Οι δύο ισχυροί παίκτες της ελληνικής αγοράς ενισχύουν το περιεχόμενό τους για να σταματήσουν την αύξηση διείσδυσης από Netflix, Disney και HBO. Άνισος ανταγωνισμός από ξένες πλατφόρμες που δεν πληρώνουν φόρους.
Με διεθνείς κολοσσούς όπως η Disney και η Warner Media να επεκτείνονται στην Ελλάδα, και την έλευση των Disney+ και HBO Max, οι ελληνικές εταιρείες βλέπουν τον άνισο ανταγωνισμό που δέχονται τα τελευταία χρόνια να ανεβάζει ακόμα υψηλότερα τον πήχη σε μια αγορά που δείχνει να έχει «βαλτώσει» παρά τις επενδύσεις των παρόχων για νέο περιεχόμενο.
Οι νέες πλατφόρμες που έρχονται να προστεθούν στη παρέα των Netflix και Apple TV δημιουργούν μια νέα συνθήκη στην αγορά της συνδρομητικής, με τους εγχώριους παίκτες να καλούνται να αντιμετωπίσουν κολοσσούς με αποτιμήσεις τρισεκατομμυρίων, σε ένα πεδίο μάχης που δεν έχει ίσους κανόνες. Στελέχη του τηλεπικοινωνιακού κλάδου τονίζουν στο Business Daily, πως το γεγονός ότι οι πλατφόρμες αυτές δεν πληρώνουν φόρους και δεν υπόκεινται στις ίδιες υποχρεώσεις με εκείνες δημιουργεί συνθήκες άνισου ανταγωνισμού και σημειώνουν την ανάγκη να ληφθούν μέτρα ώστε να υπάρξουν δίκαιες συνθήκες που θα επιτρέψουν και να μεγαλώσει η πίτα των συνδρομητών.
Σημειώνουν πως αν και οι πλατφόρμες όπως το Netflix άλλαξαν τον τρόπο που βλέπουμε τηλεόραση και ανέβασαν τον πήχη των απαιτήσεων των καταναλωτών για ποιοτικό περιεχόμενο, δεν έχουν καμία συνεισφορά στην ελληνική οικονομία, παρά το γεγονός ότι κατέχουν σημαντική θέση στην αγορά.
Επισημαίνουν πως οι streaming πλατφόρμες κολοσσών όπως το Disney+ και το HBO MAX, αλλά και το Netflix χωρίς να έχουν τον «βραχνά» της φορολογίας μπορούν και προσφέρουν πολύ χαμηλές τιμές συνδρομών, συμπιέζοντας περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους τους, ενώ παράλληλα λειτουργούν σε καθεστώς αδιαφάνειας καθώς κανείς δεν γνωρίζει τον αριθμό των συνδρομητών που έχουν αφού δεν εμφανίζονται στα επίσημα στοιχεία της ΕΕΤΤ.
Την ίδια στιγμή η έλευση της Disney+ σίγουρα θα επιφέρει πλήγμα και στο περιεχόμενο των ελληνικών παικτών καθώς ήδη έχει αρχίσει και αποσύρει μεγάλος μέρος του περιεχομένου που διαθέτει από άλλες πλατφόρμες όπως το Netflix με στόχο να αυξήσει τον αριθμό συνδρομητών της.
Ωστόσο όπως υπογραμμίζουν στελέχη του τηλεπικοινωνιακού κλάδου οι Έλληνες παίκτες είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τον αυξανόμενο ανταγωνισμό έχοντας ως οδηγό το αθλητικό περιεχόμενο αλλά και βάζοντας στο κάδρο νέες συνεργασίες αλλά και παραγωγές που θα ενισχύσουν το χαρτοφυλάκιό τους προσφέροντας μια ολιστική εμπειρία στον καταναλωτή που δεν μπορούν να προσφέρουν οι άλλες πλατφόρμες (σ.σ. με εξαίρεση ίσως το Disney+ και την πιθανότητα στο μπουκέτο να βρίσκεται και το ESPN+).
[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]
Το Netflix και η ελληνική συνδρομητική τηλεόραση
Όταν το Netflix ήρθε στην Ελλάδα το 2016, οι περισσότεροι πίστευαν πως δεν επρόκειτο να προκαλέσει προβλήματα στους παίκτες της συνδρομητικής, αλλά αντιθέτως θα έδινε περαιτέρω ώθηση στην κουλτούρα της πληρωμής ποιοτικού περιεχομένου και θεωρούνταν συμπληρωματική υπηρεσία προς τη συνδρομητική τηλεόραση.
Η αλήθεια ωστόσο αποδεικνύεται πολύ διαφορετική, καθώς όταν το Netflix έκανε την είσοδο του στην ελληνική αγορά, η διείσδυση της συνδρομητικής στη χώρα έφτανε περίπου το 24% και οι συνδρομητές ξεπερνούσαν ελάχιστα το 1 εκατ. Έξι χρόνια αργότερα, στα μέσα του 2021 και σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΤΤ, τα νούμερα αυτά δεν έχουν αλλάξει παρά ελάχιστα καθώς οι συνδρομητές φτάνουν το 1,1 εκατ. ακόμα και μετά από δυο χρόνια πανδημίας που έκλεισε τους περισσότερους στο σπίτι στρέφοντας περισσότερο κοινό στην κατανάλωση περιεχομένου.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία οι συνδρομητές της Cosmote TV ξεπερνάνε τους 600.000 στα τέλη του έτους, με τη Nova να πλησιάζει πλέον αρκετά μετά την εξαγορά της Wind, καθώς αν προστεθούν οι 80.000 πελάτες που βρίσκονταν στη Wind Vision τότε υπολογίζεται πως μπορεί να ξεπερνά τους 390.000 συνδρομητές, ενώ η Vodafone βρίσκεται στην τρίτη θέση με 140.000 συνδρομητές.
Παράλληλα οι συνδρομητές του Netflix στην Ελλάδα, αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία από τον όμιλο, υπολογίζεται πως ξεπερνούν τους 400.000 με πολλούς περισσότερους να απολαμβάνουν τις υπηρεσίες του καθώς με μια σύνδεση μπορεί να υπάρχει ταυτόχρονη προβολή έως και σε 4 οθόνες, καθιστώντας έτσι την streaming πλατφόρμα τον δεύτερο παίκτη της αγοράς.
Πώς θα χτυπήσουν τους κολοσσούς οι Έλληνες παίκτες
Από την πλευρά τους οι ελληνικές εταιρείες θωρακίζουν τις θέσεις τους με πλούσιο τηλεοπτικό και αθλητικό περιεχόμενο θέλοντας να προσφέρουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο στον καταναλωτή. Cosmote και NOVA κονταροχτυπήθηκαν το φετινό καλοκαίρι για την διασφάλιση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων τόσο των ομάδων της Super League όσο και μεγάλων πρωταθλημάτων όπως η Premier League και η ισπανική La Liga, καθώς το αθλητικό περιεχόμενο μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όπως αποδείχθηκε και από την απώλεια συνδρομητών που κατέγραψε η Vodafone TV μετά το τέλος της συνεργασίας με την Nova.
Η Cosmote που πρόσφατα ανακοίνωσε την ανανέωση της συνεργασίας με τα BBC Studios βρίσκεται πολύ κοντά στο να συμφωνήσει μέσα στις επόμενες ημέρες και με ένα ακόμη μεγάλο στούντιο ώστε να συνεχίσει γνωστές σειρές και ταινίες μέσω των καναλιών της. Παράλληλα συνεχίζει δυναμικά στην παραγωγή περιεχομένου, διατηρώντας το δημιουργικό μομέντουμ που έχει δημιουργηθεί με την δημιουργία σειρών όπως το «42 βαθμοί Κελσίου» ή το «Tehran».
Όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας βρίσκεται αυτή την στιγμή σε φάση post production η πρώτη κωμωδία που δημιουργείται από τα στούντιο της Cosmote TV με τον τίτλο «Οι Αόρατοι» και πρόκειται να βγει στις οθόνες γύρω στο Πάσχα.
