14.3 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου 2024

Κερδίζουν έδαφος τα eSports στην Ελλάδα

Ευκαιρίες ανάπτυξης παρουσιάζει η αγορά των eSports στην Ελλάδα, η οποία ωστόσο βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, σύμφωνα με την τελευταία έρευνας της PayPal και της SuperData για τα ηλεκτρονικά αθλήματα.

Σε επίπεδο εσόδων η Ελλάδα βρίσκεται στην δεύτερη χαμηλότερη θέση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες, με έσοδα 850 χιλιάδες δολάρια, και πάνω από την τελευταία σε κατάταξη χώρα, την Ουγγαρία (570 χιλιάδες δολάρια). Όμως, οι ειδικοί προβλέπουν ότι η φετινή ανάπτυξη της εν λόγω αγοράς στην χώρα μας θα φτάσει περίπου το 17-18% το 2018. Είναι μεν σαφώς κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 29%, αλλά πιο ψηλά από την Ιταλία (15%), την Ιρλανδία (5%) και με αντίστοιχο ρυθμό με την Δανία (18%) και την Γαλλία (19%). Πρώτη στη σχετική κατάταξη είναι η Ρωσία με έσοδα της τάξης των 38 εκατομμυρίων δολαρίων το 2017, ενώ τα συνολικά κέρδη από τα ηλεκτρονικά αθλήματα στην Ευρώπη άγγιξαν τα 253 εκατομμύρια δολάρια την ίδια χρονιά.

Στην Ευρώπη υπάρχουν περίπου 27 εκατομμύρια άνθρωποι που ασχολούνται ενεργά με τα eSports, εκ των οποίων οι 437 χιλιάδες είναι Έλληνες. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι τα νούμερα θα διατηρήσουν σταθερή ανοδική τάση, και η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση – το αντίστοιχο κοινό εκτιμάται ότι θα ανέβει κατά 17% έως το τέλος του 2019 (σε σύγκριση με το 2017).

Ένας στους πέντε Έλληνες θεατές ηλεκτρονικών αθλημάτων είναι έφηβος

Καθώς τα eSports, μαζί με τις σχετικές δραστηριότητες, είναι ευρέως συνυφασμένα με τους νεαρότερους ανθρώπους, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το 71% του ελληνικού κοινού των ηλεκτρονικών αθλημάτων είναι ηλικίας 13 με 34 ετών.

Ενώ η μεγαλύτερη ηλικιακή κατηγορία είναι εκείνη των 25-34 ετών (28%), η ομάδα των εφήβων ηλικίας 13-17 ετών απαρτίζει το 19%, καταδεικνύοντας το πόσο δημοφιλή είναι τα eSports στους εφήβου και την απόλυτα εξοικειωμένη με την τεχνολογία Generation Z, τη γενιά που διαμορφώνει άλλωστε τις τάσεις της βιομηχανίας ψηφιακών παιχνιδιών.

Πρόκειται μάλιστα για το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη, το οποίο η χώρα μας μοιράζεται με την Γαλλία και τη Βουλγαρία (19%), καθώς και με την Νορβηγία (18%). Εκτός Γηραιάς ηπείρου, την πρώτη θέση κατέχουν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με 24%. Οι Έλληνες θεατές άνω των 45 ετών σημειώνουν πολύ χαμηλά ποσοστά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας.

Μεγαλώνει και το γυναικείο κοινό

Τα eSports και το gaming θεωρούνται γενικά «ανδρική υπόθεση», αλλά όσο μεγαλώνει η αγορά, τόσο επηρεάζει και την ισότητα των φύλων. Το 2017 η αγορά των ηλεκτρονικών αθλημάτων στη Σουηδία ήταν η πλέον «γυναικοκρατούμενη», με ποσοστό 25% γυναικών που ασχολούνται με τα eSports, ενώ ακολουθούν η Πολωνία (24%) και η Γαλλία (23%). Στην Ελλάδα, το 19% του κοινού απαρτίζεται από γυναίκες (15% το 2016), ενώ ο συνολικός μέσος όρος στην Ευρώπη πέρυσι ήταν μόλις 18%.

Διαβάστε επίσης: Mi 7 – Έκθεση επιβεβαιώνει την υποστήριξη ασύρματης φόρτισης

Οι μεγαλύτερες διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα σημειώθηκαν στην Βουλγαρία, την Ισπανία και την Ιταλία, όπου μόλις το 11-13% του αντίστοιχου κοινού ήταν γυναικείο στις χώρες αυτές. Η κοινότητα των ηλεκτρονικών αθλημάτων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα διαθέτει ελαφρώς περισσότερες γυναίκες, με ποσοστό 14%.

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας, ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι τι θα γίνει τελικά ή να κάνετε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Via

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο