Τράπεζα Πειραιώς: Τις προηγούμενες ημέρες, σε πολλά email πελατών της στάλθηκε κακόβουλο μήνυμα το οποίο υποτίθεται ότι ήταν από την ίδια.
Χαμός γίνεται το τελευταίο διάστημα με τις ηλεκτρονικές απάτες, αφού πολλοί είναι αυτοί που την πατάνε και δίνουν στους ηλεκτρονικούς… ληστές απλόχερα χρήματα.
Η μία μετά την άλλη ξεπροβάλλουν οι ηλεκτρονικές απάτες και δεν θα μπορούσαν να μην αφορούν και τις τράπεζες.
Στο στόχαστρο μπήκε και η Τράπεζα Πειραιώς, αφού κάποιοι παρίσταναν ότι είναι η τράπεζα και έστελναν email σε πελάτες.
Τραπεζα πειραιως: Το email που στάλθηκε από τους επιτήδειους
Σε αυτό, αναφέρονταν τα εξής – έχουμε διατηρήσει στο ακέραιο όσα γράφηκαν εκεί:
“Αγαπητέ πελάτη
Ως κορυφαίο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα σε εθνικό επίπεδο, πρέπει να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των πελατών μας.
Έχουμε ενημερώσει το διαδικτυακό μας σύστημα ασφαλείας και την 19η Σεπτέμβριος του τρέχοντος έτους, όλες οι κάρτες απενεργοποιούνται προσωρινά για διαδικτυακές πληρωμές μέχρι να εγγραφείτε στα αναβαθμισμένα μέτρα ασφαλείας.
Για να το ενεργοποιήσετε, ακολουθήστε αυτά τα απλά βήματα».
Όπως είναι προφανές και από τα… Ελληνικά που αναγράφονταν στο μήνυμα, πρόκειται για μια ακόμη προσπάθεια εξαπάτησης των χρηστών μέσω phishing προκειμένου οι επιτήδειοι να αποσπάσουν τους κωδικούς και εν συνεχεία να κλέψουν τα χρήματα από τους λογαριασμούς.
Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα ανάλογα παραδείγματα αφθονούν στην ελληνική αγορά και προσπάθειες εξαπάτησης καταθετών έχουν γίνει σε όλες σχεδόν τις ελληνικές τράπεζες ενώ έχει πληθύνει σημαντικά ο αριθμός των ανθρώπων οι οποίοι εξαπατήθηκαν, έδωσαν τους κωδικούς τους και, τελικά, άδειασαν οι λογαριασμοί τους.
Η απάτη έχει λάβει τέτοια έκταση που εξανάγκασε την Ελληνική Ενωση Τραπεζών να εκδώσει σχετική ανακοίνωση για να προειδοποιήσει το κοινό αναφορικά με τους κινδύνους που διατρέχει, απαντώντας σε ανάλογα μηνύματα.
Ανάλογη προειδοποίηση είχε βγάλει πρόσφατα και η Τράπεζα Πειραιώς.
Τραπεζα Πειραιως: Όλο και περισσότερες οι απάτες – Έκτακτη ενημέρωση
Τραπεζα Πειραιως: Όλο και περισσότερες απάτες γίνονται το τελευταίο διάστημα με αποδέκτες πελάτες τραπεζών. Έκτακτη ενημέρωση.
Με τα περιστατικά απάτης να πολλαπλασιάζονται η ενημέρωση για τα θέματα ασφάλειας είναι απαραίτητη.
Θύματα απάτης είναι τόσο άτομα μεγάλης ηλικίας όσο και νεότερα, αφού τα κόλπα των απατεώνων είναι πλέον καλοστημένα.
[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]
Τραπεζα Πειραιως: Πολλές οι απάτες – Έκτακτη ενημέρωση
Ένα από τα θέματα που παρουσιάζονται την τελευταία περίοδο αποτελεί το Phishing. Η πρακτική του Phishing (ηλεκτρονικό ψάρεμα στοιχείων) χρησιμοποιεί τα emails ή sms ως μέσα για την υποκλοπή των προσωπικών δεδομένων του ατόμου.
Τα μηνύματα αυτά περιέχουν παραπλανητικό περιεχόμενο και οι αποστολείς τους υποδύονται την ταυτότητα ενός νόμιμου οργανισμού/εταιρείας/Τράπεζας.
Στόχο έχουν να αποσπάσουν απόρρητα προσωπικά και οικονομικά δεδομένα όπως, όνομα χρήστη ηλεκτρονικής τραπεζικής, κωδικούς πρόσβασης, στοιχεία χρεωστικών/πιστωτικών καρτών κοκ.
Στη συνέχεια, τα δεδομένα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση μη εξουσιοδοτημένων οικονομικών συναλλαγών με αποτέλεσμα την πρόκληση οικονομικής ζημίας.
Η πλειοψηφία των Phishing μηνυμάτων επικαλείται είτε κάποιο πρόβλημα στον λογαριασμό σας, είτε απαιτεί την επιβεβαίωσή σας για εκτέλεση συναλλαγής, (η οποία δεν έχει λάβει επίσημη εντολή από εσάς), είτε ενέργεια αναβάθμισης υπηρεσίας, είτε επιβεβαίωση προσωπικών δεδομένων.
Η ενημέρωση γίνεται ώστε να ξέρετε τι να περιμένετε και αν δείτε κάτι παρόμοιο να είστε υποψιασμένοι.
Τραπεζα Πειραιως απατη: Άλλο ένα email που στέλνουν για να σας εξαπατήσουν
Αγαπητέ Πελάτη,
Σας ενημερώνουμε ότι ο λογαριασμός σας με αριθμό ************ και υπόλοιπο ****** EUR, δεν παρουσιάζει κίνηση τους τελευταίους 10 μήνες.
Με τη συμπλήρωση 12 μηνών, ο λογαριασμός θα χαρακτηριστεί ανενεργός και για δική σας ασφάλεια θα υπάρχουν περιορισμοί στις συναλλαγές από τρίτους. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να παραμείνει ενεργός, Κάντε κλικ Εδώ.
Προσοχη λοιπον μην σας εχει ερθει κατι αντιστοιχο εχετε το νου σας γιατι την εχουνε πατησει αρκετα ατομα.
Δειτε:
Τραπεζα Πειραιως απατη: Ο τρόπος που σας κλέβουν
Τραπεζα Πειραιως απατη:Η τεχνική αυτή ονομάζεται ηλεκτρονικό «ψάρεμα» ή αλλιώς phishing. Οι μετρ στην ηλεκτρονική απάτη θησαυρίζουν κάθε φορά που κάποιος ανυποψίαστος χρήστης πέφτει στην καλοστημένη παγίδα τους.
Tσουνάμι καταγγελιών μετά την αποκάλυψη του Ηλία Βρεττού ότι έπεσε θύμα διαδικτυακής απάτης.
Η περιγραφή του Ηλία Βρεττού στο live news για το πώς παραπλανήθηκε και είδε τα λεφτά του να κάνουν «φτερά» μέσα από τον τραπεζικό του λογαριασμό, έβγαλε στην επιφάνεια και άλλες παρόμοιες καταγγελίες.
Θύματα διαδικτυακής απάτης από κυβερνοεγκληματίες, που μιμούνται τραπεζικά ιδρύματα, αποσπούν προσωπικά στοιχεία πελατών και αδειάζουν καταθέσεις.
«Έτσι την πάτησα κι εγώ. Είχα λάβει μήνυμα το οποίο έλεγε ότι πρέπει να ελέγξω την κάρτα μου, ότι κάτι συμβαίνει, πρέπει να συμπληρώσω κάποια στοιχεία… Πάτησα πάνω στο λινκ το οποίο μου μου έλεγε να ακολουθήσω, δεν ψυλλιάστηκα, δεν κατάλαβα ότι πρόκειται για απάτη.
Έδωσα και τον έξτρα κωδικό που μου ήρθε στο κινητό μου, και μετά από αυτό εκείνη τη στιγμή κατάλαβα ότι κάτι δεν πάει καλά. Είδα στον λογαριασμό μου ότι λείπουν 1.500 ευρώ», αναφέρει θύμα διαδικτυακής απάτης.
