Μετάβαση στο περιεχόμενο
33.7 C
Athens
Πέμπτη, 19 Ιουνίου 2025

Στα e-shops αλλάζει τα πάντα η τεχνητή νοημοσύνη

Παρά το ότι το 2022 ήταν μια δύσκολη χρονιά λόγω ανατιμήσεων αλλά κι επειδή διαδέχθηκε το σοκ της πανδημίας, η ανάκαμψη της ζήτησης έδωσε «φτερά» στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Δεδομένου ότι η ένδυση και υπόδηση δεν αποτελούν κατηγορία πρώτης ανάγκης, οι εκπρόσωποι του κλάδου δεν ήταν σίγουροι σχετικά με το τι να περιμένουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς – ακόμα και από το Black Friday ή την εορταστική περίοδο. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του GLAMI, το τελικό αποτέλεσμα τους εξέπληξε ευχάριστα.

Φαίνεται πως η μείωση της αγοραστικής δύναμης δεν κατάφερε να πλήξει εν τέλει τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας, αφού το 56% των e- shop που συνεργάζονται με το GLAMI ανέφεραν αύξηση των εσόδων τους (σε σύγκριση με το 47% στην αντίστοιχη ερώτηση της έρευνας συνεργατών του GLAMI για το 2021). Για το 24% τα έσοδα παρέμειναν ίδια, ενώ το 22% ανέφερε μείωση.

Συνολικά, το 43% των συνεργατών του GLAMI έκρινε θετικά το 2022 όσον αφορά τα επιχειρηματικά τους αποτελέσματα παρόλη την αισθητά χαμηλότερη αξία των πωλήσεων που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι συνέπειες του πληθωρισμού άρχισαν, πάντως, να επηρεάζουν τη συμπεριφορά των πελατών, γεγονός που θα απασχολήσει το λιανεμπόριο το 2023.

Κορυφαία πρόκληση για τα e-shops μόδας ο πληθωρισμός
Ο πληθωρισμός έγινε η κορυφαία πρόκληση για τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας, καθώς σε αυτό συνυπολογίζονται οι πιέσεις από το εκρηκτικό κόστος ενέργειας, τα ενοίκια και τις πρώτες ύλες. Το αυξημένο κόστος διαφήμισης και ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός ακολουθούν αμέσως μετά, ενώ η δέσμευση για βιώσιμες πρακτικές και η προσαρμογή στις νομοθετικές αλλαγές βρίσκονται στις τελευταίες προτεραιότητες των επιχειρήσεων.

Το 2023 είναι αναμφίβολα έτος προκλήσεων. Η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας ανέκαμψε απότομα το 2021 και κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2022. Αλλά στη σημερινή εύθραυστη πραγματικότητα, οι προσδοκίες για συνεχή ανάκαμψη μπορεί να ανατραπούν πολύ γρήγορα. Παρόλα αυτά, οι Έλληνες εκπρόσωποι του fashion ecommerce παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αισιόδοξοι για το επόμενο έτος. Στην έρευνα του GLAMI, το 40% πιθανολογεί ότι θα υπάρξει βελτίωση ενώ ένα 12% αναμένει σίγουρα βελτίωση. Σε αντίθεση, μόλις το 2% αναμένει σίγουρα αρνητικά αποτελέσματα.

Ο πληθωρισμός έφτασε κοντά στο 7,5% στο τέλος της περασμένης χρονιάς με το κόστος της ενέργειας να αναμένεται να αυξηθεί για το μέσο νοικοκυριό. Η πλειονότητα των e-shop μόδας που απάντησαν στην έρευνα του GLAMI δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και την αύξηση των πωλήσεων σχεδόν ισόποσα. Για να το εξασφαλίσει αυτό, ένα 37% σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές αλλά η πλειοψηφία (το 50% των ερωτηθέντων) θα κρατήσει ίδιες τις τιμές.

Προκειμένου να προσαρμοστούν στη φθίνουσα αγοραστική δύναμη, σχεδόν το 64% σχεδιάζει να έχει λιγότερα εποχιακά και περισσότερα βασικά είδη στη γκάμα προϊόντων. Επιπλέον, το 46% σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των στιλ του ίδιου προϊόντος ώστε να απλοποιήσει το απόθεμα συνολικά.

Ένα από τα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι το πόσο “ψάχνονται” τα μεγάλα brands αλλά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα για την κατά το δυνατόν εξατομίκευση των αναζητήσεων των πελατών. Κι εδώ “κουμπώνουν” οι νέες τεχνολογίες.