Επίσης από τον Μάρτιο θα ξεκινήσουν και τα γυρίσματα για τον νέο και τελευταίο κύκλο της σειράς «Έτερος Εγω» που αποτελεί μια από τις σειρές σταθμός στην ελληνική τηλεόραση, ενώ είχε υπάρξει έντονη φημολογία για πιθανή ένταξη του στην πλατφόρμα του Netflix. Παράλληλα συνεχίζονται και οι παραγωγές για το Cosmote History καθώς την περασμένη εβδομάδα ξεκίνησε η νέα σειρά δραματοποιημένου ντοκιμαντέρ για την «Γενιά του 1930» όπου παρουσιάζονται όλοι οι σπουδαίοι Έλληνες συγγραφείς και ποιητές.
Η Nova μετά την εξαγορά της από την United Group προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος που είχε δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια. Η εταιρεία παρουσίασε την πλατφόρμα ΕΟΝ τον Οκτώβριο με τα πρώτα στοιχεία να δείχνουν ιδιαίτερα θετικά, σύμφωνα με πηγές της εταιρείας και να υπάρχει θετική ανταπόκριση από τους καταναλωτές.
Αναφέρουν πως η ΕΟΝ έχει συγκεντρώσει πολύ και σημαντικό τηλεοπτικό περιεχόμενο ενώ έχει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα πως το αθλητικό της περιεχόμενο είναι εξασφαλισμένο για τα επόμενα τουλάχιστον τέσσερα χρόνια έχοντας δέσει με πολυετή συμβόλαια τα κορυφαία πρωταθλήματα. Η Nova πραγματοποιεί μεγάλη αντεπίθεση στο αθλητικό περιεχόμενο καθώς εκτός από τα μεγάλα πρωταθλήματα που θα έχει στο οπλοστάσιό της από την επόμενη σαιζόν, έχει ακόμα όλες τις διοργανώσεις της FIBA, την Euroleague, Eurocup, NCAA, αλλά και όλα τα προκριματικά των εθνικών ομάδων της FIFA για Μουντιάλ και Euro μέχρι το 2028, εκτός της Εθνικής Ελλάδος που θα την δείχνει σε μαγνητοσκόπηση.
Η ΕΟΝ διαθέτει επίσης 7 παιδικά κανάλια, και έχουν προστεθεί τα κανάλια Eurosport και Discovery, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις με στούντιο για τον περαιτέρω εμπλουτισμό του τηλεοπτικού περιεχομένου φέρνοντας σε αποκλειστικότητα νέες σειρές και νέους κύκλους ήδη επιτυχημένων σειρών. Παράλληλα στα πλάνα της εταιρεία βρίσκεται και η δημιουργία νέου περιεχομένου με την εταιρεία να εξετάζει συνεργασίες ώστε να προχωρήσει σε νέες παραγωγές.
Από την πλευρά της η Vodafone πραγματοποιεί τη δική της αντεπίθεση και μέσα από την συνεργασία με γνωστές συνδρομητικές πλατφόρμες που θα προστεθούν στη Vodafone TV θέλει να αυξήσει την συνδρομητική της βάση στις 200.000 από 140.000 που βρίσκεται σήμερα. Εν αντιθέσει με τους δυο ανταγωνιστές της, η Vodafone επενδύει σε premium περιεχόμενο διασκέδασης με τον κ. Μπρουμίδη να έχει χαρακτηρίσει ως «τεράστια ευκαιρία» την έλευση των HBO MAX και Disney+ στην Ευρώπη την φετινή χρονιά.
Η Vodafone βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συνομιλίες με την WarnerMedia για την προβολή της συνδρομητικής πλατφόρμας HBO Max μέσω της Vodafone ΤV όπου θα προσφέρονται τα κανάλια HBO, DC και Cartoon Network, ενώ «δυνατό χαρτί» αποτελεί επίσης το γεγονός ότι στην πλατφόρμα προβάλλονται ταινίες της Warner Bros λίγες ημέρες μετά από την κυκλοφορία τους στις κινηματογραφικές αίθουσες.
[signoff]
Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας και ακόμη περισσότερες στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.
Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.
Unpackman