Μετάβαση στο περιεχόμενο
24.5 C
Athens
Πέμπτη, 5 Ιουνίου 2025

«Deinfluencers»: Η νέα τάση στα social media που «απειλεί» τους influencers

Μία νέα τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αρχίσει να «απειλεί» τους influencers. Ο λόγος για το «Deinfluencing».
Έτσι, μετά από μία μακρά περίοδο κατά την οποία χρήστες των social media προωθούσαν προϊόντα ομορφιάς, μόδας, wellbeing ή και υπηρεσίες στους χιλιάδες και εκατομμύρια ακολούθους τους στο TikTok και το Instagram, οι «deinfluencers» έρχονται να αποδομήσουν όλο αυτό το lifestyle που προωθείται.
Οι εκπρόσωποι της νέας αυτής τάσης, σύμφωνα με το CNNi, ισχυρίζονται ότι ο υλισμός είναι «υπερτιμημένος» και δεν είναι πλέον «στη μόδα».
Καθώς οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τις δαπάνες τους σε αυτούς τους πληθωριστικούς καιρούς, αυτή η αναδυόμενη ομάδα χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προτρέπει τους ανθρώπους να αξιολογήσουν αν πραγματικά χρειάζονται όσα αγοράζουν.
Τα μηνύματά τους είναι απλά και ξεκάθαρα: Δεν τα χρειάζεστε. Μερικές φορές αντιπροτείνουν άλλες επιλογές, πιο προσβάσιμες οικονομικά. Μιλούν επίσης για τη βιωσιμότητα και το κόστος των αποβλήτων που σχετίζονται με συγκεκριμένες βιομηχανίες, όπως η ομορφιά και η μόδα.
Πόσο μεγάλη είναι η δημοτικότητα των Deinfluencers; Τους τελευταίους 12 μήνες, το χάσταγκ #deinfluencing προβλήθηκε στο ΤικΤοκ 582 εκατομμύρια φορές από τις 584 εκατομμύρια συνολικές προβολές, σύμφωνα με τα δεδομένα της πλατφόρμα το Μάιο.

Τι είναι το deinfluencing;
«Το deinfluencing είναι μια αναδυόμενη τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αποθαρρύνει τους καταναλωτές από την αγορά ορισμένων προϊόντων που ο deinfluencer έχει διαπιστώσει ότι είναι επιεικώς, αναποτελεσματικά ή δεν αξίζουν τα χρήματά τους», αναφέρει ο Κρις Ράμπαϊ, αναλυτής μέσων κοινωνικής δικτύωσης και πρόεδρος της Ruby Media, στο CNNi.
Αυτό συμβαίνει καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν καταστεί ζωτικής σημασίας για την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών – ιδίως στους νεότερους καταναλωτές.
Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι το 87% των ατόμων που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα, ακολούθησαν μια μάρκα, επισκέφθηκαν τον ιστότοπό της ή πραγματοποίησαν μια αγορά στο διαδίκτυο αφού είδαν ένα προϊόν να διαφημίζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθιστώντας τις πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok σημαντικά προσοδοφόρες για προωθητικές ενέργειες.
Υπ’ αυτή την έννοια, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι μάρκες και οι εταιρείες πληρώνουν τους influencers για να προωθήσουν αγαθά, εμπειρίες και υπηρεσίες στους ακολούθους τους.
Εν ολίγοις, η επιρροή τους έγκειται στην προσπάθεια να πειστούν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να αγοράσουν συγκεκριμένα προϊόντα.

Μήπως το «deinfluencing» είναι απλώς η άλλη πλευρά του ίδιου νομίσματος;
Παράλληλα, υπάρχουν φωνές που διερωτώνται εάν τελικά το «deinfluencing» είναι απλώς μία άλλη μορφή επιρροής του κοινού των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Ο Ράμπαϊ σημειώνει: «αντί να λένε αγοράστε αυτό (το προϊόν), λένε μην το αγοράσετε. Και τα δύο είναι μορφές επιρροής. Δεν είναι διαφορετικό από το να λες: «Ψηφίστε αυτόν τον υποψήφιο» σε σχέση με το «Αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να ψηφίσετε αυτόν τον υποψήφιο».
Ωστόσο, επισημαίνει πως, η αντίδραση κατά της υπερκατανάλωσης αντικατοπτρίζουν μια αυξανόμενη τάση προς τον μινιμαλισμό. Αντί, λοιπόν, να αγοράσει κανείς μία σειρά προϊόντων, που διαφημίζονται από έναν δημοφιλή λογαριασμό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η τάση αυτή παροτρύνει τους καταναλωτές να αξιολογούν αν χρειάζονται ένα αντικείμενο πριν ξοδέψουν χρήματα γι’ αυτό.

ΠΗΓΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Leave a reply

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Η Microsoft υπόσχεται το τέλος της σύγχυσης με τις θύρες USB-C στα Windows 11

H Microsoft υπόσχεται να τερματίσει τη σύγχυση με τις θύρες USB-C μέσω του ενημερωμένου προγράμματος Windows Hardware Compatibility Program (WHCP) για τα Windows 11. Σύμφωνα...

Huawei Pura 80 series: Θα έχουν επίσημη ανακοίνωση και μάθαμε πότε

Η Huawei θα ανακοινώσει τα Huawei Pura 80 series στις 11 Ιουνίου στην Κίνα, σύμφωνα με ανάρτηση της εταιρείας σήμερα. Είναι η πρώτη φορά...

Android Auto: To Google Maps γίνεται πιο έξυπνο και χρησιμοποιεί περισσότερες οθόνες στο όχημα!

Πόσες οθόνες έχεις γύρω σου αυτή τη στιγμή; Από την τηλεόραση, την οθόνη του κινητού σου, του tablet σου και την τηλεόρασή σου. Περιβαλλόμαστε...

ZTE Blade A76: Επίσημο το οικονομικό smartphone με κάμερα 50 MP

Η ZTE παρουσιάζει ένα νέο smartphone της σειράς Blade, το Blade A76, μια οικονομική συσκευή που αναφέρεται στην επίσημη σελίδα της μάρκας στη Βουλγαρία...

Samsung Galaxy Fold7 Ultra: Νέο teaser επιβεβαιώνει ότι έρχεται

Η Samsung φημολογείται εδώ και αρκετό καιρό ότι θα φέρει μια έκδοση Ultra στη σειρά Fold και τώρα έχουμε το πρώτο επίσημο teaser για...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

ΠΡΕΠΕΙ να ΥΠΑΡΧΕΙ σε κάθε Σπίτι… & ΜΕ 83€ ΚΟΜΠΛΕ;;; ΜΠΟΡΕΙ… Το πιο VFM Spot Cleaner ΥΓΡΩΝ & ΣΤΕΡΕΩΝ Teendow C5

Πραγματικά μετά την "συμβίωση" μαζί του όχι μόνο της δικής μου μου οικογένειας και σπιτιού αλλά και της αδερφής μου το συμπέρασμα είναι ένα... Είναι...

“Διαστημικό” BT Ηχείο Σε Διαστημική τιμή από Ελλάδα… 18,44€ ΚΟΜΠΛΕ… και το 2 ΔΩΡΟ του Project 15 Εβδομάδες, 15 ΔΩΡΑ για εσάς!

Απίθανη τιμή πραγματικά "διαστημική ποιότητα" για την τιμή του που ρίχνει σαγόνια χωρίς ο ήχος του να σε αφήνει αδιάφορο... Είναι όμορφο, ποιοτικό, τσάμπα κι...

3η Γενιά και ΝΕΟ BEST SELLER… Google Certified Xiaomi mi Box S 3d Gen, O Νέος “Βασιλιάς” και “λόγο τιμής” Στα 55€ ΚΟΜΠΛΕ

Αν θέλεις να κάνεις την παλιά χαζή σου τηλεόραση Smart, ή να μετατρέψεις το παλιό ξεχασμένο πεταμένο σου μόνιτορ την Super smart TV, ή...

“Recci W36″… ΚΑΙ… Πάμε Για 100άρα… ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ με 15 ΔΩΡΑ (Giveaways) για 15 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ… Παρέα με το kimstore.gr και 20% ΕΚΠΤΩΣΗ σε “ΟΛΑ”…

Από που να ξεκινήσω, από το ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ για την Εμπιστoσύνη, την στήριξη και την αγάπη από όλους σας στο κανάλι.... Από το ΠΟΛΥ μεγάλο...

Από Άλλο πλανήτη… Εσπρεσιέρα με δική της “Αφρογαλιέρα” απλά και καθαρά… Γίνε Barista στο Σπίτι σου! Στα 165€ κομπλέ Hibrew H13A

ΑΠΛΑ... Βάλε τον δικό σου αρωματικό αλεσμένο καφέ, επέλεξε ανάμεσα σε Μονό ή 2πλό Capuchino, Late ή και Espresso κι άσε το "εργαλείο" σου...