρικά- έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τους 2 τόνους.
Η αλήθεια είναι ότι οι εταιρίες έχουν προφανώς μόνο οικονομικά οφέλη από αυτή την ιστορία. Αυτό, όμως, δεν ισχύει και για τους καταναλωτές, οι οποίοι βρίσκονται εμπρός σε μία νέα, δύσκολη και καμιά φορά δυσάρεστη πραγματικότητα.
Το κιτ επισκευής ελαστικών μοιάζει μία εύκολη διαδικασία, αλλά για όσους την έχουν δοκιμάσει, ιδίως για πρώτη φορά, τα πράγματα δεν πήγαν καλά. Το συνηθέστερο είναι να μην γίνεται σωστή αξιοποίηση του συμπιεσμένου υγρού με αποτέλεσμα είτε να χύνεται έξω από το λάστιχο είτε να μην φθάνει για να γεμίσει κανονικά το λάστιχο.
Κανείς δεν έδειξε σε κάποιον πως λειτουργεί ένα τέτοιο σύστημα και όπως πάντα την πρώτη φορά όποιος προσπαθήσει να το χρησιμοποιήσει τα έκανε μούσκεμα.
Αυτό που επίσης δεν είναι ξεκάθαρο σε όλους είναι ότι το κιτ επισκευής είναι μία εντελώς προσωρινή λύση. Το αυτοκίνητο θα πρέπει να οδηγηθεί άμεσα στο κοντινότερο βουλκανιζατέρ ώστε να προχωρήσει στην επισκευή του. Το θέμα εδώ είναι αν βρίσκεται κάπου κοντά κάποιο βουλκανιζατέρ ή αν η ώρα είναι τέτοια που δεν πρόκειται να βρεθεί κάποιο σε λογική απόσταση.
Ένα ακόμα θέμα είναι ότι το συγκεκριμένο κιτ λειτουργεί σε απλές καταστάσεις, μια πρόκα και τα σχετικά. Αν η τρύπα είναι μεγαλύτερη, το υγρό δεν μπορεί να καλύψει το άνοιγμα, με αποτέλεσμα, η μοναδική λύση να είναι η οδική βοήθεια.
Ακόμα πιο ακραία είναι η κατάσταση στα σύγχρονα SUV, τα οποία αντιμετωπίζουν έναν επιπλέον κίνδυνο, το μεγάλο “σχίσιμο” ενός ελαστικού από την επαφή με μία μυτερή πέτρα.
Σε αυτή την περίπτωση, το κιτ επισκευής είναι παντελώς άχρηστο και ο οδηγός που θα βρεθεί σε αυτή την δύσκολη κατάσταση συνήθως θα είναι ιδιαίτερα τυχερός αν έχει σήμα στο κινητό του, ώστε να μπορέσει να έρθει να τον βοηθήσει κάποιος ή θα ξενυχτήσει στη μέση του πουθενά.
Μία ακόμα δυσάρεστη κατάσταση που αντιμετωπίζουν όσοι έχουν κιτ επισκευής -και αποκρύπτουν έντεχνα οι αυτοκινητοβιομηχανίες- είναι ότι μετά την χρήση του υγρού επισκευής θα πρέπει να αλλαχθεί το ελαστικό. Το ερώτημα είναι αν μπορείς να βρεις ένα ελαστικό διαστάσεων 245/35-19 στην ελληνική επαρχία (και μάλιστα του ίδιου τύπου με τα άλλα τρία) ή αν θα πρέπει να μπείτε στον κόπο να αλλάξετε και τα τέσσερα ελαστικά.
Όλα αυτά και πολλά ακόμα οδηγούν στην διαπίστωση ότι το κιτ επισκευής ελαστικών δείχνει ως μία ευκολία, δημιουργεί όμως περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει.
Για αυτό το λόγο δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που όταν αγοράζουν ένα αυτοκίνητο αντικαθιστούν το κιτ επισκευής με μια ρεζέρβα ή τροχό ασφαλείας. Ενόψει καλοκαιρινών διακοπών καλό θα ήταν να έχετε το νου σας και να λάβετε τα μέτρα σας, ιδίως αν το ταξίδι σας είναι σε απομακρυσμένα μέρη και οι δυνατότητες επισκευής ενός ελαστικού είναι μειωμένες.
Η αντίληψη “δεν θα συμβεί σε εμένα” δεν είναι η πιο ασφαλής και μόνο όσοι προβλέπουν έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Εκτός αν αισθάνεστε άνετα με το να παρκάρετε το αυτοκίνητό σας κάπου σε ένα επαρχιακό βουλκανιζατέρ εν αναμονή του ελαστικού αντικατάστασης και να επιστρέψετε με το… ΚΤΕΛ εσπευσμένα από τις διακοπές σας.
[signoff]
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας και ακόμη περισσότερες στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.
Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.
Unpackman