20.8 C
Athens
Πέμπτη, 11 Απριλίου 2024

Τέλος το τζάμπα Google Search, όπως το ξέραμε, θα πρέπει να πληρώνεις για αποτελέσματα

Η Google, ο τεχνολογικός γίγαντας που είναι συνώνυμο της διαδικτυακής αναζήτησης, θα μπορούσε να εξετάσει μια ριζική αλλαγή στο επιχειρηματικό της μοντέλο. Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η εταιρεία διερευνά τρόπους για να προσφέρει επί πληρωμή premium AI-powered χαρακτηριστικά μέσα στο βασικό προϊόν αναζήτησης, αλλά θα διατηρήσει τις διαφημίσεις.

Πηγές που γνωρίζουν τα σχέδια της Google υποδεικνύουν ότι αυτές οι προηγμένες λειτουργίες αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσαν να αποτελέσουν μέρος των υφιστάμενων συνδρομητικών υπηρεσιών της εταιρείας, όπως το Gemini Advanced ή το Google One. Ειδικότερα, η έκθεση αναφέρει ότι ακόμη και η premium βαθμίδα του Google Search θα συνεχίσει να περιλαμβάνει διαφημίσεις, ενώ η παραδοσιακή έκδοση θα παραμείνει δωρεάν στη χρήση.

Αυτός ο πιθανός ανασχηματισμός φαίνεται να πηγάζει από την ανάγκη της Google να εξισορροπήσει δύο προτεραιότητες: την ενσωμάτωση της πρωτοποριακής AI στην εμπειρία αναζήτησης και ταυτόχρονα τη διαφύλαξη της προσοδοφόρας διαφήμισης στην αναζήτηση που αποτελεί την οικονομική της ραχοκοκαλιά. Το εντυπωσιακό ποσό των 175 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε διαφημιστικά έσοδα της εταιρείας που σχετίζονται με την αναζήτηση πέρυσι υπογραμμίζει τα σχετικά διακυβεύματα. Εντωμεταξύ, η αλματώδης άνοδος του ChatGPT της OpenAI έχει ωθήσει τη Google σε έναν αγώνα για την κυριαρχία στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.

Η Google άρχισε να δοκιμάζει την υπηρεσία αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη, γνωστή ως Search Generative Experience (SGE), τον Μάιο του περασμένου έτους. Η SGE προσφέρει περιλήψεις και απαντήσεις σε ερωτήματα που τροφοδοτούνται με τεχνητή νοημοσύνη, μαζί με την παραδοσιακή παρουσίαση συνδέσμων και διαφημίσεων. Μέχρι πρόσφατα, η εμπειρία SGE ήταν καθαρά opt-in, ωστόσο, η Google άρχισε να τη δοκιμάζει ως προεπιλεγμένη εμπειρία για ένα περιορισμένο σύνολο χρηστών. Όμως, η εταιρεία άργησε να ενσωματώσει αυτά τα χαρακτηριστικά SGE στην κύρια μηχανή αναζήτησης, πιθανότατα λόγω του υψηλού υπολογιστικού κόστους που σχετίζεται με τα παραγωγικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης.

Αν και η SGE προσφέρει πιθανά οφέλη για τους χρήστες, ταυτόχρονα αμφισβητεί τα θεμέλια του σημερινού επιχειρηματικού μοντέλου της Google. Η ικανότητα της AI να παρέχει ολοκληρωμένες απαντήσεις θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των κλικ των χρηστών στους συνδέσμους του Google Search, με αποτέλεσμα λιγότερες εμφανίσεις διαφημίσεων και ενδεχομένως να θέσει σε κίνδυνο την κύρια ροή εσόδων της Google. Η έκθεση ισχυρίζεται περαιτέρω ότι οι μηχανικοί της Google αναπτύσσουν ήδη αυτή την τεχνολογία, αλλά παραμένουν αβέβαια η οριστική απόφαση για τη χρήση της και το χρονοδιάγραμμα κυκλοφορίας.

ΠΗΓΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο