Αιτήσεις αποζημιώσεων δεκάδων εκατομμυρίων από εταιρία που άλλα υποσχέθηκε και άλλα τελικά δίνει στους αγοραστές των αυτοκινήτων της.
Η κυριαρχία των ηλεκτρονικών συστημάτων κάθε είδους στα σύγχρονα αυτοκίνητα έχει προκαλέσει σημαντικά προβλήματα και δυσκολίες στην καθημερινότητα των οδηγών. Ιδίως στις περιπτώσεις που οι εταιρίες δεν έχουν εξελίξει πλήρως τα συστήματά τους και τα δίνουν στην αγορά χωρίς να έχουν λύσει τα προβλήματά τους και με παραπλανητικές διαφημίσεις για τις ικανότητές τους.
Η Tesla συνεχίζει να είναι στο επίκεντρο της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα. Και μάλιστα για λόγους διαμετρικά αντίθετους. Από τη μια η δυναμική των πωλήσεων των αυτοκινήτων της που πάνε για ρεκόρ στα τέλη της χρονιάς. Και από την άλλη τα παράπονα των ίδιων των πελατών της για δεκάδες προβλήματα που αντιμετωπίζουν με όλα τα μοντέλα της.
Σταθερός παράγοντας “γκρίνιας” είναι το σύστημα “αυτόνομης” οδήγησης, με την ονομασία Autopilot. Ένα σύστημα που έχει κατηγορηθεί για πολλά προβλήματα και δυσλειτουργίες και έχουν ασχοληθεί μαζί του ακόμα και οι αρμόδιες αρχές σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Γερμανία.
Μία νέα υπόθεση ενός παραπλανημένου πελάτη έρχεται στην δημοσιότητα και αφορά και πάλι την λειτουργία του Autopilot. Αυτή τη φορά αφορά έναν οδηγό ενός Tesla Model X, ο οποίος έκανε μήνυση στην εταιρία για λανθασμένη προώθηση και διαφήμιση του Autopilot σχετικά με τις ικανότητές του, ιδίως στην κορυφαία του έκδοση με το FSD όπου υπόσχεται πλήρως αυτόνομη οδήγηση.
O οδηγός αυτός ονομάζεται Briggs Matsko και υποστηρίζει ότι η Tesla προωθεί το Autopilot ως αυτόνομο σύστημα οδήγησης, παρόλο που ξέρει ότι αυτό δεν είναι αλήθεια. Ο συγκεκριμένος οδηγός ισχυρίζεται ότι η Tesla το έκανε αυτό για προσελκύσει κοινό και επενδυτές, να διογκώσει τις τιμές των μετοχών και να πουλήσει περισσότερα αυτοκίνητα ώστε να αποφύγει την χρεωκοπία.
Ο Matsko υποστηρίζει ότι η Tesla δεν έχει ακόμα κατασκευάσει κάποιο σύστημα που να πλησιάζει έστω και λίγο την έννοια της αυτόνομης οδήγησης. Ο συγκεκριμένος οδηγός μάλιστα είχε πληρώσει επιπλέον 5.000 δολάρια για να αποκτήσει την πλήρη έκδοση FSD του συστήματος Αutopilot.
H μήνυση κατατέθηκε στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο του Σαν Φρανσίσκο και απαιτεί από την εταιρία εκατομμύρια αποζημιώσεων για τους οδηγούς που είτε αγόρασαν είτε νοίκιασαν οποιοδήποτε αυτοκίνητο της Tesla εξοπλισμένο με το Autopilot, το Enchanced Autopilot ή το FSD πακέτο.
Η Tesla πάντως, μετά από την πίεση των μηνύσεων και των παραπόνων, έχει ήδη παραδεχθεί ότι τα αυτόνομα χαρακτηριστικά των συστημάτων της εξακολουθούν να απαιτούν την παρουσία του οδηγού πίσω από το τιμόνι και να είναι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να πάρει ξανά τον έλεγχο.
Ο Matsko επέκρινε στην αναφορά του τον τρόπο που η Tesla κάνει την αναβαθμίσεις του λογισμικού, μετατρέποντας ουσιαστικά τους οδηγούς σε δοκιμαστές των νέων ρυθμίσεων σε πραγματικές συνθήκες, χωρίς η ίδια να έχει κάνει την απαραίτητη εξέλιξη των συστημάτων της.
Μάλιστα, αρκετοί από τους οδηγούς που έχουν κάνει αναβάθμιση του λογισμικού έχουν παρατηρήσει διάφορες δυσλειτουργίες, όπως για παράδειγμα ότι βρέθηκαν να κινούνται στο αντίθετο ρεύμα ή το αυτοκίνητο δεν μπορεί να πάρει μια στροφή στην καθαρά αυτόνομη λειτουργία.
Αυτή η νέα μήνυση έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά νομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Tesla το τελευταίο διάστημα. Πριν λίγο καιρό το Τμήμα Μηχανοκίνητων Οχημάτων της Καλιφόρνια (DMV) είχε καταγγείλει την εταιρία ότι σκόπιμα υπερέβαλλε σε ό,τι αφορά τις ικανότητες αυτόνομης οδήγησης.
Παράλληλα, η NHTSA, έχει ξεκινήσει έρευνες σε 38 ατυχήματα, τα οποία έχουν γίνει από το 2016, και αφορούσαν αυτοκίνητα της Tesla τα οποία κινούνταν με το Autopilot. Ενώ εξετάζεται και μία σειρά περιστατικών όπου αυτοκίνητα της Tesla έπεσαν πάνω σε οχήματα έκτακτης ανάγκης, κάτι που σύμφωνα με τις προδιαγραφές του συστήματος Autopilot δεν θα έπρεπε να συμβεί.
Πάντως, η Tesla δεν δείχνει να πτοείται από όλη αυτή την φασαρία. Πολύ δε περισσότερο όταν ο ίδιος ο Musk θεωρεί το Autopilot το νούμερο 1 στοιχείο υπεραξίας των αυτοκινήτων του έναντι του ανταγωνισμού. Ήδη γίνεται αξιολόγηση του FSD σε έκδοση Beta από δεκάδες οδηγούς, με την εταιρία να υπόσχεται ότι οι λειτουργίες του πλήρως αυτόνομου συστήματος θα είναι έτοιμες πριν το τέλος του 2022.