Η αρχιτεκτονική του AMD RDNA 2 είναι επιτέλους εδώ και θα φτάσει σε πολλές πλατφόρμες πριν από το τέλος του έτους. Από την πλευρά του υπολογιστή, η AMD κυκλοφορεί τα Radeon RX 6800, RX 6800 XT και RX 6900 XT, αν και σε διαφορετικούς χρόνους. Το RDNA 2 είναι η βασική αρχιτεκτονική των κονσολών PlayStation 5 και Xbox Series, αλλά η Microsoft πιστεύει ότι οι κονσόλες της έχουν το πλεονέκτημα, αρχιτεκτονικά μιλώντας.
Σύμφωνα με μια ανάρτηση ιστολογίου, οι Xbox Series X και Series S είναι οι μόνες κονσόλες που υποστηρίζουν όλες τις δυνατότητες που η AMD έχει ενσωματώσει στην αρχιτεκτονική της RDNA 2. Αυτές οι δυνατότητες, ισχυρίζεται η Microsoft, περιλαμβάνουν τις DirectX Raytracing, Mesh Shading, Sampler Feedback και Variable Rate Shading (VRS). Συνοπτικά, τα Shaders Mesh σάς επιτρέπουν να αλλάξετε τη γεωμετρία ενός αντικειμένου σε πραγματικό χρόνο, ενώ τα σχόλια Sampler βελτιστοποιούν τη χρήση του χώρου αποθήκευσης και παρέχουν καλύτερα στοιχεία ελέγχου για το περιεχόμενο που πρέπει να φορτωθεί σε μια δεδομένη στιγμή. Εν τω μεταξύ, το Variable Rate Shading (VRS) θα επιτρέψει στα Xbox Series X και Series S να αποδώσουν τμήματα μιας εικόνας σε διαφορετικά επίπεδα ποιότητας για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση χωρίς να υποβαθμιστεί ορατά η συνολική ποιότητα της εικόνας.
Το PlayStation 5 θα υποστηρίξει και τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά του RDNA 2, συμπεριλαμβανομένου του DirectX Raytracing. Δεν είναι σαφές εάν αυτός ο συνδυασμός δυνατοτήτων θα δώσει στις νέες κονσόλες της Microsoft ένα πλεονέκτημα απόδοσης έναντι των Sony. Παρ ‘όλα αυτά, η Microsoft φαίνεται χαρούμενη που καυχιέται ότι οι κονσόλες της είναι οι μόνες «με πλήρη υποστήριξη υλικού για όλες τις δυνατότητες του RDNA 2».