13.2 C
Athens
Τρίτη, 24 Δεκεμβρίου 2024

Στα «μαχαίρια» Honda και Toyota

Η Honda διαχώρισε τη θέση της από την απόφαση της Toyota να επενδύσει στους θερμικούς κινητήρες υδρογόνου, καθώς ο τεχνολογικός δρόμος του μέλλοντος μεταμορφώνεται σε πεδίο αντιπαράθεσης των δύο ιαπωνικών μεγαθηρίων.

Ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe (κεντρική φωτό), είπε ότι η Honda διερεύνησε το ενδεχόμενο χρήσης υδρογόνου -αντί βενζίνης- σε κινητήρες εσωτερικής καύσης πριν από δέκα χρόνια και έφτασε στο συμπέρασμα, σε αντίθεση με την Toyota, ότι ένας θερμικός κινητήρας δεν δύναται να λειτουργεί επαρκώς με καύσιμο το υδρογόνο. Παρόλα αυτά, η Honda θεωρεί εφικτή την τεχνολογία κυψελών υδρογόνου για τη φόρτιση των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο ισχυρός άνδρας της Toyota, Akio Toyoda
Ο ισχυρός άνδρας της Toyota, Akio Toyoda

Οι δύο ιαπωνικές εταιρείες ήταν από τις τελευταίες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη που έκαναν τη στροφή στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέχρι πρότινος, έδειχναν να ρίχνουν όλο το βάρος της έρευνας, των υποδομών και της επένδυσής τους στο υδρογόνο, αλλά και στα υβριδικά – καθώς η Toyota εκτιμά ότι τα HEV και PHEV θα παραμείνουν ανταγωνιστικά για τουλάχιστον 30 χρόνια ακόμα.

Η τελευταία γενιά του υδρογονοκίνητου Toyota Mirai
Η τελευταία γενιά του υδρογονοκίνητου Toyota Mirai

Η τελευταία, παράλληλα, διαθέτει εδώ και επτά χρόνια στην αγορά το υδρογονοκίνητο Mirai, που παίρνει την ενέργειά του από κυψέλες υδρογόνου, ενώ παράλληλα εξελίσσει -κυρίως μέσω των αγώνων GT στην Ιαπωνία- την τεχνολογία θερμικών κινητήρων που με μια ειδική τροποποίηση αντί για βενζίνη καίνε υδρογόνο. Παράλληλα, η Honda έχει επενδύσει και έχει βγάλει στην παραγωγή το υδργονοκίνητο ηλεκτρικό Clarity Fuel Cell.

Honda Clarity Fuel Cell
Honda Clarity Fuel Cell

Η έρευνα των δύο εταιρειών στην υδρογονοκίνηση χρηματοδοτείται και από την ιαπωνική κυβέρνηση, η οποία έχει αποφασίσει να επενδύσει στο υδρογόνο για να φτάσει στη μηδενικών ρύπων αυτοκίνηση το 2050. Ωστόσο, ενώ η χρήση υδρογόνου φαντάζει ως η ενδεδειγμένη λύση για τις μεταφορές και τα μεγάλα φορτηγά, η αμιγής ηλεκτροκίνηση δείχνει να κερδίζει τη μάχη για τα επιβατικά αυτοκίνητα.

Κατά συνέπεια, μόλις τα τελευταία δύο χρόνια η Honda, και έπειτα η Toyota, άρχισαν να διαθέτουν τα πρώτα τους EV στην αγορά – αν και με ενδοιασμούς: η πρώτη αμφιβάλλει για την εμπορικής τους επιτυχία, ειδικά στις ΗΠΑ, ενώ η δεύτερη φέρεται να προωθεί -ακόμα και στα σχολεία της Ιαπωνίας- τη χρήση υβριδικών αντί ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο μέλλον.

«Ακτινογραφία» του υδρογονοκίνητου Toyota Mirai
«Ακτινογραφία» του υδρογονοκίνητου Toyota Mirai

Μιλώντας για το υδρογόνο, ο Toshihiro Mibe είπε πρόσφατα: «Έχουμε ερευνήσει κάθε δυνατότητα που υπάρχει. Σχετικά με τους κινητήρες [καύσης] υδρογόνου, βλέπουμε ορισμένες αρκετά δύσκολες τεχνολογικές προκλήσεις. Έτσι, πριν από περίπου 10 χρόνια, αποφασίσαμε ότι κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να επικρατήσει».

[su_button url=”https://itechnews.gr/2020/04/itechnews-gr-tora-pia-episima-kai-sta-google/” target=”blank” style=”bubbles” background=”#0726db” color=”#ffffff” size=”10″ wide=”yes” center=”yes” radius=”20″ icon=”https://itechnews.gr/wp-content/uploads/2021/08/google_news.jpg” icon_color=”#060606″ text_shadow=”2px 2px 2px #000000″ rel=”lightbox”]Ακολουθήστε το iTechNews.gr στο Google News! Παρακολουθήστε τα τελευταία νέα, τάσεις, αξεσουάρ και παρουσιάσεις[/su_button]

Παρότι η Honda δεν έχει επενδύσει στην απευθείας καύση υδρογόνου απευθείας στο θερμικό κινητήρα, συνεχίζει να εξελίσσει τις τεχνολογίες των κυψελών υδρογόνου για την φόρτιση των μπαταριών, κυρίως φορτηγών μεγάλων αποστάσεων.

To πρωτότυπο Honda FCV Concept του 2015
To πρωτότυπο Honda FCV Concept του 2015

Τις τεχνολογίες αυτές μακροχρόνια θα μεταφέρει και στα επιβατικά αυτοκίνητα, μιας και η Honda τον περασμένο Απρίλιο είχε δηλώσει επίσημα ότι έχει θέσει στόχο τα EV (ηλεκτρικά) και FCEV (ηλεκτρικά κυψελών υδρογόνου) να αποτελούν το 40% των πωλήσεών της το 2030, το 85% το 2035 και το 100 τοις εκατό μέχρι το 2040.

Παράλληλα, ο τομέας αεροσκαφών της Honda εξελίσσει και ένα μικρό ιδιωτικό jet με τεχνολογίες κυψελών υδρογόνου, καθώς η εταιρεία διευκρίνισε ότι δεν είναι εφικτή η πτήση αεροπλάνου αποκλειστικά με μπαταρίες.


«Αν προσπαθήσουμε να δούμε ποια τάση θα επικρατήσει, πιθανότατα για τα μικρά οχήματα θα είναι η αμιγής ηλεκτροκίνηση και για τα μεγάλα οι κυψέλες καυσίμου [υδρογόνου]. Αυτό είναι το συμπέρασμα μέχρι στιγμής», κατέληξε ο Mibe. Συνεπώς, από τη Honda τα προσεχή χρόνια θα πρέπει να περιμένουμε EV επιβατικά.

[signoff]

 

Πηγή

Εσείς πάντως μην ξεχάσετε να γραφτείτε στις ειδοποιήσεις μας , ώστε να ενημερωθείτε πρώτοι για τις πιο HOT προσφορές της ημέρας  και ακόμη περισσότερες  στο κανάλι μου στο Telegram και κάντε Like & Share την σελίδα μας στο Facebook.

Θα χαρώ να βοηθήσω και να απαντήσω απορίες σας. Θα με βρείτε στο Messenger ως Unpackman Review. Αφήστε μου ένα σχόλιο στο βίντεο ή στείλετε μου ένα email στο unpackmanreview@gmail.com. Κάντε SUBSCRIBE και πατήστε την ειδοποίηση () στο κανάλι μου.

Unpackman

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο