Δε χωρά αμφιβολία πως το επίπεδο δυσκολίας είναι μια από τις πιο σημαντικές πτυχές οποιασδήποτε gaming εμπειρίας. Όταν υπάρχουν απότομα spikes και το gameplay μοιάζει άδικο, συχνά το παιχνίδι αφήνει άσχημες εντυπώσεις. Όπως φαίνεται, η Sony θέλει να εξαλείψει μια για πάντα αυτό το φαινόμενο, χάρη σε μια νέα τεχνολογία που μόλις πατένταρε.
Περνώντας σε λεπτομέρειες, ο gaming κολοσσός κατοχύρωσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για μια τεχνολογία που ονομάζει χαρακτηριστικά: “Adaptive Difficulty Calibration For Skills-Based Activities In Virtual Environments”. Αυτό το σύστημα θα προσαρμόζει δυναμικά το επίπεδο δυσκολίας στα παιχνίδια της Sony ανάλογα με το πόσο καλά παίζει ο παίκτης. Δηλαδή, αν σφάζει ορδές εχθρών με ευκολία, το παιχνίδι θα γίνεται δυσκολότερο, ενώ αν αποτυγχάνει να ξεπεράσει ορισμένες προκλήσεις, το παιχνίδι θα γίνει αυτόματα ευκολότερο, πάντα παρασκηνιακά, χωρίς να το καταλαβαίνει ο παίκτη. Στόχος της Sony είναι ο κάθε παίκτης πάντα να βιώνει ακριβώς όση πρόκληση επιθυμούν οι developers.
Ειδικότερα, η πατέντα περιγράφει το σύστημα ως εξής:
Τα δεδομένα που συλλέγονται μπορούν να αξιολογηθούν για να προσδιοριστεί εάν το επίπεδο της gaming απόδοσης ενός παίκτη αντιστοιχεί στο αναμενόμενο επίπεδο απόδοσης. Όταν το επίπεδο επιδόσεων του χρήστη στο παιχνίδι δεν αντιστοιχεί με το αναμενόμενο επίπεδο επιδόσεων, οι παράμετροι που αλλάζουν τη δυσκολία του παιχνιδιού θα μπορούν να αλλάξουν αυτόματα.
Μάλιστα, η Sony περιγράφει επίσης και τις συγκεκριμένες αυτές παραμέτρους που μπορεί να επηρεάσουν το σύστημα. Χαρακτηριστικά που σχετίζονται με την ταχύτητα κίνησης, τη δύναμη του χαρακτήρα, τον αριθμό των εχθρών, τη δυσκολία στην τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών και άλλα πολλά μπορούν να αυξάνονται ή να μειώνονται σιγά σιγά με την πάροδο του χρόνου, καθώς εξελίσσεται το gameplay session.
Φυσικά, αξίζει να σημειωθεί πως η θεωρία απέχει από την πράξη. Πολλές φορές στο παρελθόν έχουμε δει εταιρίες να κατοχυρώνουν πατέντες, οι οποίες στη συνέχεια δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ. Επομένως, η ανακάλυψη της συγκεκριμένης καταχώρησης δε σημαίνει απαραιτήτως πως το σύστημα θα χρησιμοποιηθεί όντως στις μελλοντικές εμπειρίες των PlayStation Studios.