Εάν υπήρχε μόνο μια φράση, η οποία θα μπορούσε να χαρακτηρίσει τη Skroutz, αυτή σίγουρα θα ήταν ότι δεν επαναπαύεται στις δάφνες των αξιοσημείωτων, είναι η αλήθεια, επιδόσεών της. Επιδόσεις, οι οποίες “χτίστηκαν” με όραμα και μεθοδικότητα από την πρώτη μέρα που ξεκίνησε πριν από 17 χρόνια να λειτουργεί αρχικά ως πλατφόρμα σύγκρισης τιμών και εκτινάχθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η μετεξέλιξή της στο μεγαλύτερο marketplace της χώρας δεν έχει έρθει τυχαία. Σχεδιάζοντας τις επόμενες κινήσεις της, δείχνει να μην “ιδρώνει ” για τον ανταγωνισμό, τον οποίο άλλωστε κρατά σταθερά σε απόσταση ασφαλείας ενώ παράλληλα εμφανίζεται έτοιμη να αντιμετωπίσει κάθε εμπόδιο που θα εμφανιστεί στο διάβα της.
Κοντά στο 3 με 4% κινείται μέχρι στιγμής η ανάπτυξη
“Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε να λειτουργεί η πλατφόρμα, δεν υπήρξε ούτε μια μέρα που να μην βρεθήκαμε αντιμέτωποι με κάποια κρίση”, σημειώνει χαρακτηριστικά στο Capital.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Χατζηγεωργίου, αναφερόμενος στις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν σε μακροοικονομικό επίπεδο με τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις, οι οποίες προμηνύουν έναν όχι και τόσο ανέφελο χειμώνα. Μέχρι στιγμής, ωστόσο, το γενικότερο κλίμα δεν έχει “φρενάρει” τα αποτελέσματά της, ιδιαίτερα από τον Μάιο μέχρι και τον τρέχοντα μήνα, όπου κινείται με ανάπτυξη 3 με 4% σε σύγκριση με πέρυσι. Αντίθετη εικόνα παρουσίασαν οι πρώτοι 5 μήνες τους 2022 κλείνοντας με πτώση, μια υποχώρηση που υπήρξε, ωστόσο, αναμενόμενη καθώς κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2021, τα φυσικά καταστήματα παρέμειναν κλειστά, γεγονός που ευνόησε σημαντικά το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Στο +100% το marketplace
Παράλληλα, οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι ακόμη πιο εντυπωσιακοί εάν εξετάσει κανείς τις επιδόσεις της αγοράς προϊόντων από το ίδιο το Skroutz και όχι από κάποιο κατάστημα με το οποίο συνεργάζεται η πλατφόρμα. “Αναπτύσσεται πολύ γρήγορα το marketplace δηλαδή το κομμάτι του να αγοράζεις κατευθείαν από το Skroutz”, επισημαίνει ο κ. Χατζηγεωργίου, προσθέτοντας παράλληλα ότι “ο Αύγουστος κατέγραψε αύξηση 110% ενώ σε αυτά τα επίπεδα αναμένεται να κλείσει και ο Σεπτέμβριος”. Πλέον, το συγκεκριμένο κομμάτι αντιπροσωπεύει το 50% του τζίρου της εταιρείας με απώτερο στόχο το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων μελλοντικά να μετατραπεί και να προέρχεται κυρίως από το συγκεκριμένο κομμάτι.
Στόχος το σύνολο των πωλήσεων να προέρχεται από αγορές απευθείας από το Skroutz
Σε αυτή την κατεύθυνση, σχεδιάζει το σύνολο των επενδύσεων, οι οποίες μέχρι στιγμής ανέρχονται στα 25 εκατ. ευρώ να διοχετευτεί στην επίτευξη του συγκεκριμένου σκοπού. “Οι πιο πρόσφατες κινήσεις, όπως η εξαγορά της εταιρείας courrier Sendx και η αναβάθμιση των υπηρεσιών στο last mile, η εγκατάσταση lockers καθώς και η εξαγορά του ιδρύματος πληρωμών Everypay έγιναν για να εξυπηρετήσουν αυτόν τον σκοπό, δηλαδή για να ενισχύσουμε την αγορά προϊόντων από το ίδιο το Skroutz”, υπογραμμίζει ο επικεφαλής της ελληνικής πλατφόρμας. Παρομοιάζοντας το μοντέλο που ακολουθεί με τις δυνατότητες που προσφέρει το cloud, περίπου το 93% των προϊόντων που είναι διαθέσιμα στην πλατφόρμα, μπορούν πλέον να τα αγοράσει ο καταναλωτής απευθείας από το Skroutz και όχι από μια συνεργαζόμενη επιχείρηση. Σε αυτό το πλαίσιο συνεργάζεται με μια αποθήκη, η οποία βρίσκεται στην Μάνδρα Αττικής και στην οποία εντοπίζονται όλα τα προϊόντα που πωλούνται στο marketplace.
