Η Γαλλία εγκαινίασε τον πρώτο δικό της αυτοκινητόδρομο πραγματικά ελεύθερης ροής με διόδια
Οι αυτοκινητόδρομοι ελεύθερης ροής με διόδια είναι η απάντηση στις καθυστερήσεις που βιώνουν συχνά πυκνά οι οδηγοί αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη, με κάποιες χώρες να εφαρμόζουν ήδη το εν λόγω μέτρο.
Ενας αυτοκινητόδρομος ελεύθερης ροής με διόδια μπορεί να λειτουργεί με τις ελάχιστες δυνατές υποδομές χωρίς φυσικούς σταθμούς διοδίων.
Τα οφέλη από τέτοιου είδους αυτοκινητόδρομους είναι πολλαπλά, αφού οι χρήστες κερδίζουν σε χρόνο και χρήμα (έως και 60%), μειώνουν την κατανάλωση και τους εκπεμπόμενους ρύπους, ενώ βελτιώνεται συνολικά η ποιότητα της προσφερόμενη υπηρεσίας -της χρήσης του αυτοκινητόδρομου.
Το παράδειγμα της Γαλλίας
Πρόσφατα, η Γαλλία εγκαινίασε τον πρώτο δικό της αυτοκινητόδρομο πραγματικά ελεύθερης ροής με διόδια. Ο νέος αυτοκινητόδρομος A79, σύμφωνα με την ιστοσελίδα carandmotor, αποτελεί μέρος της διαδρομής RCEA (Center-Europe Atlantic route), ενός δικτύου δρόμων που διασχίζουν τη κεντρική Γαλλία από τα ανατολικά προς τα δυτικά, με την RCEA να είναι επίσης μέρος της Ευρωπαϊκής οδού Ε62.
Στον μήκους 88 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομο έχουν τοποθετηθεί έξι συστοιχίες ηλεκτρονικών μέσων καταγραφής και χρέωσης των αυτοκινήτων, τα οποία βρίσκονται σε μεγάλο ύψος πάνω από τα αυτοκίνητα.
Τα συστήματα καταγράφουν τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με τον συμβατό πομποδέκτη, ωστόσο μπορούν και χρεώνουν μόνο με βάση την πινακίδα του αυτοκινήτου εφόσον ο οδηγός έχει προχωρήσει σε σχετική εγγραφή. Οι χρήστες μπορούν, επίσης, να αποπληρώσουν τα διόδια στους σταθμούς εξυπηρέτησης που βρίσκονται κατά μήκος του αυτοκινητόδρομο.
Τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα προηγμένα συστήματα ηλεκτρονικών διοδίων του νέου γαλλικού αυτοκινητόδρομου δεν σταματούν εκεί, αφού δίνουν και μια σημαντική οικονομική διευκόλυνση στους χρήστες του.
Όπως αναφέρει η ίδια πηγή, οι χρήστες έχουν την επιλογή να πληρώσουν τα διόδια και online σε διάστημα έως και 72 ωρών αφού έχουν χρησιμοποιήσει τον αυτοκινητόδρομο.