Ένα πολύ ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ με τίτλο #followme που πρέπει να δείτε μας έρχεται από την Ολλανδία, ένα ντοκιμαντέρ που ξεσκεπάζει τα κακά του Instagram.
Χωρίς αμφιβολία το Instagram έχει γίνει υπερβολικά ισχυρό, ξεπερνώντας ακόμα και τα πιο παλιά κοινωνικά δίκτυα Facebook (στο οποίο ανήκει το Instagram) και Twitter, με 1 δισεκατομμύριο λογαριασμούς και με την αξία του να υπολογίζεται στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο τζίρος που γίνεται από εταιρείες που επιλέγουν Instagramers, τους λεγόμενους Ιnfluencers, για να επηρεάσουν τους καταναλωτές, έχει ξεπεράσει τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια και πλέον ένα μαζικό κύμα ανθρώπων προσπαθεί να στήσει προφίλ στο Instagram που θα μπορέσει να τα πουλήσει σε διαφημιστικές εταιρείες, οι οποίες πλέον διαθέτουν και Influencer Managers για την διαχείριση του νέου είδους προώθησης εταιρειών και brands.
Πρόκειται για ένα νέο επάγγελμα, το οποίο ειδικά στο εξωτερικό είναι εξαιρετικά επικερδές για όσους έχουν δυνατά προφίλ.
Στο ντοκιμαντέρ που θα δείτε αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο κάποιοι έχουν στήσει ολόκληρες επιχειρήσεις διαχείρισης και πώλησης followers, likes και σχολίων, φτιάχνοντας χιλιάδες ψεύτικα προφίλ στο Instagram, κλονοποιώντας υπάρχοντα προφίλ αληθινών χρηστών ή ακόμα ελέγχοντας και τα προφίλ πραγματικών χρηστών.
Προσφορά: Tronsmart Element T6 Plus – Αποκτήστε το αδιάβροχο ηχείο με πολλά έξτρα, πιο οικονομικά από Κίνα ή Ευρώπη χάρις τα κουπόνια του Geekbuying! |
Η περίπτωση ενός 15χρονου στην Ολλανδία που πουλάει τους 10.000 followers μόλις 35 ευρώ είναι εξαιρετικά αποκαλυπτική για το τι γίνεται στο internet γύρω από το Instagram.
Πιο αποκαλυπτική είναι η συνέντευξη με έναν από τους “μεγάλους” διαχειριστές ψεύτικων προφίλ στο Instagram, ο οποίος αποκαλύπτει την ύπαρξη ειδικών server (βρίσκονται στην Ινδία) και λογισμικού (τα λεγόμενα bots), που αναλαμβάνουν να δημιουργήσουν κλονοποιημένα προφίλ στο Instagram, αντιγράφοντας φωτογραφίες προφίλ και βιογραφικό από ένα πραγματικό λογαριασμό του Instagram. Εκπληκτικό είναι ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος μπορεί να βάλει 10.000 likes σε ένα ποστ στο Instagram μέσα σε λίγα λεπτά (γίνεται on camera). Ο όρος για αυτούς τους διαχειριστές ψεύτικων προφίλ είναι Fake Followers Factory.
Στο ντοκιμαντέρ μπαίνουμε στα άδυτα μίας εταιρείας που με ειδικό λογισμικό ελέγχει τους λογαριασμούς στο Instagram και μπορεί να υπολογίσει το ποσοστό των ψεύτικων followers. Μπροστά στα μάτια μας αποκαλύπτεται ότι ένα προφίλ μπορεί να έχει μέχρι και 43% ψεύτικους followers, ενώ εντυπωσιακό είναι ότι ακόμα και διάσημοι όπως η Kate Perry ή o Cristiano Ronaldo μπορούν να έχουν ψεύτικους followers (το λογισμικό “βρήκε” ότι η Kate Perry έχει 20% ψεύτικους followers, δηλαδή περίπου 14 εκατομμύρια followers, αλλά και ο Cristiano Ronaldo 18.2%).
Το φοβερό είναι ότι followers δεν αγοράζουν μόνο ενήλικες αλλά ακόμα και παιδιά, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις αγοράζουν followers οι γονείς για τα παιδιά τους. Φυσικά στον χώρο των αγορασμένων followers μπαίνουν συχνά και μεγάλοι αστέρες ακόμα και από το Χόλιγουντ, οι οποίοι μπορεί να αγοράσουν μέχρι και 5 εκατομμύρια followers με μία κίνηση.
Το ακόμα πιο εξοργιστικό είναι ότι υπάρχουν site που μπορείς να εγγραφείς με τα στοιχεία του λογαριασμού σου στο Instagram, ώστε να αποκτήσεις χιλιάδες followers, δίνοντας όμως απόλυτο έλεγχο του λογαριασμού σου στους διαχειριστές του site αυτού, οι οποίοι πλέον διαχειρίζονται εκατομμύρια πραγματικών προφίλ κατευθύνοντας τους εκεί που θέλουν, χωρίς καν αυτοί να το γνωρίζουν.
Άλλος ένας τρόπος να “κλέψεις” στο Instagram αποκαλύπτεται από μία φωτογράφο, η οποία παραδέχεται ότι ήταν μέλος group που ανταλλάσσουν likes και σχόλια.
Φυσικά αυτή την στιγμή υπάρχουν και νόμιμες εταιρείες/εφαρμογές που πουλάνε σχόλια, το περιεχόμενο των οποίων καθορίζει ο ίδιος ο αγοραστής, όπως η εφαρμογή Commenter (με 100.000 ανθρώπους που γράφουν τα σχόλια που θέλουν οι πελάτες και πληρώνονται για αυτό), η οποία είναι πολύ δημοφιλής στη Ρωσία.
Πραγματικά όπως ακούγεται και στο ντοκιμαντέρ, στο Instagram αυτή τη στιγμή επικρατεί χάος και κανείς δεν ξέρει τι είναι αλήθεια και τι όχι (σκεφτείτε επιπλέον ότι όλα τα παραπάνω μπορούν να τα εκμεταλλευτούν πολιτικά κόμματα και οργανώσεις).
Παράλληλα έχουμε χιλιάδες χρήστες του Instagram με συνεχές άγχος για την αύξηση των followers τους και της αλληλεπίδρασης τους με αυτούς, δηλαδή περισσότερα likes και σχόλια στις εικόνες τους. Ένας άγχος που τους οδηγεί πολλές φορές σε κατάθλιψη ή χειρότερες καταστάσεις.
Όλα αυτά μπορούν βέβαια να καταπολεμηθούν με τρεις τρόπους: δεν έχεις Instagram, έχεις αλλά δεν το παίρνεις στα σοβαρά ή αποφασίζεις να συμμετάσχεις στο μεγάλο ψέμα της εποχής μας, δηλαδή να πληρώσεις για να αποκτήσεις followers, likes και σχόλια.
Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι και ότι όλο το ντοκιμαντέρ είναι μονταρισμένο σε κάθετο προσανατολισμό.
[signoff]