Οι υπηρεσίες της Google, όπως το Gmail, το YouTube, το Google Drive και άλλες, σταμάτησαν να λειτουργούν για χρήστες σε ολόκληρο τον κόσμο τη Δευτέρα. Ο γίγαντας αναζήτησης εξήγησε τώρα στο ιστολόγιο της τον λόγο πίσω από τη μαζική διακοπή που έπληξε μερικές από τις σημαντικότερες υπηρεσίες που προσφέρει η Google. Η εταιρεία εξήγησε ότι το αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης ποσοστώσεων αποθήκευσης της Google ήταν η κύρια αιτία της παγκόσμιας διακοπής.
«Η Google χρησιμοποιεί μια εξελισσόμενη σειρά εργαλείων αυτοματισμού για τη διαχείριση του ορίου διαφόρων πόρων που διατίθενται για τις υπηρεσίες της. Ως μέρος μιας συνεχιζόμενης μετεγκατάστασης της υπηρεσίας User ID, σ’ ένα νέο σύστημα ποσοστώσεων, πραγματοποιήθηκε αλλαγή τον Οκτώβριο για την καταχώριση της υπηρεσίας User ID στο νέο σύστημα ποσοστώσεων, αλλά τμήματα του προηγούμενου συστήματος ποσοστώσεων αφέθηκαν στη θέση τους, τα οποία ανέφεραν εσφαλμένα τη χρήση στην υπηρεσία User ID ως 0. Μια υπάρχουσα περίοδος χάριτος για την επιβολή περιορισμών των ποσοστώσεων, καθυστέρησε τον αντίκτυπο, ο οποίος όμως τελικά έληξε, ενεργοποιώντας τα αυτοματοποιημένα συστήματα ποσοστώσεων για τη μείωση του επιτρεπόμενου ορίου για την υπηρεσία User ID και ενεργοποιώντας αυτό το συμβάν που βιώσαμε όλοι. Υπάρχουν υφιστάμενοι έλεγχοι ασφαλείας για να αποφευχθούν πολλές ακούσιες αλλαγές ποσοστώσεων, αλλά εκείνη τη στιγμή δεν κάλυπταν το σενάριο μηδενικών φορτίων που αναφέρθηκαν από μία υπηρεσία », δήλωσε η Google στο ιστολόγιό της.
Στις 14 Δεκεμβρίου, οι χρήστες του Gmail σε όλο τον κόσμο δέχτηκαν ένα τεράστιο σοκ όταν οι υπηρεσίες Google έπεσαν απότομα. Σύμφωνα με το Downdetector, ο ιστότοπος που παρακολουθεί τις διακοπές λειτουργίας στο διαδίκτυο, ανέφερε περισσότερες από 40.000 περιπτώσεις διακοπής λειτουργίας από όλο τον κόσμο σχεδόν 10 λεπτά μετά την έναρξη της διακοπής λειτουργίας. Το YouTube και το Gmail φαίνεται να έχουν χτυπηθεί χειρότερα παγκοσμίως, προκαλώντας αναστάτωση στο Twitter για το πώς οι υπηρεσίες της Google τους άφησαν ακάλυπτους ειδικά την πρώτη ημέρα της εβδομάδας.
Η Google ζήτησε συγνώμη από τους χρήστες για την ταλαιπωρία που προκάλεσε και βελτίωσε τα συστήματά της για να αποτρέψει τέτοια σενάρια στο μέλλον. “Θα θέλαμε να ζητήσουμε συγγνώμη για το εύρος των επιπτώσεων που είχε αυτό το συμβάν στους πελάτες και τις επιχειρήσεις μας. Λαμβάνουμε κάθε συμβάν που επηρεάζει τη διαθεσιμότητα και την αξιοπιστία των πελατών μας εξαιρετικά σοβαρά, ιδίως περιστατικά που εκτείνονται σε πολλές περιοχές”, δήλωσε η Google στο ιστολόγιο.
Όταν οι υπηρεσίες της Google έπεσαν απότομα, οι άνθρωποι έπρεπε να στραφούν σε διαφορετικά προγράμματα περιήγησης για να ολοκληρώσουν τη δουλειά τους. Οι χρήστες προσπάθησαν ακόμη και να ανοίξουν το Gmail και το Youtube σε διαφορετικά προγράμματα περιήγησης, συμπεριλαμβανομένων των προγραμμάτων περιήγησης Microsoft Edge, Firefox και Safari, αλλά το κόλπο τους δεν λειτούργησε. Η Αναζήτηση Google ήταν η μόνη υπηρεσία που λειτούργησε, αλλά χωρίς αποτελέσματα να δείχνει στην αναζήτηση.
[signoff]