Μετάβαση στο περιεχόμενο
27.4 C
Athens
Πέμπτη, 17 Ιουλίου 2025

Σούπερ μάρκετ: Φρένο και στις online αγορές από τους καταναλωτές

Πώς το κύμα των ανατιμήσεων και του υψηλού ενεργειακού κόστους επηρέασε και το πλέον αναπτυσσόμενο κομμάτι του οργανωμένου λιανεμπορίου – Τι μαρτυρούν τα στοιχεία της Convert Group

Το «φρένο» που πάτησαν οι καταναλωτές στις αγορές τους από το κύμα των ανατιμήσεων και του υψηλού ενεργειακού κόστους δεν αφήνει ανεπηρέαστο και το πλέον αναπτυσσόμενο κομμάτι κανάλι πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, το ηλεκτρονικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Convert Group, η ηγέτιδα εταιρεία στον τομέα των data & analytics για το Ηλ. Εμπόριο Καταναλωτικών Αγαθών και Φαρμάκων, οι πωλήσεις μειώθηκαν στο α’ τρίμηνο κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, αγγίζοντας τα 61 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι στο δείγμα της πλατφόρμας eRetail Audit της εταιρείας περιλαμβάνονται συνολικά 7 από τους εννέα βασικούς παίκτες και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online super market αντιπροσωπεύοντας το 88% της αγοράς.

Η μείωση αυτή αν και είναι μικρή αποτελεί και μία ένδειξη της ευρύτερης τάσης με δεδομένο πως οι online πωλήσεις έχουν ακολουθήσει τα τελευταία χρόνια μία «εκρηκτική» πορεία, ιδίως μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Γεγονός, εξάλλου, που οδήγησε και τις μεγάλες αλυσίδες να ξεκινήσουν ένα μπαράζ επενδύσεων στον συγκεκριμένο τομέα.

Αυτή η «εκρηκτική» πορεία εξάλλου δίνει θετικό πρόσημο εάν κάποιος υπολογίσει την ετήσια μεταβολή στην online αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα, το 12μηνο Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022 καταγράφηκε αύξηση τζίρου 23% των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε αξία συγκριτικά με το αντίστοιχο 12μηνο Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021, φθάνοντας στο ποσό των 221 εκατ. ευρώ

Σε ό,τι αφορά το α’ τρίμηνο του 2022 παρατηρείται μία σταθεροποίηση της μέσης αξίας του αγοραστικού καλαθιού στα 78 ευρώ με το ΦΠΑ, η οποία κυμαίνεται στα ίδια περίπου επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021. Αντιθέτως, παρατηρείται 4% μείωση στον αριθμό των προϊόντων που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά καλάθια. Κάτι που συνδέεται αφενός με τον περιορισμό των προσφορών κατά 16% σε σχέση με πέρυσι, αφετέρου με την επιλογή των καταναλωτών να διατηρήσουν σταθερό το μπάτζετ τους επιλέγοντας να αφήσουν προϊόντα απ’ τη λίστα. Σύμφωνα με την έρευνα το μέσο καλάθι είχε 36 τεμάχια, από 37,5 ένα χρόνο πριν.

Αν και στα στοιχεία που κοινοποίησε η Convert Group απουσιάζει η εξειδίκευση των κατηγοριών όπου κατεγράφη πτώση πωλήσεων, εν τούτοις προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα απ’ τις κατηγορίες που επέδειξαν ανθεκτικότητα, ενισχυόμενες σε κάποιο βαθμό μάλιστα λόγω των ανατιμήσεων. Αυτές είναι τα προϊόντα για κατοικίδια, που είχαν μία αύξηση 11%, τα προϊόντα περιποίησης και τα τρόφιμα για βρέφη – παιδιά με αύξηση 3% και τέλος τα χαρτικά και τα είδη καθαρισμού που είχαν αύξηση 2%.

Συνολικά η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων πάντως εξακολουθεί να αποτελεί τη μεγαλύτερη σε πωλήσεις, φθάνοντας το 34% επί του συνόλου σε ετήσια βάση.

Από τα επιμέρους στοιχεία επίσης ξεχωρίζει το νέο ρεκόρ στα marketing κανάλια, με το 41% των παραγγελιών να προέρχονται από direct επισκέψεις στα online super market (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), οι οποίες γνωρίζουν μια άνευ προηγούμενου ανάπτυξη, με χαρακτηριστική αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021. Από την άλλη πλευρά, σημειώθηκε μια πτώση 2 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021 στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google (23%) και από οργανικά αποτελέσματα (19%).

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Στα ευρήματα της έρευνας είναι και η σταδιακή υποχώρηση της τάσης «work-from-home», καθώς οι εργαζόμενοι επιστρέφουν στη βάση εργασίας τους, με το 55% του συνόλου των online παραγγελιών να προέρχονται από laptops και desktops, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 40% και 60% από κινητές συσκευές.

Τέλος, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για τη διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 9:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Επιστρέφουν τα συλλεκτικά προϊόντα του PlayStation για τα 30 χρόνια! (ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ)

(ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ) Τελικά, τα συλλεκτικά προιόντα θα γίνουν διαθέσιμα και στην Ελλάδα, καθώς μόλις είδαμε την επίσημη ανακοίνωση από το PlayStationgr στο Instagram. Η Sony αναφέρει...

Xiaomi 15T Pro: Επιβεβαιώθηκε το όνομα και νέες πληροφορίες μέσω του Geekbench

Χάρη σε μια πρόσφατη πιστοποίηση από την NBTC στην Ταϊλάνδη, γνωρίζουμε πλέον ότι το Xiaomi 15T Pro έχει τον αριθμό μοντέλου 2506BPN68G, όπου το...

Επίσημο το Honor X70 στα 167 ευρώ με μία μπαταρία που…δε θα πιστέψετε!

Η Honor ανακοίνωσε πριν από λίγη ώρα ένα ολοκαίνουργιο smartphone με μια μπαταρία που δε θα πιστέψετε! Ο λόγος γίνεται για το Honor X70, το οποίο ξεκινάει...

Η OnePlus κυκλοφόρησε ένα νέο καλώδιο φόρτισης 2 σε 1 για κινητά της και OnePlus Watch!

Η OnePlus έκανε διαθέσιμο από την ιστοσελίδα της ένα νέο καλώδιο SuperVOOC 2 σε 1, που υποστηρίζει τη φόρτιση τόσο του smartphone OnePlus όσο...

“ΞΥΠΝΑ” σου έφερα “εργαλείο” Στα 23,9€ ΚΟΜΠΛΕ από Ελλάδα… και Giveaway

Το "Ξύπνα" μπορώ να το πω πραγματικά μιας και μια από τις ιδιότητες του σημερινού προιόντος που θα δούμε μαζί είναι και Ξυπνητήρι... εκτός...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

“ΞΥΠΝΑ” σου έφερα “εργαλείο” Στα 23,9€ ΚΟΜΠΛΕ από Ελλάδα… και Giveaway

Το "Ξύπνα" μπορώ να το πω πραγματικά μιας και μια από τις ιδιότητες του σημερινού προιόντος που θα δούμε μαζί είναι και Ξυπνητήρι... εκτός...

Κάνε “βιολογικό καθαρισμό” ΜΟΝΟΣ σου… Spot Cleaner Ατμοκαθαριστής Υγρών και Στερεών… Στα 94€ ΚΟΜΠΛΕ!!!

Μετά την "συμβίωση" μαζί του όχι μόνο της δικής μου μου οικογένειας και σπιτιού αλλά και ενός πολύ καλού φίλου που τελικά ολοκλήρωσε "μόνος"...

Ο “Σωτήρας” της Παραλίας… Με 22 PSI, Ηλεκτρική Τρόμπα Sup και άλλων… για Φούσκωμα και ξεφούσκωμα! Στα 63€ από Ευρώπη

Ξέρω πως έχεις βγάλει την "μπέμπελη" και σου έχουν φύγει τα χέρια και τα πνευμόνια κάτω από το λιοπύρι για να φουσκώνεις και να...

Νέο “TREND”!? Open Ear… “Σκουλαρικο-ακουστικά” Recci W66 στα 19€ από Ελλάδα και Giveaway

Trend ξε Trend προσωπικά δεν μου αφήσαν τα καλύτερα συναισθήματα, αλλά ως Open Ear ακουστικά για κάποιες "ειδικές" ομάδες ίσως και να είναι λύση......

Η Πιο Cool, Μικρή, Όμορφη και “ΤΣΑΜΠΑ” Εσπρεσιέρα που έχω φέρει… Στα 57€ ΚΟΜΠΛΕ!!! BLITZHOME® C180

Είναι κάποια προϊόντα που με αφήνουν πραγματικά έκπληκτο από την ποιότητα τους τις καινοτομίες τους, την λειτουργία τους... και κάποια που με αφήνουν "άφωνο"...