Η τεχνική αυτή ονομάζεται ηλεκτρονικό «ψάρεμα» ή αλλιώς phishing. Οι μετρ στην ηλεκτρονική απάτη θησαυρίζουν κάθε φορά που κάποιος ανυποψίαστος χρήστης πέφτει στην καλοστημένη παγίδα τους.
Τράπεζα Πειραιώς απατη: Πως έγινε
Στην περίπτωση του παρακάτω κυρίου, οι διαδικτυακοί απατεώνες κατάφεραν μέσα σε δευτερόλεπτα να του αποσπάσουν 5.300 ευρώ.
«Έλαβα ένα μήνυμα στο Viber ότι έγινε ανάληψη 300 ευρώ από μία πιστωτική κάρτα που έχω και αρχίζω και μπαίνω στο e-banking μέσα και έβλεπα να φεύγουν τα λεφτά, δεν μπορούσα να κάνω τίποτα.
Είχανε χακάρει τον υπολογιστή μου, είχανε στείλει στην τράπεζα ότι είχα αλλάξει mail, δίχως να έχω αλλάξει mail εγώ, και μου λένε οι άνθρωποι «Τα λεφτά με το που μπήκαν μέσα στον λογαριασμό πήγαν σε άγνωστο παραλήπτη». 5.300 μου πήραν. «Πέταξαν» τα λεφτά, και πρόλαβα να μη μου πάρουν 15.000.»
Οι αξιωματικοί της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος που χειρίζονται καθημερινά αυτού του είδους της υποθέσεις συμβουλεύουν να μην δίνουμε ποτέ τα προσωπικά μας στοιχεία και κωδικούς και να μην ανοίγουμε ιστοσελίδες από διευθύνσεις που περιλαμβάνονται σε μηνύματα στο κινητό ή mail με άγνωστη προέλευση.
Απάτη – Προσοχή: Την ίδια μέρα με τον Ηλία Βρεττό, η κόρη μιας άλλης γυναίκας, καταγγέλλει ότι έπεσε και εκείνη θύμα των απατεώνων.
«Το ίδιο έπαθε και η κόρη μου αυτομάτως το ίδιο βράδυ. Από δύο τράπεζες η κόρη μου, και την πήρε η τράπεζα η μία και της λέει «Γιατί κάνεις ανάληψη μέσα σε δέκα λεπτά 20-20, 30-30;», και απαντάει η κόρη μου «Δεν έχω κάνει τίποτα, δουλεύω τώρα αυτή τη στιγμή. Ακυρώστε τα όλα». Την παίρνει καπάκι πάλι τηλέφωνο άλλη μία τράπεζα και της λέει «Γίνονται αναλήψεις».
Το ηλεκτρονικό «ψάρεμα» έχει παρουσία πολλών ετών, ωστόσο, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου φαίνεται να εξελίσσουν συνεχώς τη «γκάμα» των επιθέσεών τους.
Τράπεζα Πειραιώς απατη: Οι δηλώσεις θύματος απάτης
Στο LIVE NEWS, μίλησε η Νάσια Παναγιωτοπούλου που και η ίδια έχει πέσει θύμα τέτοιας απάτης.
Όπως εξήγησε, έλαβε email για να ενημερώσει τα στοιχεία της κάρτας της που φαινόταν να είναι από την τράπεζα. Πάτησε στον σύνδεσμο και έκανε την ενημέρωση. Έγινε ανακατεύθυνση και πάλι βγήκε στο site της τράπεζας.
Κατάλαβε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά όταν της ήρθε SMS για χρέωση σε ξένο νόμισμα. Λείπανε 1.500 ευρώ από τον λογαριασμό της.
Αμέσως επικοινώνησε στην τράπεζα, όπου της είπαν ότι έγιναν δύο συναλλαγές.
Της εξήγησαν ότι το ποσό ήταν δεσμευμένο και δεν είχε φύγει ακόμα. Της είπαν μάλιστα ότι θα μπορούσε να γίνει επιστροφή και πως θα έπαιρνε περίπου ένα μήνα.
Ωστόσο, τελικά από την τράπεζα της απάντησαν ξανά μετά από τρεις μήνες και μέχρι τότε η κοπέλα είχε χάσει το ποσό.
[signoff]
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας και ακόμη περισσότερες στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.
Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.
Unpackman