15.8 C
Athens
Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου 2024

Ενεργοποιήστε την απαλλαγή από το τέλος συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας και τέλος καρτοκινητής τηλεφωνίας μέσω του gov. Πως να το κάνετε.

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση για την ειδική εφαρμογή δικαιούχων απαλλαγής τέλους συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας και τέλους καρτοκινητής τηλεφωνίας.

Η ειδική εφαρμογή είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) και λειτουργεί για τη διαχείριση της κεντρικής βάσης των δικαιούχων απαλλαγής τελών συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας και τέλους καρτοκινητής τηλεφωνίας, μέσω της τήρησης Μητρώου Δικαιούχων Απαλλαγής Τελών Συνδρομητών Κινητής Τηλεφωνίας και Καρτοκινητής Τηλεφωνίας (Μη.Δ.Α.Τε.). Επιχειρησιακή ευθύνη για το Μη.Δ.Α.Τε. έχουν η Διεύθυνση Φορολογικής Πολιτικής της Γενικής Γραμματείας Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών και η Διεύθυνση εφαρμογής έμμεσης φορολογίας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 11. Αρμόδια οργανική μονάδα για τη τήρηση και παραγωγική λειτουργία του Μη.Δ.Α.Τε. είναι η Διεύθυνση Λειτουργίας Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.).

Η εγγραφή των φυσικών προσώπων στο Μη.Δ.Α.Τε. γίνεται με χρήση του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) σύμφωνα με το άρθρο 153 του ν. 3655/2008 (Α’ 58) ή του Προσωρινού Αριθμού Ασφάλισης Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (ΠΑΑΥΠΑ) σύμφωνα με το άρθρο 55 του ν. 4636/2019 (A’ 169) εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις απαλλαγής.

Η παρούσα απόφαση ρυθμίζει τη διαδικασία καταχώρισης των δικαιούχων φυσικών προσώπων με έναν από τους ακόλουθους τρόπους:

α) ηλεκτρονικά στο Μη.Δ.Α.Τε., μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) με πιστοποιημένη πρόσβαση σε ειδική εφαρμογή,

β) με φυσική παρουσία στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) στις περιπτώσεις που:

i) ο αιτών δεν διαθέτει κωδικούς-διαπιστευτήρια της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. ή

ii) διαθέτει κωδικούς-διαπιστευτήρια της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. και επιθυμεί να υποβάλει αίτηση για ανήλικο δικαιούχο που έχει την επιμέλεια και η σχέση επιμέλειας δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί με ηλεκτρονική διασταύρωση σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 5 της παρούσας.

4. Σκοπός της δημιουργίας και λειτουργίας του Μη.Δ.Α.Τε. είναι η καταχώριση των δικαιούχων απαλλαγής τελών συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας και τέλους καρτοκινητής τηλεφωνίας, σύμφωνα με την περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 2579/1998 (Α’ 31).

 

Εξειδίκευση στοιχείων δικαιούχου φυσικού προσώπου

1. Στο Μη.Δ.Α.Τε. για κάθε φυσικό πρόσωπο που πληροί τις προϋποθέσεις της περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 2579/1998 (Α’ 31) καταχωρίζονται τα ακόλουθα στοιχεία που το αφορούν:

α) ΑΜΚΑ ή ΠΑΑΥΠΑ

β) ΑΦΜ (προαιρετικά)

γ) Ονοματεπώνυμο

δ) Πατρώνυμο

ε) Ημερομηνία γέννησης

στ) Αριθμός κινητού τηλεφώνου

ζ) Πάροχος στο δίκτυο του οποίου λειτουργεί η σύνδεση με τον αριθμό του στοιχείου (στ).

2. Στην περίπτωση δικαιούχων που είναι ανήλικοι, η αίτηση γίνεται από τον έχοντα την επιμέλεια. Σε αυτήν την περίπτωση τηρούνται επιπρόσθετα τα ακόλουθα στοιχεία του αιτούντος:

α) ΑΜΚΑ ή ΠΑΑΥΠΑ

β) ΑΦΜ (προαιρετικά)

γ) Ονοματεπώνυμο

δ) Πατρώνυμο

 

Αποδέκτες των στοιχείων του Μη.Δ.Α.Τε.

1. Αποδέκτης των στοιχείων του Μη.Δ.Α.Τε. στο σύνολό τους είναι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) για τη διεξαγωγή πάσης φύσεως ελέγχων ορθής εφαρμογής της απαλλαγής.

