Μετάβαση στο περιεχόμενο
27.4 C
Athens
Δευτέρα, 14 Ιουλίου 2025

«Deinfluencers»: Η νέα τάση στα social media που «απειλεί» τους influencers

Μία νέα τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αρχίσει να «απειλεί» τους influencers. Ο λόγος για το «Deinfluencing».
Έτσι, μετά από μία μακρά περίοδο κατά την οποία χρήστες των social media προωθούσαν προϊόντα ομορφιάς, μόδας, wellbeing ή και υπηρεσίες στους χιλιάδες και εκατομμύρια ακολούθους τους στο TikTok και το Instagram, οι «deinfluencers» έρχονται να αποδομήσουν όλο αυτό το lifestyle που προωθείται.
Οι εκπρόσωποι της νέας αυτής τάσης, σύμφωνα με το CNNi, ισχυρίζονται ότι ο υλισμός είναι «υπερτιμημένος» και δεν είναι πλέον «στη μόδα».
Καθώς οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις δαπάνες τους σε αυτούς τους πληθωριστικούς καιρούς, αυτή η αναδυόμενη ομάδα χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προτρέπει τους ανθρώπους να αξιολογήσουν αν πραγματικά χρειάζονται όσα αγοράζουν.
Τα μηνύματά τους είναι απλά και ξεκάθαρα: Δεν τα χρειάζεστε. Μερικές φορές αντιπροτείνουν άλλες επιλογές, πιο προσβάσιμες οικονομικά. Μιλούν επίσης για τη βιωσιμότητα και το κόστος των αποβλήτων που σχετίζονται με συγκεκριμένες βιομηχανίες, όπως η ομορφιά και η μόδα.
Πόσο μεγάλη είναι η δημοτικότητα των Deinfluencers; Τους τελευταίους 12 μήνες, το χάσταγκ #deinfluencing προβλήθηκε στο ΤικΤοκ 582 εκατομμύρια φορές από τις 584 εκατομμύρια συνολικές προβολές, σύμφωνα με τα δεδομένα της πλατφόρμα το Μάιο.

Τι είναι το deinfluencing;
«Το deinfluencing είναι μια αναδυόμενη τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αποθαρρύνει τους καταναλωτές από την αγορά ορισμένων προϊόντων που ο deinfluencer έχει διαπιστώσει ότι είναι επιεικώς, αναποτελεσματικά ή δεν αξίζουν τα χρήματά τους», αναφέρει ο Κρις Ράμπαϊ, αναλυτής μέσων κοινωνικής δικτύωσης και πρόεδρος της Ruby Media, στο CNNi.
Αυτό συμβαίνει καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν καταστεί ζωτικής σημασίας για την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών – ιδίως στους νεότερους καταναλωτές.
Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι το 87% των ατόμων που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα, ακολούθησαν μια μάρκα, επισκέφθηκαν τον ιστότοπό της ή πραγματοποίησαν μια αγορά στο διαδίκτυο αφού είδαν ένα προϊόν να διαφημίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθιστώντας τις πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok σημαντικά προσοδοφόρες για προωθητικές ενέργειες.
Υπ’ αυτή την έννοια, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι μάρκες και οι εταιρείες πληρώνουν τους influencers για να προωθήσουν αγαθά, εμπειρίες και υπηρεσίες στους ακολούθους τους.
Εν ολίγοις, η επιρροή τους έγκειται στην προσπάθεια να πειστούν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να αγοράσουν συγκεκριμένα προϊόντα.

Μήπως το «deinfluencing» είναι απλώς η άλλη πλευρά του ίδιου νομίσματος;
Παράλληλα, υπάρχουν φωνές που διερωτώνται εάν τελικά το «deinfluencing» είναι απλώς μία άλλη μορφή επιρροής του κοινού των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ο Ράμπαϊ σημειώνει: «αντί να λένε αγοράστε αυτό (το προϊόν), λένε μην το αγοράσετε. Και τα δύο είναι μορφές επιρροής. Δεν είναι διαφορετικό από το να λες: «Ψηφίστε αυτόν τον υποψήφιο» σε σχέση με το «Αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να ψηφίσετε αυτόν τον υποψήφιο».
Ωστόσο, επισημαίνει πως, η αντίδραση κατά της υπερκατανάλωσης αντικατοπτρίζουν μια αυξανόμενη τάση προς τον μινιμαλισμό. Αντί, λοιπόν, να αγοράσει κανείς μία σειρά προϊόντων, που διαφημίζονται από έναν δημοφιλή λογαριασμό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η τάση αυτή παροτρύνει τους καταναλωτές να αξιολογούν αν χρειάζονται ένα αντικείμενο πριν ξοδέψουν χρήματα γι’ αυτό.

ΠΗΓΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Ο “Σωτήρας” της Παραλίας… Με 22 PSI, Ηλεκτρική Τρόμπα Sup και άλλων… για Φούσκωμα και ξεφούσκωμα! Στα 63€ από Ευρώπη

Ξέρω πως έχεις βγάλει την "μπέμπελη" και σου έχουν φύγει τα χέρια και τα πνευμόνια κάτω από το λιοπύρι για να φουσκώνεις και να...

Η Ελλάδα στη Gamescom 2025!

Η Gamescom 2025 πλησιάζει και μόλις έγινε γνωστό ότι Έλληνες developers πρόκειται να παρευρεθούν εκεί, στη μεγαλύτερη gaming έκθεση της χρονιάς! ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στη διεθνή...

Η Samsung επιβεβαιώνει ποια μέρη του Galaxy AI θα παραμείνουν δωρεάν

Εδώ και ενάμισι χρόνο, η Samsung απόφευγε να μας πει ποια χαρακτηριστικά του Galaxy AI θα αρχίσει να χρεώνει και ποια θα παραμείνουν δωρεάν....

WhatsApp: Η νέα λειτουργία που προστατεύει από παρενόχληση – Δεν θα βλέπουν τον αριθμό σου

Η WhatsApp ετοιμάζεται να φέρει μια πολυαναμενόμενη δυνατότητα που αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο που προστατεύεται η ιδιωτικότητα των χρηστών: την επιλογή χρήσης...

To Gemini μπορεί πλέον να μετατρέπει εικόνες σε βίντεο – Η νέα AI λειτουργία (video)

Η Google προχώρησε στη προσθήκη μιας νέας λειτουργίας στο Veo 3, το τμήμα δημιουργίας βίντεο με τεχνητή νοημοσύνη της Gemini. Πιο συγκεκριμένα οι χρήστες της...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Ο “Σωτήρας” της Παραλίας… Με 22 PSI, Ηλεκτρική Τρόμπα Sup και άλλων… για Φούσκωμα και ξεφούσκωμα! Στα 63€ από Ευρώπη

Ξέρω πως έχεις βγάλει την "μπέμπελη" και σου έχουν φύγει τα χέρια και τα πνευμόνια κάτω από το λιοπύρι για να φουσκώνεις και να...

Νέο “TREND”!? Open Ear… “Σκουλαρικο-ακουστικά” Recci W66 στα 19€ από Ελλάδα και Giveaway

Trend ξε Trend προσωπικά δεν μου αφήσαν τα καλύτερα συναισθήματα, αλλά ως Open Ear ακουστικά για κάποιες "ειδικές" ομάδες ίσως και να είναι λύση......

Η Πιο Cool, Μικρή, Όμορφη και “ΤΣΑΜΠΑ” Εσπρεσιέρα που έχω φέρει… Στα 57€ ΚΟΜΠΛΕ!!! BLITZHOME® C180

Είναι κάποια προϊόντα που με αφήνουν πραγματικά έκπληκτο από την ποιότητα τους τις καινοτομίες τους, την λειτουργία τους... και κάποια που με αφήνουν "άφωνο"...

Με το “ΚΑΛΥΤΕΡΟ Λόγω Τιμής” ΚΙΤ Αυτόνομης Κατάδυσης στο “Απέραντο Γαλάζιο”!!! Στα 187€ Κομπλέ από Ευρώπη

Ένα από τα πιο μαγευτικά πράγματα που από μικροί θέλουμε να εξερευνήσουμε είναι ο βυθός της θάλασσας. Η ησυχία του, η αίσθηση ελευθερίας και...

Βγαλμένα από “CHALLENGE”… Τα “ΑΠΟΛΥΤΑ” In Ear στο 20άρικο, από Ελλάδα!!! QCY HT15 Buds

Αν θα σου έλεγα πως υπό συνθήκες με 17€ από Ελλάδα θα πάρεις επώνυμα in ear buds με το δικό τους App, με ANC...