Μετάβαση στο περιεχόμενο
29.3 C
Athens
Σάββατο, 16 Αυγούστου 2025

«Deinfluencers»: Η νέα τάση στα social media που «απειλεί» τους influencers

Μία νέα τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αρχίσει να «απειλεί» τους influencers. Ο λόγος για το «Deinfluencing».
Έτσι, μετά από μία μακρά περίοδο κατά την οποία χρήστες των social media προωθούσαν προϊόντα ομορφιάς, μόδας, wellbeing ή και υπηρεσίες στους χιλιάδες και εκατομμύρια ακολούθους τους στο TikTok και το Instagram, οι «deinfluencers» έρχονται να αποδομήσουν όλο αυτό το lifestyle που προωθείται.
Οι εκπρόσωποι της νέας αυτής τάσης, σύμφωνα με το CNNi, ισχυρίζονται ότι ο υλισμός είναι «υπερτιμημένος» και δεν είναι πλέον «στη μόδα».
Καθώς οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις δαπάνες τους σε αυτούς τους πληθωριστικούς καιρούς, αυτή η αναδυόμενη ομάδα χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προτρέπει τους ανθρώπους να αξιολογήσουν αν πραγματικά χρειάζονται όσα αγοράζουν.
Τα μηνύματά τους είναι απλά και ξεκάθαρα: Δεν τα χρειάζεστε. Μερικές φορές αντιπροτείνουν άλλες επιλογές, πιο προσβάσιμες οικονομικά. Μιλούν επίσης για τη βιωσιμότητα και το κόστος των αποβλήτων που σχετίζονται με συγκεκριμένες βιομηχανίες, όπως η ομορφιά και η μόδα.
Πόσο μεγάλη είναι η δημοτικότητα των Deinfluencers; Τους τελευταίους 12 μήνες, το χάσταγκ #deinfluencing προβλήθηκε στο ΤικΤοκ 582 εκατομμύρια φορές από τις 584 εκατομμύρια συνολικές προβολές, σύμφωνα με τα δεδομένα της πλατφόρμα το Μάιο.

Τι είναι το deinfluencing;
«Το deinfluencing είναι μια αναδυόμενη τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αποθαρρύνει τους καταναλωτές από την αγορά ορισμένων προϊόντων που ο deinfluencer έχει διαπιστώσει ότι είναι επιεικώς, αναποτελεσματικά ή δεν αξίζουν τα χρήματά τους», αναφέρει ο Κρις Ράμπαϊ, αναλυτής μέσων κοινωνικής δικτύωσης και πρόεδρος της Ruby Media, στο CNNi.
Αυτό συμβαίνει καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν καταστεί ζωτικής σημασίας για την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών – ιδίως στους νεότερους καταναλωτές.
Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι το 87% των ατόμων που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα, ακολούθησαν μια μάρκα, επισκέφθηκαν τον ιστότοπό της ή πραγματοποίησαν μια αγορά στο διαδίκτυο αφού είδαν ένα προϊόν να διαφημίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθιστώντας τις πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok σημαντικά προσοδοφόρες για προωθητικές ενέργειες.
Υπ’ αυτή την έννοια, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι μάρκες και οι εταιρείες πληρώνουν τους influencers για να προωθήσουν αγαθά, εμπειρίες και υπηρεσίες στους ακολούθους τους.
Εν ολίγοις, η επιρροή τους έγκειται στην προσπάθεια να πειστούν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να αγοράσουν συγκεκριμένα προϊόντα.

Μήπως το «deinfluencing» είναι απλώς η άλλη πλευρά του ίδιου νομίσματος;
Παράλληλα, υπάρχουν φωνές που διερωτώνται εάν τελικά το «deinfluencing» είναι απλώς μία άλλη μορφή επιρροής του κοινού των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ο Ράμπαϊ σημειώνει: «αντί να λένε αγοράστε αυτό (το προϊόν), λένε μην το αγοράσετε. Και τα δύο είναι μορφές επιρροής. Δεν είναι διαφορετικό από το να λες: «Ψηφίστε αυτόν τον υποψήφιο» σε σχέση με το «Αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να ψηφίσετε αυτόν τον υποψήφιο».
Ωστόσο, επισημαίνει πως, η αντίδραση κατά της υπερκατανάλωσης αντικατοπτρίζουν μια αυξανόμενη τάση προς τον μινιμαλισμό. Αντί, λοιπόν, να αγοράσει κανείς μία σειρά προϊόντων, που διαφημίζονται από έναν δημοφιλή λογαριασμό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η τάση αυτή παροτρύνει τους καταναλωτές να αξιολογούν αν χρειάζονται ένα αντικείμενο πριν ξοδέψουν χρήματα γι’ αυτό.

ΠΗΓΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Φτιάξε το “Καλύτερο Burger… EVER”. Με τα δικά σου Υλικά… Μεράκι και…Πλατό Ψησίματος Vevor στα 120€ ΚΟΜΠΛΕ!

Μια εικόνα όσο χίλιες λέξεις λέμε... άλλα εδώ μακάρι να μπορούσα να σας περάσω αρώματα και γεύσεις... Δεν έχω να πω πολλά... είναι μικρό, είναι...

Από το 2050 και μετά, οι άνθρωποι θα ζουν για 1000 χρόνια!

Κάθε εβδομάδα, αν όχι κάθε μέρα, ακούμε για επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις που πριν από λίγα χρόνια θα έμοιαζαν όχι μόνο με σενάριο επιστημονικής...

«Τέλος εποχής» για κορυφαία εφαρμογή της Microsoft που χρησιμοποιείται από εκατομμύρια χρήστες

Κορυφαία εφαρμογή που χρησιμοποιείται εκατομμύρια χρήστες θα σταματήσει να διατίθεται οριστικά, με την Microsoft να ανακοινώνει ότι πρόκειται να εξαφανιστεί από τα καταστήματα και...

Poco M7 Plus: Ανακοινώθηκε με τεράστια μπαταρία 7.000mAh και τιμή χώμα

Η Poco ανακοίνωσε τη νέα οικονομική συσκευής της, το Poco M7 Plus 5G, που έρχεται να αντικαταστήσει το πολύ πετυχημένο M6 Plus, που ανακοινώθηκε...

Samsung Galaxy A07: Διέρρευσαν οι χρωματικές επιλογές και τα specs

Το Samsung Galaxy A07 αναμένεται να κυκλοφορήσει αυτόν τον μήνα και ήδη έχουν υπάρξει πολλές διαρροές που το αφορούν. Αυτή τη φορά, νέα renders δείχνουν...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Φτιάξε το “Καλύτερο Burger… EVER”. Με τα δικά σου Υλικά… Μεράκι και…Πλατό Ψησίματος Vevor στα 120€ ΚΟΜΠΛΕ!

Μια εικόνα όσο χίλιες λέξεις λέμε... άλλα εδώ μακάρι να μπορούσα να σας περάσω αρώματα και γεύσεις... Δεν έχω να πω πολλά... είναι μικρό, είναι...

Αν έχεις, Αυτοκίνητο, Μηχανή ή και Πατίνι!?.. Το ΚΑΝΕΙΣ δικό σου Eίτε στα 27€ από Ελλάδα… Είτε στο Giveaway

Χρήσιμο, χρήσιμο, χρήσιμο δεν μπορώ να πω κάτι άλλο κι αν δεν έχεις κάτι αντίστοιχο στο Αυτοκίνητο ή την Μηχανή σου σίγουρα θα πρέπει...

Το Πιο “ΨΑΓΜΕΝΟ” SUP (Stand Up Paddle) ΤΕΡΑΣ με 200+ Κιλά Load, 3,5m επί 90 cm … που ΜΠΟΡΕΙΣ να έχεις “Χώμα”… Στα 180€...

Ένα πραγματικό όνειρο για πολλούς και πολλές από εμάς... Ένα SUP που παρακαλούσαμε να βρούμε σε μια τιμή που να είναι τόσο καλή που...

To “ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΟ” Gadget της Κίνας!? Στα 43€ Κομπλέ Marvel Tubes….

Είναι τα Marvel tubes και δεν τους "αρκεί" μόνο να είναι όμορφα, να μοιάζουν Vintage ή Retro... Τιμούν στο ακέραιο και την λέξη Gadget γιατί......

Έχεις Παγάκια και στην “Έρημο” Το Game Changer Με ΠΑΓΟΜΗΧΑΝΗ 45Lt φορητό Ψυγείο, Στα 260€ ΚΟΜΠΛΕ Από Ευρώπη

Χτυπάς "ΧΘΕΣ"... Είναι απλά Game Ghanger στην κατηγορία και ίσως μοναδικό στο είδος του... Κάνει πάρα πολύ καλά ότι κάνουν κι όλα τα αλλά... αλλά για...