21.5 C
Athens
Δευτέρα, 15 Απριλίου 2024

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Και πες πως έμεινε.. Σπρώχνουμε;

Ως γνωστόν τα μεγαλύτερα προβλήματα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η αυτονομία και η φόρτιση. Σε πολλές σχετικές συζητήσεις αναφέρεται συχνά-πυκνά το χιουμοριστικό «πρόσεξε μην το σπρώχνεις», αναφορικά με το ενδεχόμενο να τελειώσει η μπαταρία. Κατά πόσο μπορούμε να το κάνουμε, όμως;

Καταρχάς για να «μείνει» κάποιος από μπαταρία, θα πρέπει πρώτα να αγνοήσει δεκάδες προειδοποιήσεις που θα του δώσει το αυτοκίνητο. Στα περισσότερα ηλεκτρικά εμφανίζονται σχετικά μηνύματα από όταν το επίπεδο φόρτισης βρίσκεται στο 20%, τα οποία πυκνώνουν όσο αυτό μειώνεται. Από το 10% και κάτω η προειδοποιητική ένδειξη είναι μονίμως αναμμένη στον πίνακα οργάνων ενώ ακόμα κι αν τελικά φτάσει στο 0, υπάρχει μια ρεζέρβα 10-15 χλμ. Εκτός αυτού, πολλά μοντέλα εμφανίζουν διαδρομές για τους πλησιέστερους σταθμούς φόρτισης (όπου υπάρχουν) μέσω του συστήματος πλοήγησης. Με λίγα λόγια, θα πρέπει κάποιος να «γράψει» τελείως το αυτοκίνητό του για να ακινητοποιηθεί.

Ας πούμε, λοιπόν, ότι το κάνει. Ή ότι δεν υπάρχει φορτιστής κοντά και αναγκαστικά υπόκειται στην ταλαιπωρία. Ή, απλούστερα, ότι μεσολαβεί βλάβη. Από τη στιγμή που τα ηλεκτρικά δεν έχουν κιβώτιο να το βάλουμε στη «νεκρά», μπορούμε να τα σπρώξουμε; Η απάντηση είναι κομμάτι διττή και επικεντρώνεται κυρίως στο αν πρέπει, περισσότερο από αν γίνεται. Σε ένα EV ο κινητήρας είναι μονίμως και απευθείας συνδεδεμένος με τους κινητήριους τροχούς. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους της ακαριαίας απόκρισης στο γκάζι, συγκριτικά με ένα θερμικό αυτοκίνητο. Εδώ δεν υπάρχουν διαφορικά, κιβώτια, συμπλέκτες, γρανάζια, άξονες μετάδοσης και λοιποί «μεσάζοντες». Οπότε, για να κινηθεί το αυτοκίνητο σβηστό είναι απαραίτητο πρώτα να απεμπλακούν οι τροχοί από το μοτέρ.

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Για τέτοιες ακριβώς περιπτώσεις, υπάρχει η επιλογή «N». Φυσικά δεν πρόκειται για την παραδοσιακή «νεκρά», αλλά το αποτέλεσμα είναι ίδιο. Ο ηλεκτροκινητήρας (ή οι ηλεκτροκινητήρες) αποσυνδέονται -τρόπον τινά- από τους τροχούς και το αυτοκίνητο μπορεί να τσουλήσει, ενώ παράλληλα απενεργοποιείται η ανάκτηση ενέργειας. Εδώ, όμως, υπάρχει μια μικρή γκρίζα ζώνη. Με το N των ηλεκτρικών δεν απομονώνεται ακριβώς ο κινητήρας, παρά δεν τους τροφοδοτεί με ενέργεια. Αν είστε σταματημένος με EV, για παράδειγμα, και αφήσετε το φρένο με το κιβώτιο στη θέση D, το αυτοκίνητο θα κινηθεί προς τα εμπρός. Με το N απλά θα τσουλήσει, αλλά μόνο επειδή το μοτέρ δεν δίνει ισχύ και όχι επειδή έχει απομονωθεί, όπως σε ένα κλασικό αυτόματο βενζίνης ή ντίζελ. Τι σημαίνει αυτό;


Πως ακόμα κι αν δεν λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας, αν κινούνται οι τροχοί επιβαρύνεται. Το ίδιο ισχύει για την ανάκτηση ενέργειας, καθώς στην ουσία επίσης δεν μπορεί πραγματικά να βγει εκτός, ούσα δομικό μέρος του συστήματος. Κατά συνέπεια, αν χρειαστεί να σπρώξουμε ένα ηλεκτρικό για ασφάλεια και να μην εμποδίζουμε την κυκλοφορία, μπορούμε. Αλλά δεν θα πρέπει να γίνει για μεγάλη απόσταση. Κάτι που αυτομάτως αποκλείει τη ρυμούλκηση από άλλο όχημα μέχρι σταθμό φόρτισης ή συνεργείο. Και εννοείται, αν το αυτοκίνητο έχει τον κινητήρα πίσω (βλέπε VW ID.3 και ID.4) ή εμπρός-πίσω (Ford Mustang Mach-E AWD ) απαγορεύεται δια ροπάλου το «έγκλημα» της ρυμούλκησης με τους πίσω τροχούς να ακουμπούν στο δρόμο (όπως φυσικά και στα κανονικά πισωκίνητα/τετρακίνητα).

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο