Μετάβαση στο περιεχόμενο
32 C
Athens
Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2025

Σούπερ μάρκετ: Φρένο και στις online αγορές από τους καταναλωτές

Πώς το κύμα των ανατιμήσεων και του υψηλού ενεργειακού κόστους επηρέασε και το πλέον αναπτυσσόμενο κομμάτι του οργανωμένου λιανεμπορίου – Τι μαρτυρούν τα στοιχεία της Convert Group

Το «φρένο» που πάτησαν οι καταναλωτές στις αγορές τους από το κύμα των ανατιμήσεων και του υψηλού ενεργειακού κόστους δεν αφήνει ανεπηρέαστο και το πλέον αναπτυσσόμενο κομμάτι κανάλι πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, το ηλεκτρονικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Convert Group, η ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα των data & analytics για το Ηλ. Εμπόριο Καταναλωτικών Αγαθών και Φαρμάκων, οι πωλήσεις μειώθηκαν στο α’ τρίμηνο κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, αγγίζοντας τα 61 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι στο δείγμα της πλατφόρμας eRetail Audit της εταιρείας περιλαμβάνονται συνολικά 7 από τους εννέα βασικούς παίκτες και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online super market αντιπροσωπεύοντας το 88% της αγοράς.

Η μείωση αυτή αν και είναι μικρή αποτελεί και μία ένδειξη της ευρύτερης τάσης με δεδομένο πως οι online πωλήσεις έχουν ακολουθήσει τα τελευταία χρόνια μία «εκρηκτική» πορεία, ιδίως μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Γεγονός, εξάλλου, που οδήγησε και τις μεγάλες αλυσίδες να ξεκινήσουν ένα μπαράζ επενδύσεων στον συγκεκριμένο τομέα.

Αυτή η «εκρηκτική» πορεία εξάλλου δίνει θετικό πρόσημο εάν κάποιος υπολογίσει την ετήσια μεταβολή στην online αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, το 12μηνο Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022 καταγράφηκε αύξηση τζίρου 23% των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε αξία συγκριτικά με το αντίστοιχο 12μηνο Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021, φθάνοντας στο ποσό των 221 εκατ. ευρώ

Σε ό,τι αφορά το α’ τρίμηνο του 2022 παρατηρείται μία σταθεροποίηση της μέσης αξίας του αγοραστικού καλαθιού στα 78 ευρώ με το ΦΠΑ, η οποία κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Αντιθέτως, παρατηρείται 4% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια. Κάτι που συνδέεται αφενός με τον περιορισμό των προσφορών κατά 16% σε σχέση με πέρυσι, αφετέρου με την επιλογή των καταναλωτών να διατηρήσουν σταθερό το μπάτζετ τους επιλέγοντας να αφήσουν προϊόντα απ’ τη λίστα. Σύμφωνα με την έρευνα το μέσο καλάθι είχε 36 τεμάχια, από 37,5 ένα χρόνο πριν.

Αν και στα στοιχεία που κοινοποίησε η Convert Group απουσιάζει η εξειδίκευση των κατηγοριών όπου κατεγράφη πτώση πωλήσεων, εν τούτοις προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα απ’ τις κατηγορίες που επέδειξαν ανθεκτικότητα, ενισχυόμενες σε κάποιο βαθμό μάλιστα λόγω των ανατιμήσεων. Αυτές είναι τα προϊόντα για κατοικίδια, που είχαν μία αύξηση 11%, τα προϊόντα περιποίησης και τα τρόφιμα για βρέφη – παιδιά με αύξηση 3% και τέλος τα χαρτικά και τα είδη καθαρισμού που είχαν αύξηση 2%.

Συνολικά η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων πάντως εξακολουθεί να αποτελεί τη μεγαλύτερη σε πωλήσεις, φθάνοντας το 34% επί του συνόλου σε ετήσια βάση.

Από τα επιμέρους στοιχεία επίσης ξεχωρίζει το νέο ρεκόρ στα marketing κανάλια, με το 41% των παραγγελιών να προέρχονται από direct επισκέψεις στα online super market (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), οι οποίες γνωρίζουν μια άνευ προηγούμενου ανάπτυξη, με χαρακτηριστική αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021. Από την άλλη πλευρά, σημειώθηκε μια πτώση 2 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021 στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google (23%) και από οργανικά αποτελέσματα (19%).