2. Επιπροσθέτως, αποδέκτες των στοιχείων του Μη.Δ.Α.Τε. είναι οι πάροχοι υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, όπως δηλώνονται από τον αιτούντα στο στοιχείο ζ’ της παρ. 1 του άρθρου 2. Στους παρόχους διατίθενται μόνο το έτος γέννησης και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου όπως καταχωρίζονται στο Μη.Δ.Α.Τε. σύμφωνα με το άρθρο 2 της παρούσας.

 

Διαδικασία Ηλεκτρονικής Αίτησης στο Μη.Δ.Α.Τε. μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ)

Ηλεκτρονική πρόσβαση στο Μη.Δ.Α.Τε.

1. Για την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής / διαγραφής στο Μη.Δ.Α.Τε. με πρωτοβουλία του αιτούντος για οποιονδήποτε λόγο, πραγματοποιείται επαλήθευση των στοιχείων της ταυτότητας του φυσικού προσώπου (αυ-θεντικοποίηση) με χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.

2. Η εφαρμογή αντλεί τα ακόλουθα στοιχεία από το υποσύστημα Μητρώου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), το Μητρώο Πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών και το Μητρώο Αλλοδαπών του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου:

α) ΑΦΜ

β) Όνομα

γ) Επώνυμο

δ) Πατρώνυμο

ε) Ημερομηνία Γέννησης.

3. Κατά την είσοδο στο Μη.Δ.Α.Τε. το φυσικό πρόσωπο ενημερώνεται για τους σκοπούς της συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, τις κατηγορίες δεδομένων που υπόκεινται σε επεξεργασία, τον υπεύθυνο επεξεργασίας και τους αποδέκτες των δεδομένων.

4. Προκειμένου το φυσικό πρόσωπο να εγγραφεί ή να διαγραφεί από το Μη.Δ.Α.Τε. ή να κάνει αντίστοιχες ενέργειες για ανήλικο υπό την επιμέλειά του, απαιτείται: α) δήλωση και επιβεβαίωση εγκυρότητας του ΑΜΚΑ ή ΠΑΥΑΥΠΑ του αιτούντος από το Μητρώο ΑΜΚΑ της ΗΔΙΚΑ ή από το Μητρώο ΠΑΑΥΠΑ του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου αντιστοίχως,

β) επιβεβαίωση αντιστοίχισης του δηλωμένου ΑΜΚΑ ή ΠΑΑΥΠΑ με τον ΑΦΜ του αιτούντος.

5. Για την άντληση των στοιχείων της παρ. 2 του παρόντος το Μη.Δ.Α.Τε. διαλειτουργεί με τα ανωτέρω πληροφοριακά συστήματα της ίδιας παραγράφου μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ., σύμφωνα με το άρθρο 47 του ν. 4623/2019 (Α’134) και το άρθρο 84 του ν. 4727/2020 (Α’184).

 

Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης στο Μη.Δ.Α.Τε.

1. Για κάθε φυσικό πρόσωπο που είναι δικαιούχος απαλλαγής μπορεί να δηλωθεί μόνο ένας αριθμός κινητού τηλεφώνου. Κατά τη δήλωση του αριθμού κινητού τηλεφώνου, ο αιτών ενημερώνεται ότι θα γίνει διαβίβαση για την απαλλαγή του δηλωμένου αριθμού κινητού τηλεφώνου και του έτους γέννησης του δικαιούχου στον πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας που θα επιλέξει, καθώς και σε κάθε νέο πάροχο όταν λαμβάνει χώρα φο-ρητότητα του δηλωμένου αριθμού κινητού (ήτοι αλλαγή παρόχου υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας με διατήρηση του τηλεφωνικού αριθμού).

2. Κάθε αριθμός κινητού τηλεφώνου μπορεί να καταχωρισθεί στο Μη.Δ.Α.Τε. σε αίτηση μόνο ενός φυσικού προσώπου. Κατά τη δήλωση του αριθμού κινητού τηλεφώνου πραγματοποιείται έλεγχος της μοναδικότητάς του στο Μη.Δ.Α.Τε. και επαληθεύεται με επιβεβαίωση κωδικού μίας χρήσης ότι ο συγκεκριμένος αριθμός κινητού χρησιμοποιείται από τον δικαιούχο.

3. Δεν είναι αποδεκτή η δήλωση αριθμού κινητού τηλεφώνου από πάροχο εξωτερικού.

4. Για δικαιούχους που είναι ανήλικοι, η αίτηση γίνεται από τον έχοντα την επιμέλεια. Οι έλεγχοι για τη σχέση επιμέλειας γίνονται με άντληση στοιχείων από το μητρώο πολιτών του Υπουργείου Εσωτερικών ή το έντυπο Ε1 της τελευταίας υποβληθείσας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος της ΑΑΔΕ μέσω του Κέντρου Διαλειτουρ-γικότητας της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (ΚΕΔ). Εφόσον η σχέση επιμέλειας δεν επιβεβαιωθεί, το φυσικό πρόσωπο δύναται να μεταβεί σε Κ.Ε.Π. για να ολοκληρώσει τη διαδικασία αίτησης εγγραφής του ανηλίκου υπό την επιμέλειά του προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά, σύμφωνα με το άρθρο 9 της παρούσας.

5. Στη συνέχεια, ελέγχεται ότι δεν υπάρχει ήδη ενεργή αίτηση για το συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο στο Μη.Δ.Α.Τε. καθώς και αν πληρούται το ηλικιακό κριτήριο υπαγωγής στην απαλλαγή για τον αιτούντα ή τον ανήλικο δικαιούχο υπό την επιμέλειά του.

6. Ενήλικας δικαιούχος, για τον οποίο έχει υποβληθεί αίτηση πριν την ενηλικίωσή του από τον έχοντα την επιμέλεια του, έχει πρόσβαση στην υποβληθείσα αίτηση που τον αφορά κατόπιν επαλήθευσης των στοιχείων της ταυτότητας του (αυθεντικοποίηση) στο Μη.Δ.Α.Τε. με χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων του της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.

7. Το φυσικό πρόσωπο δύναται να προβεί σε διαγραφή υποβληθείσας αίτησης που έχει υποβάλει το ίδιο. Σε περίπτωση υποβληθείσας αίτησης με δικαιούχο ανήλικο, διαγραφή αυτής μετά την ενηλικίωσή του, δύναται να πραγματοποιηθεί μόνο από τον ίδιο τον δικαιούχο. Το φυσικό πρόσωπο ενημερώνεται ότι η πληροφορία διαγραφής του αριθμού κινητού τηλεφώνου από το Μη.Δ.Α.Τε. θα διαβιβαστεί στον πάροχο κινητής.

8. Για την αντικατάσταση του δηλωθέντος αριθμού κινητού τηλεφώνου το φυσικό πρόσωπο θα πρέπει να προβεί σε διαγραφή της υποβληθείσας αίτησής του και καταχώριση νέας αίτησης όπως περιγράφεται στο παρόν άρθρο.

9. Η ηλεκτρονική καταχώριση και η ηλεκτρονική ενημέρωση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α’ 75) για την ακρίβεια των καταχωρισμένων ή ενημερωμένων στοιχείων.

10. Τα ακόλουθα στοιχεία των ενεργών αιτήσεων προβάλλονται στην ειδική εφαρμογή του Μη.Δ.Α.Τε.:

α) Ονοματεπώνυμο αιτούντος

β) ΑΜΚΑ ή ΠΑΑΥΠΑ αιτούντος

γ) Ονοματεπώνυμο δικαιούχου

δ) ΑΜΚΑ ή ΠΑΑΥΠΑ δικαιούχου

ε) Αριθμός κινητού

στ) Κατάσταση αίτησης

ζ) Ημερομηνία και ώρα υποβολής αίτησης.

 

Μεταφορά και επιβεβαίωση αίτησης εγγραφής/ διαγραφής αριθμού κινητού τηλεφώνου στον πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας

1. Κατόπιν αιτήσεως εγγραφής του φυσικού προσώπου, το Μη.Δ.Α.Τε. διαβιβάζει μέσω του Κέντρου Διαλει-τουργικότητας (ΚΕΔ) της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ., στον πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας που έχει υποδείξει το φυσικό πρόσωπο, τα ακόλουθα στοιχεία του: α) αριθμό κινητού τηλεφώνου Ελλάδος, του οποίου δηλώνει χρήστης, β) έτος γέννησης, προς εφαρμογή της απαλλαγής τελών από τον πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. Σε περίπτωση φορητότητας το Μη.Δ.Α.Τε. διαβιβάζει μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ., τα προαναφερόμενα στοιχεία στον νέο πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.

2. Το πληροφοριακό σύστημα του παρόχου, μετά από έλεγχο ότι όντως πρόκειται για αριθμό κινητού τηλεφώνου που εξυπηρετεί, αποθηκεύει την αίτηση.

3. Σε περίπτωση που ο αριθμός κινητού τηλεφώνου δεν εξυπηρετείται από τον πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας ή ο αριθμός κινητού δεν ανήκει σε επιλέξιμο συμβόλαιο του παρόχου, επιστρέφεται σχετικός κωδικός σφάλματος στο Μη.Δ.Α.Τε. Η αίτηση εγγραφής στο Μη.Δ.Α.Τε. ακυρώνεται και το φυσικό πρόσωπο ενημερώνεται σχετικά από την εφαρμογή.

