Μεγάλη μερίδα των οδηγών δείχνει πως αποφεύγει τα ηλεκτρικά όπως… ο διάβολος το λιβάνι. Η μείωση, ωστόσο, των τιμών τους ίσως είναι αρκετή ώστε να αναθεωρήσουν
Με την ηλεκτροκίνηση να επελαύνει, οι κατασκευαστές να λανσάρουν με αδιάκοπους ρυθμούς σχετικού τύπου μοντέλα, την ίδια ώρα που αναγγέλλουν το οριστικό τέλος των θερμικών μοτέρ.
Οι ραγδαίες εξελίξεις στον κόσμο της αυτοκίνησης φυσικά επηρεάζει άμεσα τους οδηγούς, οι οποίοι είτε τάσσονται υπέρ των ηλεκτρικών είτε τα… δαιμονοποιούν.
Ένας από τους λόγους που τα μηδενικών ρύπων μοντέλα έχουν αποκτήσει ορκισμένους εχθρούς είναι η τιμή τους που στις περισσότερες περιπτώσεις υπερβαίνει κατά πολύ αυτές των συμβατικών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, βέβαια, δεν μένουν με… σταυρωμένα τα χέρια και καλούν να γεφυρώσουν το χάσμα με ποικίλους τρόπους, όπως είναι η μείωση του κόστους εξέλιξης των μπαταριών.
Σύμμαχός τους και οι κυβερνήσεις οι οποίες παρέχουν χείρα βοηθείας στους καταναλωτές μέσω επιδοτήσεων και φοροελαφρύνσεων.
Από την άλλη, υπάρχουν και αυτές οι εταιρείες οι οποίες μόλις από το… ντεμπούτο τους στο νέο καθεστώς της αυτοκίνησης, έχουν επιχειρήσει να εκδημοκρατίσουν πλήρως την ηλεκτρική κινητικότητα. Και τα έχουν καταφέρει πολύ καλά.
Το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα ίσως είναι η Dacia, με το πρώτο της ηλεκτρικό, Spring. Το mini crossover βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-A και ενσωματώνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 45 PS.
Αυτό παίρνει ζωή από μια μπαταρία ιόντων λιθίου που προσφέρει έως και 305 χλμ. αυτονομίας.
Η ενεργειακή χωρητικότητα των συσσωρευτών και τα χιλιόμετρα που μπορούν να διανυθούν με μια φόρτιση, σίγουρα δεν εντυπωσιάζουν. Και αναμφίβολα υπάρχουν μοντέλα που είναι ικανότερα στους συγκεκριμένους τομείς.
Τα «μειονεκτήματα» ωστόσο του Spring λησμονούνται γρήγορα όταν αναλογιστεί κανείς την τιμή του.
[signoff]