“Ιδανικά θα θέλαμε μελλοντικά όλες οι παραδόσεις να γίνονται μέσω Skroutz Points”
Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση έχει δώσει τον τελευταίο χρόνο και στην επέκταση του δικτύου των Skroutz Points, των έξυπνων θυρίδων (lockers) που έχουν τοποθετηθεί σε διάφορα σημεία και από τα οποία ο καταναλωτής μπορεί να παραλάβει την παραγγελία του χωρίς να δεσμεύεται από τις ώρες παράδοσης των διανομέων. Αρχικά, το εγχείρημα των lovkers ξεκίνησε δοκιμαστικά πριν περίπου ένα χρόνο με έναν περιορισμένο αριθμό. Γρήγορα, όμως, κέρδισαν την προτίμηση των πελατών της Skroutz, φτάνοντας σήμερα να έχουν εγκατασταθεί συνολικά 270 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ενώ στόχος είναι να ανέλθουν σε 1.000 μέσα στους επόμενους 7-8 μήνες. Επιπλέον, δεν αποκλείεται να επεκταθεί και σε κάποια άλλη μεγάλη πόλη, όπως για παράδειγμα στην Πάτρα.
“Σχεδόν το 8-9% των παραγγελιών κατευθύνονται πλέον στα lockers ωστόσο γεμίζουν γρήγορα και δεν έχουμε το διαθέσιμο αριθμό για να καλύψουμε τη ζήτηση, κάτι που θα αλλάξει με την προσθήκη νέων σημείων”, αναφέρει και συνεχίζει λέγοντας: “Ιδανικά θα θέλαμε όλες οι παραδόσεις να γίνονται στο μέλλον αποκλειστικά μέσα από τις θυρίδες, κάτι που είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Σύμφωνα με έρευνα που έχουμε κάνει, έδειξε ότι μειώνονται μέχρι και κατά 80% οι μετακινήσεις του διανομέα σε σχέση με την παράδοση στο σπίτι.”.
Μετρά 110.000 μέλη το Skroutz Plus
Εκτός, όμως, από τα Skroutz Points, πριν περίπου ένα χρόνο λάνσαρε και το πρόγραμμα πιστότητας Skroutz Plus, τα μέλη του οποίου, μεταξύ άλλων, έχουν το προνόμιο των δωρεάν μεταφορικών ενώ ήδη μετράει 110.000 μέλη. Πρόκειται για μια επένδυση, το κόστος της οποίας κυμαίνεται στα 4 με 5 εκατ. ευρώ το χρόνο ενώ στο μέλλον το πρόγραμμα αναμένεται να διευρυνθεί με την προσθήκη επιπλέον προνομίων όπως για παράδειγμα πόντων επιβράβευσης.
“Στοχεύουμε μελλοντικά στο εξωτερικό”
Και τα σχέδια δεν σταματούν εδώ. Το επόμενο μεγάλο βήμα περιλαμβάνει την επέκταση του Skroutz και στο εξωτερικό. Μια πρώτη αρχή έγινε με την πρόσφατη είσοδο στην Κύπρο. “Θα θέλαμε μελλοντικά να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας και εκτός συνόρων, χωρίς ωστόσο να υπάρχει επί του παρόντος ένα συγκεκριμένο πλάνο. Δεν πρόκειται για ένα εύκολο εγχείρημα καθώς η Skroutz είναι μια ογκώδης πλατφόρμα, η οποία έχει να κάνει με εμπόρους, logistics και εμπορικές συμφωνίες, καθιστώντας το project της επέκτασης σε ξένες αγορές αρκετά περίπλοκο. Επιπλέον, θεωρούμε ότι η ελληνική αγορά εμφανίζει ακόμη μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης”, διευκρινίζει ο κ. Χατζηγεωργίου. Με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη μέρα, η εταιρεία θέλει να αναβαθμίσει την εμπειρία του χρήστη σε ό,τι αφορά το κομμάτι της ανακάλυψης προϊόντων, κάνοντας την πλατφόρμα ακόμη πιο διαδραστική και διασκεδαστική. Σε αυτό το πλαίσιο, μέσα στο επόμενο διάστημα, ο κάθε χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να ανεβάζει το δικό του βίντεο, στο οποίο θα λέει τη γνώμη του για το προϊόν που έχει αγοράσει, ακολουθώντας τη λογική των review βίντεο που αναρτώνται στο youtube και έχουν ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση.