Το Instagram ετοιμάζεται να εισαγάγει τη λειτουργία “Friend Map”, παρόμοια με το Snap Map του Snapchat, όπως επιβεβαίωσε εκπρόσωπος της Meta στο TechCrunch. Αυτή η λειτουργία opt-in θα επιτρέπει στους χρήστες να παρακολουθούν τις τοποθεσίες των φίλων τους σε πραγματικό χρόνο, αν και βρίσκεται ακόμα σε φάση ανάπτυξης και δεν έχει δοκιμαστεί εκτός των ορίων της εταιρείας.
Η αποκάλυψη αυτής της λειτουργίας από τον reverse engineer Alessandro Paluzzi υπογραμμίζει την προσπάθεια του Instagram να καινοτομήσει και να διατηρήσει τη δέσμευση των χρηστών, θυμίζοντας την προηγούμενη αντιγραφή των Stories του Snapchat το 2016. Άλλωστε, η Meta έχει δείξει ότι αντιγραφές ή όχι, τα χαρακτηριστικά είναι δημοφιλέστερα στις δικές τις πλατφόρμες. Έχει βέβαια και πολύ μεγαλύτερο κοινό.
Εάν το Instagram προχωρήσει με το Friend Map, θα σηματοδοτήσει άλλη μια περίπτωση της πλατφόρμας που μιμείται δημοφιλή χαρακτηριστικά από τους ανταγωνιστές. Η κίνηση αυτή φέρνει επίσης το Instagram αντιμέτωπο με την υπηρεσία “Find My” της Apple, και άλλων αντίστοιχων, προσφέροντας στους χρήστες περισσότερους λόγους για να παραμείνουν στο οικοσύστημά της. Επιπλέον, παρουσιάζει μια ευκαιρία να προσελκύσει χρήστες που απογοητεύτηκαν από τη διακοπή της Zenly, μιας εφαρμογής κοινωνικών χαρτών που αποκτήθηκε από το Snapchat.
Τα στιγμιότυπα οθόνης που μοιράστηκε ο Paluzzi αποκαλύπτουν ρυθμίσεις απορρήτου που ελέγχονται από τον χρήστη, συμπεριλαμβανομένης της κρυπτογράφησης από άκρο σε άκρο για τα δεδομένα τοποθεσίας και της επιλογής να τα μοιράζονται με επιλεγμένους ακολούθους ή “στενούς φίλους”. Το Friend Map του Instagram θα χρησιμεύει επίσης ως πλατφόρμα για την αφή μηνυμάτων με βάση την τοποθεσία, ενισχύοντας την κοινωνική αλληλεπίδραση εντός της εφαρμογής.
Η πρωτοβουλία αυτή ευθυγραμμίζεται με την ευρύτερη στρατηγική του Instagram για την ενίσχυση των δυνατοτήτων χαρτογράφησης εντός της εφαρμογής, με στόχο να γίνει ένας μοναδικός προορισμός για την ανακάλυψη νέων τόπων. Καθώς πλατφόρμα επιχειρεί να εισέλθει σε αυτό το νέο έδαφος, ενισχύει τη δέσμευσή της να εξελίσσεται παράλληλα με τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των χρηστών σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο ψηφιακό τοπίο.