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Στα ευρήματα της έρευνας είναι και η σταδιακή υποχώρηση της τάσης «work-from-home», καθώς οι εργαζόμενοι επιστρέφουν στη βάση εργασίας τους, με το 55% του συνόλου των online παραγγελιών να προέρχονται από laptops και desktops, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 40% και 60% από κινητές συσκευές.

Τέλος, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τη διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 9:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Με 12W Laser… Το ΜΙΚΡΟ “Κτήνος” Χαράζει, Πέτρα, Γυαλί, Ατσάλι σκληρότητας HRC 60 και Κόβει μέχρι και τον “Βήχα” Στα 503€ ΚΟΜΠΛΕ!!! Longer Nano...

Τι να πρωτοπώ για αυτό το μικρό κτήνος, για τις δυνατότητες, την δύναμη, την ποιότητα, την παραμετροποίηση, το ότι μπορείς να κάνεις τα πάντα...

HUAWEI WATCH 5: Ένα βήμα πιο κοντά στο μέλλον

Η Huawei παρουσιάζει το HUAWEI WATCH 5, το νέο της smartwatch που συνδυάζει πρωτοποριακή τεχνολογία, φουτουριστικό σχεδιασμό και έξυπνες λειτουργίες για να καλύψει τις ανάγκες...

Vivo X200 FE: Το νέο εξαιρετικό compact κινητό της Vivo που κοντράρει τα κινητά Samsung FE

Η Vivo φαίνεται να έχει βάλει στο στόχαστρο τη Samsung με την κυκλοφορία του Vivo X200 FE, το οποίο αποτελεί μια συσκευή με χαρακτηριστικά...

Όλοι θα πρέπει να απενεργοποιήσουν στο κινητό τους το 2G άμεσα λέει η Google

Μπορεί συχνά να επικρίνουμε τους παρόχους για την αδυναμία που παρουσιάζουν πολλές φορές να μπλοκάρουν απάτες με τα SMS, η Google ωστόσο υπογραμμίζει σε...

To headset της Samsung θα έχει καλύτερη οθόνη από το Αpple Vision Pro

Τo επερχόμενο AR/VR headset της Samsung θα διαθέτουν πιο προηγμένες οθόνες από το Vision Pro της Apple, σύμφωνα με μια νέα έκθεση για την...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Με 12W Laser… Το ΜΙΚΡΟ “Κτήνος” Χαράζει, Πέτρα, Γυαλί, Ατσάλι σκληρότητας HRC 60 και Κόβει μέχρι και τον “Βήχα” Στα 503€ ΚΟΜΠΛΕ!!! Longer Nano...

Τι να πρωτοπώ για αυτό το μικρό κτήνος, για τις δυνατότητες, την δύναμη, την ποιότητα, την παραμετροποίηση, το ότι μπορείς να κάνεις τα πάντα...

Καταγράφει και Δείχνει 24/7 με Ai “ΟΤΙ ΤΗΣ ΠΕΙΣ”… Εσύ!!! Στα 209 Κομπλέ Reolink TrackMix WiFi Camera

Με 24/7 Εγγραφή ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΙΚΟ με Ai Παρακολούθησης με παρακολούθιση κατ επιλογήν Με Δυο Φακούς και Μακρινό και κοντινό παράλληλα... και... Ίσως είναι ότι καλύτερο...

“Συλλεκτικά”… PubG Helmet… Ακουστικά! Σε τιμή και Ποιότητα που δεν Πονάει… Τσέπη & Αφτιά? Στα 23,9€ από Ελλάδα & Giveaway

Νομίζω πως ο τίτλος περιγράφει τα μισά από όσα θέλω να πω... Πάντως είτε είσαι Gamer είτε όχι νομίζω ότι κι εσύ είχες καιρό να...

Κάνε Γυαλί, το Αυτοκίνητο σου ΧΩΡΙΣ σπατάλη ΝΕΡΟΥ… Η λύσεις είναι εδώ και είναι “SUPER”

Καλοκαιράκι και η χαρά του "παιδιού" να πλένει, να περιποιείται και να καθαρίζει το αυτοκίνητο του μιας και οι βροχές και οι λάσπες του...

Ο Νέος μου Τυφώνας… “ΤΣΕΠΗΣ”… Σκάβει… με τη ΔΥΝΑΜΗ του ΑΕΡΑ!? Στα 19€ ΚΟΜΠΛΕ!!! Fiizreal Χ5

Είναι μικρά είναι πολύ δυνατά... είναι τα πλέον πολύ γνωστά σε όλους μας Turbo ή Jet Fan's και πλέον μπορείς να τα αποκτήσεις πάρα...