4. Κατόπιν αιτήσεως διαγραφής του φυσικού προσώπου, το Μη.Δ.Α.Τε. διαβιβάζει μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ., στον πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας της αίτησης τον αριθμό κινητού τηλεφώνου της αίτησης και αποστέλλει ενημερωτικό SMS στον δικαιούχο στον εν λόγω αριθμό κινητού τηλεφώνου.

5. Το πληροφοριακό σύστημα του παρόχου προβαίνει σε διαγραφή της αίτησης.

Διαδικασία Υποβολής Αίτησης στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών

Πρόσβαση στο Μη.Δ.Α.Τε. μέσω των Κ.Ε.Π.

1. Η υποβολή αίτησης εγγραφής/διαγραφής αριθμού κινητού τηλεφώνου των φυσικών προσώπων για απαλλαγή τελών δύναται να πραγματοποιηθεί στα Κ.Ε.Π. για τις περιπτώσεις που ορίζονται στο στοιχείο β) της παρ. 3 του άρθρου 1 της παρούσας. Η υποβολή αίτησης διενεργείται από εξουσιοδοτημένο υπάλληλο των Κ.Ε.Π. μέσω διασύνδεσης του πληροφοριακού συστήματος υποστήριξης των Κ.Ε.Π. με το πληροφοριακό σύστημα του Μη.Δ.Α.Τε. με την ταυτόχρονη φυσική παρουσία του ενδιαφερόμενου φυσικού προσώπου (δικαιούχου ή έχοντος την επιμέλεια για ανήλικο δικαιούχο).

2. Για την πρόσβαση του εξουσιοδοτημένου υπάλληλου του Κ.Ε.Π. στην ειδική εφαρμογή του Μη.Δ.Α.Τε πραγματοποιείται επαλήθευση των στοιχείων της ταυτότητας του (αυθεντικοποίηση) με χρήση των Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 29810 ΕΞ 2020 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας (Β’ 4798).

3. Ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. προβαίνει σε φυσική ταυτοποίηση του φυσικού προσώπου. Για τον λόγο αυτό, το φυσικό πρόσωπο οφείλει να διαθέτει μαζί του τα απαραίτητα στοιχεία ταυτοποίησής του:

α) στην περίπτωση Ελλήνων πολιτών, το δελτίο ταυτότητας ή τη σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας αρχής ή το εν ισχύ διαβατήριο ή την άδεια οδήγησης ή το ατομικό βιβλιάριο υγείας,

β) στην περίπτωση πολιτών Κράτους-Μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ισχύον δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριο της Χώρας τους,

γ) στις περιπτώσεις πολιτών τρίτης χώρας, το ισχύον διαβατήριο ή άδεια διαμονής που έχει εκδοθεί δυνάμει του ν. 4251/2014 (Α’ 80) και του π.δ. 106/2007 (Α’ 135) και είναι σε ισχύ ή άλλο έγγραφο βάσει του οποίου επιτρέπεται η είσοδός τους στη χώρα ή τα έγγραφα που έχουν εκδώσει οι αρμόδιες ελληνικές αρχές.

 

Μεταβατικές διατάξεις

1. Κατά τις δέκα πρώτες ημέρες από την έναρξη ισχύος της παρούσας, η πρόσβαση στην εφαρμογή του Μη.Δ.Α.Τε. είναι διαθέσιμη στους αιτούντες ανάλογα με το καταληκτικό ψηφίο του ΑΦΜ τους, ως εξής:

i. Πρώτη ημέρα: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 0

ii. Δεύτερη ημέρα: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 1

iii. Τρίτη ημέρα: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 2

iv. Τέταρτη ημέρα: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 3

v. Πέμπτη ημέρα: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 4

vi. Έκτη ημέρα: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 5

vii. Έβδομη ημέρα: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 6

viii. Όγδοη ημέρα: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 7

ix. Ένατη ημέρα: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 8

x. Δέκατη ημέρα: ενεργοποίηση ΑΦΜ με καταληκτικό ψηφίο 9

2. Η υποβολή αιτήσεων σε Κ.Ε.Π. είναι διαθέσιμη στους δικαιούχους από την ενδέκατη ημέρα ισχύος της παρούσας.

Έναρξη ισχύος

Η παρούσα απόφαση ισχύει από την 10.01.2022.

 

[signoff]

 

Πηγή

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο