Δύο στους 10 αγοράζουν diesel (από 1 στους 3) ενώ 1 στους 10 (από 1 στους… 100) επιλέγει πλέον αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο…
Πολύ μεγάλη πτώση παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με κινητήρες που χρησιμοποιών για καύσιμο το πετρέλαιο. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) , το τρίτο τρίμηνο του 2022 τα πετρελαιοκίνητα οχήματα κατείχαν μερίδιο 16.5%.
Συγκριτικά με το 2021 η πτώση ήταν σχετικά μικρή καθώς έπεσε 3,1 μονάδες. Αν όμως αναλογιστούμε πως το 2018 το μερίδιο των αυτοκινήτων diesel ήταν στο 36,7% μπορούμε να καταλάβουμε και την μεγάλη μείωση στη ζήτηση, κατ’ επέκταση και στις πωλήσεις. Να σημειώσουμε πως το 2019 οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα πετρελαίου ήταν στο 31,6% και το 2020 στο 27,9%.
Εκτός από τα πετρελαιοκίνητα, πτωτική τάση έχουν και τα αμιγώς βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Από το 55,6% που κατείχαν μερίδιο αγοράς το 2018, βρίσκονται πλέον στο 40%.
Ξεπέρασαν το 10% τα ηλεκτρικά
Στην αντίπερα… όχθη, σημαντική άνοδο παρατηρείται στα ηλεκτρικά οχήματα, τόσο στα αμιγώς όσο και στα λεγόμενα Plug-in Hybrid.
Το πρώτο τρίμηνο του 2022 στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι πωλήσεις των ηλεκτρικών έφτασαν σε μερίδιο το 11,9%. Η άνοδος είναι θεαματική αν αναλογιστούμε πως το 2018 ήταν στο 1%, το 2019 στο 1,9%, το 2020 στο 5,4% και το 2021 στο 9,1%. Τα Plug-in Hybrid, δηλαδή αυτά που συνδυάζουν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα, το 2018 ήταν στο 0,9% το 2021 στο 8,9%, ενώ για φέτος παρατηρείται πτώση καθώς βρίσκονται στο 8,5%.
Η τάση αυτή, οφείλεται στο γεγονός ότι, οι χρήστες πλέον – καθώς υπάρχουν πολλές προτάσεις – κάνουν την επιλογή που επιθυμούν χωρίς να σκέφτονται αν πρέπει να αγοράσουν ή όχι αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Άνοδο και στα υβριδικά
Από τα στοιχεία του ACEA, παρατηρείται άνοδος και στα υβριδικά τα οποία για το τρίτο τρίμηνο του 2022 κατέχουν μερίδιο 22,6%. Αντίστοιχα το 2018 είχαν μερίδιο 4% ενώ το 2021 ήταν στο 19,6%.