Σήμερα οι καταναλωτές έχουν να διαλέξουν από μια πολλές φορές κουραστική υπερπληθώρα επιλογών των brands. Ένας από τους τρόπους για να αντιμετωπιστεί αυτό, είναι η προσαρμογή του customer journey χρησιμοποιώντας δεδομένα first-party και Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Η εξατομικευμένη αυτή προσέγγιση, όχι μόνο βελτιώνει την εμπειρία, αλλά με τη σειρά της αυξάνει και το conversion rate με αποτέλεσμα τις υψηλότερες πωλήσεις. Υπολογίζεται ότι η υλοποίηση προσωποποιημένων προτάσεων αποφέρει αύξηση εσόδων 20% ανά νέο χρήστη! Για να επωφεληθούν όμως από αυτό, τα brands θα πρέπει να επενδύσουν στη συλλογή έως και την ανάλυση και διαχείριση δεδομένων που οι ίδιοι οι καταναλωτές τους δίνουν.

ΠΗΓΗ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

O νέος τρόπος για πιο εύκολη διαχείριση των καρτελών του Chrome σε ομάδες

Το Chrome πειραματίζεται με την ταξινόμηση των μενού για το άνοιγμα συνδέσμων σε νέες καρτέλες τα τελευταία δύο χρόνια. Πλέον το Chrome προσφέρει ένα...

Google Maps: Μεγάλη ενημέρωση στην Ευρώπη για τη λήψη βιώσιμων επιλογών μεταφοράς

Με νέες ενημερώσεις στους Χάρτες, η Google κάνει πιο εύκολη από ποτέ τη λήψη βιώσιμων επιλογών μεταφοράς σε όλη την Ευρώπη, είτε σχεδιάζετε ένα...

Πως μας επηρεάζει το μπλε φως των οθονών; – Αποκαλυπτικές νέες μελέτες

Οι οθόνες κυριαρχούν σε μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας και οι άνθρωποι ενδιαφέρονται να μάθουν αν έχουν κάποια επίδραση από το φως της ίδιας...

iOS 18.6: Κυκλοφόρησε η δημόσια έκδοση beta

H Apple έκανε διαθέσιμες τις πρώτες beta εκδόσεις των επερχόμενων ενημερώσεων iOS 18.6 και iPadOS 18.6 σε δημόσιους δοκιμαστές beta, με τις beta εκδόσεις...

Έρχεται το Poco F7 και είναι…τούμπανο!

Η Poco λάνσαρε πρόσφατα τα Poco F7 Pro και Poco F7 Ultra και έρχεται τώρα να ανακοινώσει την ημερομηνία αποκάλυψης ενός ολοκαίνουργιου smartphone της συγκεκριμένης σειράς. Ο λόγος γίνεται για...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Εσείς Ai… Εμείς Qi και μάλιστα 2 και VEGER… Ασύρματη φόρτιση στα 28€ από Ελλάδα και Giveaway

Άλλο ένα πολύ καλό προϊόν από την πάντα αξιόλογη Veger. Άλλη μια εξaiρετική προσφορά από το kimstore.gr Άλλο ένα Giveaway άλλο ένα δώρο για εσάς... και...

Σε “Ταξιδεύει” σε πάνω από 150 ΧΩΡΕΣ… Με GaN 100W, Στα 24€ ΚΟΜΠΛΕ… Blitzwolf TA2 5 σε1 Universal Travel Adapter

Ο τίτλος είναι αλήθεια μεταφορικός... όμως αλήθεια μπορεί να ταξιδέψει μαζί σου σε πάνω από 150 χώρες και μάλιστα να φροντίσει για σένα κρατώντας...

Το “καλύτερο” SUP (Stand Up Paddle) ΤΕΡΑΣ 3,5 Μέτρων… που ΜΠΟΡΕΙΣ να έχεις “Λόγω ΤΙΜΗΣ”… Στα 129€ ΚΟΜΠΛΕ (Βίντεο)

Ένα πραγματικά ονειρικό για πολλούς και πολλές από εμάς SUP που παρακαλούσαμε να βρούμε σε μια τιμή που να είναι τόσο καλή που να...

Τα πιο “ΤΣΑΜΠΑ” 280Hz… Σε 27άρα Gaming Οθόνη… Στα 144€ Κομπλέ… KTC H27E22P… “Αθάνατη” και με πολλά…

Άλλη μια από της πολυδοκιμασμένες κι αθάνατες KTC έφτασε στα χέρια μου και για ακόμη μια φορά με άφησε έκπληκτο με τις δυνατότητες την...

Από ΕΛΛΑΔΑ… Το “ΤΙΜΙΟ” Headset Με Σύνδεση 2 ΣΥΣΚΕΥΩΝ, ANC, BT 5.3 και πολλά άλλα… στα 31€ ΚΟΜΠΛΕ & GIVEAWAY

Δεν μπορώ να τα χαρακτηρίσω αλλιώς εκτός ΑΠΟ ΤΙΜΙΑ... Με Σύνδεση 2 ΣΥΣΚΕΥΩΝ, ANC, BT 5.3 και πολλά άλλα... με ποιότητα κατασκευής και υλικών...