Νέο δημοσίευμα έρχεται να επιβεβαιώσει αναφορά από τον περασμένο μήνα που ήθελε να έρχεται στην αγορά ένα PlayStation 5 Pro. Τώρα, μάλιστα, προστίθενται και περισσότερες λεπτομέρειες για την κονσόλα.
Η Sony προφανώς ήδη ζητά από τους προγραμματιστές να διασφαλίσουν ότι τα παιχνίδια τους είναι συμβατά με το επερχόμενο PS5 Pro, δίνοντας έμφαση στη βελτίωση του ray tracing.
Το PS5 Pro φέρεται να έχει την κωδική ονομασία Trinity και λέγεται ότι έχει πιο ισχυρή GPU και ελαφρώς ταχύτερη λειτουργία CPU. Οι αλλαγές στο μοντέλο Pro υποτίθεται ότι θα κάνουν την κονσόλα πιο ικανή να αποδίδει παιχνίδια με ενεργοποιημένo το ray tracing ή να επιτυγχάνει υψηλότερες αναλύσεις και ρυθμούς καρέ σε ορισμένους τίτλους.
Η απόδοση της GPU θα πρέπει να είναι περίπου 45% ταχύτερη από ό,τι στο απλό PS5, σύμφωνα με υποτιθέμενα έγγραφα που περιγράφουν τα χαρακτηριστικά της νέας κονσόλας. Η GPU θα είναι μεγαλύτερη και θα χρησιμοποιεί επίσης ταχύτερη μνήμη για τη βελτίωση του ray tracing. Η Sony βασικά δηλώνει περήφανη για τη χρήση μιας “πιο ισχυρής αρχιτεκτονικής ray tracing” στα προαναφερθέντα έγγραφα.
Όπως φαίνεται και από το όνομα, το Pro θα πρέπει να θεωρείται ως μια έκδοση high-end του PS5, κάτι που υποδηλώνει έντονα το γεγονός ότι η απλή έκδοση θα παραμείνει στην πώληση μετά την κυκλοφορία του εμφανώς πιο ακριβού Pro. Η Sony θέλει οι προγραμματιστές να έχουν ένα ενιαίο πακέτο που θα υποστηρίζει και τα δύο.
Μιλώντας για αυτό, οι προγραμματιστές φέρεται να μπορούν ήδη να παραγγείλουν κιτ δοκιμών και η Sony θέλει κάθε παιχνίδι που υποβάλλεται για πιστοποίηση από τον Αύγουστο και μετά να είναι συμβατό με το PS5 Pro. Η προηγούμενη φήμη για το θέμα έκανε λόγο για κυκλοφορία πριν από το τέλος της εορταστικής περιόδου αγορών του έτους και αυτό το χρονοδιάγραμμα για τους προγραμματιστές ευθυγραμμίζεται με αυτό.
Η CPU θα είναι η ίδια όπως στο non-Pro PS5, αλλά θα έχει μια νέα λειτουργία που θα της επιτρέπει να χρονίζει υψηλότερα – 3,85 GHz. Αυτό είναι περίπου 10% περισσότερο από την κανονική κονσόλα που χρονίζει στα 3,5 GHz. Είναι ενδιαφέρον ότι η λειτουργία υψηλότερης ταχύτητας ρολογιού θα απαιτεί επίσης περισσότερη ισχύ για να εκχωρηθεί στην CPU, που σημαίνει ότι η GPU θα λιγότερη.
Το εύρος ζώνης μνήμης θα είναι 576 GB/s στο Pro, από 448 GB/s στο PS5, και το σύστημα μνήμης θα πρέπει επίσης να είναι οριακά πιο αποδοτικό. Τα παιχνίδια θα μπορούν να χρησιμοποιούν επιπλέον 1,2 GB μνήμης συστήματος στο PS5 Pro, έως και 13,7 GB συνολικά. Στην υπάρχουσα έκδοση φτάνει μέχρι τα 12,5 GΒ.
Το PS5 Pro έρχεται επίσης με “προσαρμοσμένη αρχιτεκτονική για machine learning” και υποστηρίζει 300 TOPS υπολογισμού 8 bit. Η λύση αναβάθμισης PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) της Sony θα χρησιμοποιεί περίπου 250 MB μνήμης και θα εισάγει περίπου 2 ms καθυστέρηση κατά την αναβάθμιση 1080p σε 4K και η εταιρεία εργάζεται για την υποστήριξη αναλύσεων έως και 8K.