25.9 C
Athens
Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου 2024

ΜΗΝ τρομοκρατηθείτε, αλλά η Boing χρησιμοποιεί ακόμα….δισκέτες για να ενημερώσει το λογισμικό των 747!!!

Όσοι από εμάς είναι μιας κάποιας ηλικίας και χρησιμοποιούσαν παλιότερα την τεχνολογία, θυμούνται σίγουρα την εποχή των δισκετών. Ξέρετε, μοιάζουν με εικονίδια “αποθήκευσης”, αλλά ήταν πραγματικά πλαστικά κομμάτια με μαγνητικά μέσα, μέσα, που αποθήκευαν μια ασήμαντα μικρή ποσότητα δεδομένων σε σχέση πάντα με τα σημερινά USB stick.. Ίσως να μην χρησιμοποιείτε πια δισκέτες, αλλά ορισμένες βιομηχανίες έχουν κολλήσει με την τεχνολογία του παρελθόντος – για παράδειγμα, οι αεροπορικές εταιρείες. Η British Airways απέσυρε πρόσφατα από το στόλο της τα 747, δίνοντάς μας την ευκαιρία να δούμε πώς λειτουργεί το σύστημα ενημέρωσης λογισμικού της με βάση τη δισκέτα. Είναι μια πραγματική έκρηξη από το παρελθόν.

Το αεροσκάφος Boeing 747-400 κυκλοφόρησε για πρώτη φορά σε υπηρεσία στα τέλη της δεκαετίας του 1980, όταν οι δισκέτες 3,5 ιντσών ήταν ακόμα αιχμή με ένα επιβλητικό 1,44 MB μορφοποιημένου χώρου αποθήκευσης. Αυτά τα αεροπλάνα κοστίζουν εκατομμύρια δολάρια, αλλά η αναβάθμιση των συστημάτων είναι μια δύσκολη επιχείρηση στα αεροσκάφη. Ο αρχικός υπολογιστής αεροηλεκτρονικών εξακολουθεί να λειτουργεί, έτσι η British Airways δεν ενοχλήθηκε ποτέ να τις αντικαταστήσει στα αεροπλάνα της.

Το 747 υπήρξε σημαντικό μέρος του στόλου της British Airway όλα αυτά τα χρόνια, αλλά η πανδημία COVID-19 μείωσε δραστικά τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια – η απόσυρση αυτών των παλαιότερων αεροπλάνων είχε νόημα. Η εταιρεία ασφάλειας Pen Test Partners είχε την ευκαιρία να εξερευνήσει ένα από τα αεροσκάφη που λειτουργούν ακόμα. Ως μέρος της εικονικής εκδήλωσης DEF CON 28, μπορείτε να κάνετε μια περιοδεία ενός 747-400 που αποσύρθηκε πρόσφατα. Ολόκληρη η περιήγηση 10 λεπτών αξίζει να την δει κανείς, αλλά μπορείτε να μεταβείτε δεξιά στο bit της δισκέτας στο 7:45, αν το επιθυμείτε.

Ο φορτωτής avionics βρίσκεται στο πιλοτήριο κάτω από ένα προστατευτικό πλαίσιο. Σύμφωνα με το Pen Test, το λογισμικό χρειαζόταν μια ενημέρωση κάθε 28 ημέρες, ώστε το αεροπλάνο να γνωρίζει την τρέχουσα κατάσταση όλων των αεροδρομίων, διαδρομών πτήσης, διαδρόμων και ούτω καθεξής. Δεδομένου ότι οι δισκέτες αποθηκεύουν τόσο λίγα δεδομένα, ένα τυπικό πακέτο ενημέρωσης θα κατανέμεται σε οκτώ δίσκους. Ένας μηχανικός έπρεπε να επισκέπτεται κάθε αεροπλάνο σε μηνιαία βάση για να φορτώνει όλους αυτούς τους δίσκους. Η British Airways δεν έχει τελειώσει ακόμα με τις δισκέτες. Η αεροπορική εταιρεία εξακολουθεί να διαθέτει πολλά αεροσκάφη 737 με παρόμοιο σύστημα αεροηλεκτρονικής που βασίζεται στη δισκέτα.

Τα σύγχρονα αεροσκάφη διαθέτουν απομακρυσμένα ρυθμιζόμενα συστήματα ηλεκτρονικών συστημάτων που είναι πολύ λιγότερο κουραστικά για ενημέρωση. Ωστόσο, απαιτούν επίσης ενισχυμένη ασφάλεια, ιδίως σε αεροπλάνα που έχουν δικτυωμένες συσκευές ψυχαγωγίας σε κάθε θέση. Οι ερευνητές έχουν εξετάσει εδώ και πολύ καιρό τέτοια συστήματα για ευπάθειες που θα παρέχουν πρόσβαση σε σημαντικά συστήματα αεροσκαφών, αλλά κανείς δεν κατάφερε να κάνει περισσότερα από το να σπάσει το δικό του σύστημα στο κάθισμα. Ίσως μερικές κατεστραμμένες δισκέτες να κάνουν το τέχνασμα;

 

[signoff]

 

Δια

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο